Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Generația ‘R’

Oracle logo

Panagiotis Pantazis, Applications Sales Director Oracle Greece, Romania, Cyprus and Malta

În timp ce lumea aștepta cu nerăbdare terminarea perioadei de carantină, a apărut o nouă generație de angajați, pregătită să acapareze piața muncii post-pandemie.

Forța de muncă globală, așa cum o cunoșteam, a fost formată dintr-un mix de cinci generații diverse – fiecare cu un stil unic de muncă și preferințe. Cu toate acestea, izbucnirea pandemiei a obligat la nivel mondial abordarea unui nou stil de a munci, identic pentru toate generațiile, și anume munca de acasă. Aceste generații, extrem de diferite, se confruntă acum cu cerințe profesionale similare și cu limitări comune. Pentru prima dată, diferite generații încep să gândească în același fel. În doar câteva săptămâni, marea majoritate a angajaților s-a adaptat și a dezvoltat noi obiceiuri, credințe și principii etice.

După ce am discutat cu diverși oameni de afaceri și angajați din diferite industrii și regiuni, am ajuns la concluzia că oamenii învață, se dezvață și se recalibrează, ca răspuns la această pandemie. Acești indivizi par să se reseteze în funcție de noile circumstanțe, evoluând într-o nouă generație – Generația R.

Ce este Generația R?

Generația R este grupul de indivizi care, pe parcursul perioadei de carantină, au dezvoltat noi abilități, au adoptat noi paradigme și și-au reajustat viziunea asupra lumii. Au renunțat la vechiul mod de gândire și au dezvoltat un punct de vedere nou.

Oracle logo

Noua generație pare să fie mai în control, mai rezistentă și mai confortabilă cu ambiguitatea. Sunt pregătiți să lucreze mai mult ca până acum și găsesc noi modalități de a obține productivitate, echilibru și un scop bine definit.

Pe baza conversațiilor avute, considerăm că membrii Generației R se definesc prin patru caracteristici:
1. Se pregătesc proactiv pentru o nouă normalitate a muncii: după ce provocările actuale se vor rezolva, Gen-R crede că piața muncii se va schimba semnificativ și se pregătește încă de pe acum pentru toate modificările ce vor urma. Consideră că viitorul loc de muncă va deveni mai competitiv, acest lucru având un impact asupra direcției de carieră și a oportunităților viitoare. Dar, în loc să aștepte ca acest lucru să se întâmple, Gen-R s-a orientat să își dezvolte cel puțin o nouă abilitate în timpul carantinei. Aceștia intenționează să aibă mai multe surse de venit și să exploreze noi job-uri odată ce lumea revine la normal.
2. Sunt productivi într-un sistem de muncă remote: în timp ce mulți preferă să aibă un program de muncă predefinit cu ore fix, Gen-R preferă opțiunile de muncă remote, considerând că programul flexibil și tehnologia disponibilă le permit să fie mai productivi atunci când lucrează de acasă.
3. Prioritizează echilibrul personal și profesional: deși pe perioada carantinei a fost dificil să stabilești limitele dintre casă și muncă, Gen-R a învățat să jongleze cu succes atât viața personală cât și cea profesională. Cu un program de lucru flexibil și cu manageri care le-au apreciat munca depusă, angajații au reușit să găsească echilibrul între muncă și viața personală
4. Devin mai responsabili din punct de vedere ecologic: în mod interesant, perioada de carantină a adus schimbări și în percepția Gen-R asupra mediului și a ideii de sustenabilitate. După ce și-au dat seama de impactul umanității asupra mediului înconjurător, aceștia simt că datorează mai mult societății și mediului decât o făceau înainte.

Ce înseamnă asta pentru organizații?

Post-pandemie, forța de muncă se va întoarce cu noi credințe, abilități, aspirații și principii etice în muncă. Vor avea noi așteptări și priorități în calitate de angajați, forțând organizațiile să se adapteze și să evolueze pentru a răspunde noilor nevoi. Iată patru moduri în care HR-ul poate oferi acest lucru:
1. Revizuirea mobilității angajaților: când angajații se vor întoarce într-o stare apropiată de normalitatea cu care erau obișnuiți la locul de muncă, mulți vor dori să încerce noi provocări, să testeze noi competențe și să găsească noi roluri în domeniul lor de activitate. Organizațiile ar trebui să depisteze modalități de a oferi aceste tipuri de oportunități în cadrul firmei. Oferind mobilitate angajaților de a alege proiecte noi și de a încerca noi roluri în firmă, pe lângă jobul lor obișnuit, le va pune la dispoziție oportunitățile de creștere pe care le caută. Este ca și cum ai deschide o economie gig pentru angajații existenți, astfel încât să nu caute oportunități în altă parte.
2. Posibilitatea unui mediu de lucru flexibil: pentru cei care găsesc o productivitate și o eficiență sporită în mediul de lucru de acasă, organizațiile ar trebui să ia în considerare sprijinirea acestor condiții de lucru cu tehnologia și procesele potrivite. Acest lucru ar însemna eliminarea limitărilor funcționale pentru angajații care lucrează de acasă și furnizarea de platforme de înaltă securitate și aplicații cloud care pot rula eficient oricând, oriunde și pe orice dispozitiv.
3. Consolidarea culturii la locul de muncă: așteptările angajaților asupra empatiei și înțelegerii vor fi modificate permanent odată cu revenirea la normalitate. Viața profesională și cea personală au devenit una și aceeași, iar importanța unei echipe înțelegătoare și flexibile cu privire la problemele personale este esențială. Liderii și managerii vor trebui să își îmbunătățească în mod corespunzător abilitățiile de leadership și manageriale. Va fi important ca organizațiile să își identifice și să-și consolideze cultura la locul de muncă prin sprijinirea angajaților la adaptarea „noului normal”.
4. Oportunități bazate pe scopuri: situația actuală schimbă sensul scopului în mintea oamenilor. Angajații vor căuta ca organizațiile să își asume o responsabilitate socială corporativă mai mare pentru a sprijini binele tuturor. Companiile care nu au o responsabilitate socială corporativă vor întâmpina dificultăți în a atrage, a recruta și a păstra talentele Generației R. Lucruri simple precum bunătatea și inițiativele de voluntariat pot ajuta organizațiile în procesul de schimbare.

Este imprevizibil felul în care va evolua piața muncii după criza actuală, cu toate acestea, unele dintre aceste tendințe vor semnifica începutul unei noi ere. Diferențele dintre generații își pierd din importanță și comunitățile din Generația R vor fi prioritare și centrale în viitorul muncii.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.