Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Futurelab si Daedalus Group lanseaza primul Studiu de Referinta Net Promoter Score®

pentru piata de larg consum din Romania

În timp ce toate brandurile pretind că sunt orientate spre confortul și fericirea clienților, nu toate sunt egale în ochii consumatorului român.

· 52.9% dintre consumatori recomandă activ benzinăriile OMV prietenilor și familiei, în timp ce 18.1% recomandă ocolirea acestora;
· În categoria analgezicelor, cel mai performant brand este promovat de către 60.8% dintre consumatori în timp ce brandul cel mai puțin apreciat nu trece de 27.3% promotori;
· Cel mai apreciat brand de tablete de ciocolată înregistrează un Net Promoter Score de 70.4% iar cel mai puțin apreciat punctează un îngrijorător -12.5%;
· În categoria bancară, cel mai înalt NPS® înregistrat în studiu este de 44.1% iar cel mai slab este de -9.4%.

Importanța acestor valori constă în faptul că ponderea pozitivă a recomandărilor primite de către un brand din partea clienților săi (așa cum este ea măsurată prin Net Promoter Score) este un indicator de creștere și profit pentru companie, fapt dovedit la nivel internațional.

Futurelab, în colaborare cu Daedalus Group, lansează astăzi primul studiu de referință Net Promoter Score (NPS) pentru piața din România. Acest raport arată cât de dispuși sunt consumatorii români să recomande branduri de top precum Dove, Fairy, Joe, Bunica, Dorna sau Nurofen.

Valoarea Net Promoter Score pentru o companie este bazată pe probabilitatea ca un consumator să recomande un produs sau serviciu al companiei, pe o scală de la 0 la 10. NPS este calculat ca diferența dintre procentajul consumatorilor care sunt Promotori (valorile 9-10 pe scală) și procentajul celor care sunt Detractori (valorile 0-6 pe scală).

Pentru majoritatea brandurilor, se poate face o corelație directă între scorul NPS și performanța afacerii, întrucât consumatorii care sunt dispuși să recomande un produs sau serviciu sunt mai loiali și mai profitabili pentru companie decât consumatorul mediu. În numeroase companii multinaționale, NPS a devenit indicatorul preferat de către executivii care caută să impulsioneze loialitatea consumatorilor și să asigure creșterea afacerii.

În Studiul de Referință pentru România, eşantionul, reprezentativ la nivel național, mediu urban, pentru populaţia cu vârste cuprinse între 14 şi 65 de ani, a luat în calcul 1000 de subiecţi, care au fost intervievaţi telefonic privind probabilitatea de a recomanda peste 350 de branduri. Studiul va continua lunile următoare, pentru a acoperi mai multe categorii și branduri.

Studiul național a dezvăluit următoarele valori NPS:

Categorie Valoare medie Cel mai înalt scor Cel mai mic scor

Categorie

Valoare medie

Cel mai înalt scor

Cel mai mic scor

Iaurt simplu

27%

40%

29%

Iaurt de fructe

38%

49%

13%

Margarină

26%

51%

14%

Batoane de cicolată

56%

65%

50%

Ciocolată (tablete)

35%

67%

-16%

Carne procesată

36%

49%

17%

Ulei de gătit

22%

59%

12%

Apă plată

26%

54%

26%

Apă minerală carbogazoasă

27%

60%

18%

Nectar și sucuri naturale

46%

63%

50%

Băuturi plate

40%

42%

34%

Medicamente pentru tuse și răceală

49%

58%

56%

Pastă de dinți

56%

70%

50%

Gel de duș

60%

79%

28%

Șampon

49%

75%

49%

Detergent de vase

60%

73%

57%

Benzinării

26%

48%

0%

Bănci

30%

46%

-2%

Analgezice

19%

52%

0%

Cafea

40%

59%

39%

Notă: doar brandurile cu o bază suficient de amplă de respodenți au fost evidențiate, în timp ce valorile medii au fost calculate pentru toți respondenții. Acest fapt exlică diferența dintre scorurile medii și scorurile individuale.

Făcând referire la Studiul de Referință NPS pentru România, Stefan Kolle, Managing Partner Futurelab declară: "Cu precădere în acest climat economic dificil, brandurile din România trebuie să își asigure loialitatea celor mai profitabili clienți. Călătoria începe cu înțelegerea acestor consumatori și a ceea ce îi motivează. Net Promoter Score este calea ideală de atinge acste obiective. "

Martin Green, Satmetrix, co-dezvoltator al Net Promoter, subliniază: „Acest studiu oferă câteva insight-uri valoroase privind piața din România. Este interesant de observat cum Net Promoter Score ne ajută să înțelegem și comparăm loialitatea față de branduri în diferite segmente. Scorul în sine este extraordinar, însă ceea ce este cu adevărat important este să ne uităm dincolo de indicator și să ascultăm vocea consumatorului, pentru a putea implementa îmbunătățiri cu impact pe termen lung.”.

Daniel Enescu, Daedalus Group concluzionează: „Studiul sindicalizat “Brand Express” a venit ca un răspuns natural la mediul economic volatil, în continuă schimbare al zilelelor de azi. Dezvoltat ca un instrument robust pentru identificarea și rezolvarea problemelor, studiul oferă feedback rapid din piață, într-un format care potențează răspunsuri rapide. În timp ce Brand Express vorbește despre prezent, NPS aduce în discuție viitorul. NPS ne arată o manieră ingenioasă prin care loialitatea față de brand poate genera venituri pe viitor. Împreună, aceste două instrumente de cercetare ajută companiile să profite de oportunități, să gestioneze amenințări și să își îmbunătățească agilitatea de business în mod semnificativ.”

Raportul gratuit poate fi descărcat de pe site-ul Futurelab (//www.futurelab.net/nps ). În completarea acestui raport gratuit, Futurelab va contacta branduri prezente în studiu pentru a discuta în particular o serie de însighturi nepublicate.

Bucuresti, 01.07.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *