Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Fotografia perfectă pentru gama de modele BMW X – provocare pentru fotografii auto din România

BMW România a invitat într-o competiţie patru fotografi auto cu experienţă pentru a realiza imaginea perfectă cu gama de modele BMW X. Este al doilea an consecutiv când o fotografie realizată local va sta la baza unei campanii publicitare. În plus, imaginile produse vor fi baza unei serii de expoziţii simultane în toate reprezentanţele BMW din ţară.

Familia de modele BMW X este cea mai importantă pentru vânzările mărcii în România, în prezent două din trei modele BMW livrate local fac parte din această gamă. Modelele BMW X au câştigat publicul adăugând la atributele specifice modelor SUV, un nivel de performanţă dinamică de neegalat, bazat pe sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. BMW are o istorie specială în a dezvolta noi categorii de modele în acest segment. Cu fiecare lansare, modelele BMW X au marcat premiere şi au deschis noi teritorii în piaţă.

În iarna acestui an, BMW România a iniţiat o competiţie de fotografie, în căutarea unei imagini perfecte cu gama de modele BMW X. Au fost invitaţi să participe în proiect patru din fotografii români cu experienţă în domeniul auto, care au semnat colaborări cu multe dintre publicaţiile autohtone importante în domeniu: Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoş Savu şi Ovidiu Tăbăcaru. Obiectivul a fost obţinerea unui cadru care să alăture toate modele BMW X1, BMW X3, BMW X4, BMW X5 şi BMW X6. Decorul ales a fost unul de munte, în zona Cheile Grădiştei – Râşnov – Predeal, pe timp de iarnă, care să evidenţieze posibilităţile off-road ale maşinilor şi calitatea tracţiunii integrale BMW xDrive. În acelaşi timp, automobilele au trebuit să rămână pe şosea, pentru că acesta este mediul care scoate în evidenţă calităţile dinamice ale unui model BMW.

Dacă anul trecut Ciprian Mihai semna fotografia câştigătoare, acum Ovidiu Tăbăcaru a realizat imaginea care a fost aleasă intern pentru a fi folosită în viitoarele campanii ale mărcii în acest an. „A fost imaginea care ne-a inspirat cel mai mult. Încadrarea ne-a făcut să ne gândim la atleţi care tocmai pleacă din block-start-uri şi imaginea în ansamblu dovedeşte mult dinamism. Sunt evidente cele două calităţi speciale ale modelelor X – performanţă pe şosele şi siguranţa că poţi depăşi toate încercările pe care drumul ţi le aduce în faţă, chiar şi pe timp de iarnă”, explică Nina Brătfălean, marketing manager BMW, alegerea făcută.

Dacă imaginea câştigătoare va fi folosită într-o campanie de comunicare a mărcii, celelalte fotografii vor fi prezentate pasionaţilor pe pagina de Facebook BMW România, dar şi într-o serie de expoziţii simultane în toate showroom-urile BMW din ţară, începând cu luna martie.

„Admir de multă vreme mulţi fotografi profesionişti români şi îmi reconfirm aprecierea pentru lucrările lor deseori, atunci când văd revistele auto şi de lifestyle. Cred că avem câteva talente care ar trebui să iasă în faţă şi să devină (mai) recunoscute. Anul acesta BMW aniversează 100 de ani de existenţă a companiei şi ne-am dorit să cream un proiect propriu local cu best-seller-ele BMW. Aşa am ajuns la şedinţa foto cu cinci modele BMW, gama X: BMW X1, BMW X3, BMW 4, BMW X5 şi BMW X6. Am invitat patru fotografi, le-am pus la dispoziţie modelele, le-am prezentat un mic brief şi ei au pornit la drum. Rezultatul muncii şi al creativitatii lor este minunat. Pe unele dintre imagini le vom folosi în campaniile noastre viitoare print, OOH si online, oferind credit şi recompensând fotograful câștigător. Considerăm potrivit să aducem toate fotografiile în expoziţii în toate showroom-urile BMW din ţară, mulțumindu-le si admirându-le in acest fel munca si talentul.

Este un al doilea astfel de proiect, după ce in 2014 Ciprian Mihai ne-a oferit posibilitatea sa avem prima campanie media completa (print, online & OOH) cu un shooting făcut in Romania, cu BMW X6. Imaginea a fost preluata şi în alte ţări, cu mare impact. Suntem mândri că suntem sursa acestei campanii şi, desigur, de a avea lângă noi un artist atât de talentat.”, a mai declarat Nina Brătfălean.

Despre fotografii implicaţi în proiect.
Prezentare şi declaraţii.

Ovidiu Tăbăcaru
//ovidiu.tabacaru.ro
//facebook.com/ovidiu.tabacaru

Ovidiu Tăbăcaru este un fotograf originar din Brașov, venit la studii și apoi stabilit în București. După trei ani în care a învățat, a experimentat și şi-a căutat stilul, primul proiect ca profesionist l-a început în anul 2003, când s-a alăturat echipei agenției foto “Freelancer” și unde și-a făcut adevărata școală în următorii patru ani. Pasiunea sa pentru fotografie este egalată doar de cea pentru muzică progresivă și cinematografie.

Portofoliu: De mai bine de șapte ani fotografiază pentru AutoBild România dar are în portofoliul său de profil și colaborări în trecut cu revistele AutoExpert, MercedesBlog.com, AUTOCAR, De Teren, Motor Xtrem, Audi Magazine și Supercar.

Despre proiectul Gama BMW X: „Provocarea într-un astfel de proiect stă în găsirea unor locuri de fotografiere care să facă cinste acestei mărci, al cărui fan sunt de când am văzut prima oară un 850CSi, copil fiind.

Deși am fost patru fotografi prezenți în aproximativ aceleași locuri, imaginile create sunt suficient de diferite că să evidențieze viziunea fiecăruia dintre noi.

Pentru că îmi plac fotografiile cât mai naturale, în cele două imagini doresc să prezint familia X încrezătoare, fără multe dintre efectele speciale tipic abordate de fotografia publicitară.

Conceptual cel mai aproape mă simt de modelul X5, pe care l-am avut în obiectiv în unsprezece ocazii până în prezent. Soluția deschiderii portbagajului din două bucăți face deliciul meu de fiecare dată, mai ales când am nevoie de o masă de lucru rapid, aflat fiind <<pe teren>>.”

Bogdan Paraschiv
www.bogdanpara.com

Bogdan activează în domeniul fotografiei auto ca profesionist din 2003, când a fost cooptat în cadrul agenţiei Freelancer. Înainte lucrase ca fotograf de presă la cotidiane şi publicaţii periodice. „Şansa de a lucra în sfera motorsportului şi la revistele de profil a fost şi este una extraordinară pentru mine, deoarece fotografia de action şi, mai ales, cea de auto este genul meu preferat”, explică Bogdan.

Portofoliu: A semnat colaborări editoriale şi comerciale cu Dacia-Renault, Ford Romania, BCR Leasing, OMV, Red Bull, Orange, Vodafone, FRAS, David Sandu Jewelry, Kala Watches, Whiskypedia, Illy Romania, Stadio, Social 1, Krudo, Trickshot.

Despre proiectul Gama BMW X: „Experienţa mea cu BMW a fost una fericită şi rezultatul a fost unul satisfăcător din punctul meu de vedere. Ocazia de a fotografia toata Gama BMW X e una cu care nu te întâlneşti în fiecare zi, cu atât mai mult cu cât şedinţa foto s-a desfăşurat într-un cadru spectaculos şi ofertant din punct de vedere al imaginii, în vecinătatea Masivului Pietrei Craiului. În plus, a fost prima dată când am fotografiat modelul X4, preferatul meu din toata gama de SUV-uri de la BMW.”

Ciprian Mihai
www.ciprianmihai.com
www.facebook.com/CiprianMihaiPhotography

Ciprian este absolvent al Facultăţii de Jurnalism din Bucureşti. Despre el povesteşte mereu că întâi a fost pasiunea pentru maşini şi apoi a urmat fotografia. A început în urmă cu 10 ani la evenimente de tuning, drag şi drift, atât din România, cât şi din Ungaria. Timp de 5 ani a practicat fotografia la nivel de amator, din pasiune. A urmat colaborarea cu publicaţia Automarket.ro, ceea ce l-a consacrat pe scena fotografiei auto. Pasiunea pentru maşini este încă puternică, mai ales pentru cele din anii 1960-1980, în prezent deţinând un superb BMW E30 Coupe din 1989.

Portofoliu: A semnat colaborări editoriale şi comerciale cu clienţi precum Lorinser, Glohh, BMW Romania, CustomWheels , Tser.ro, Car, Colina Motorsport.

Despre proiectul Gama BMW X: „Fiecare proiect pentru mine este o provocare, iar a găsi o locaţie pentru a fotografia 5 maşini a fost într-adevăr o mare provocare. Prima zi de căutare a fost grea, găseam mereu cadre frumoase dar prea înguste sau neadecvate pentru conceptul proiectului. În final, am putut realiza cadrul cu un superb peisaj al munţilor Bucegi.

Conceptul din spatele imaginii este simplitatea, dar totodată redarea puterii şi forţei modelelor X, punând în evidenţă formele frontale ale modelelor BMW X1, X3 şi X5, dar şi linia spatelui, mai dinamică, a BMW X4 şi X6. Fiind familiarizat cu designul modelelor BMW, am putut controla reflexiile şi luminile pe fiecare în parte.”

Dragoş Savu
www.dragossavu.ro
https://www.facebook.com/Cars-Photo-409242939183679/?ref=hl

Deşi are o pregătire şi diplomă de matematician, sufletul şi cariera sunt dedicate fotografiei. A adunat 13 ani de fotografie de maşini, de sport, de presă, de stoc, de aventură dar şi imagini realizate pur şi simplu din pasiune.

Câteva dintre peisajele şi portretele realizate au călătorit şi au fost premiate la saloane de artă fotografică din Austria, Germania, Spania şi România.

Portofoliu: Proiecte editoriale şi comerciale recente includ clienţi precum BMW Blog, Ladies in Motion, Genteleman’s Car, drivemag.com, reprezentanţele Ford din Romania, Jeep, Maserati, Peogeot, Citroen-  CEO Club, Hilton, Wella, Mediafax. În trecut, a semnat colaborări cu publicaţii şi proiecte precum Supercar, Freelancer, Jurnalul Naţional, Top Gear, Spirit Volkswagen, Mercedes Magazine.

Despre proiectul Gama BMW X: „Muntele mă inspiră şi mă provoacă de fiecare dată, indiferent de situaţie. Când am ajuns aici cu toată gama BMW X, compoziţia cadrului a însemnat ore bune de căutat locaţii şi altele de fotografiat noaptea. Recunosc că m-au furat imediat prezenţa şi liniile dinamice ale modelului X4”.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.