Cartofii prăjiți, cheeseburger-ul, noodles cu pui, ciorba de văcuță și pachețelele de primăvară au condus topul preferințelor culinare ale românilor în Postul Paștelui, potrivit foodpanda.ro, cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România.
Conform datelor companiei, cele mai căutate bucătării în perioada menționată au fost bucătăria americană (burgerii în mod special), bucătăria asiatică, bucătăria italienească, bucătăria orientală (turcească și libaneză) și mâncarea fresh (sandwich-uri).
Majoritatea restaurantelor partenere Foodpanda au introdus și variante de post pentru cele mai populare produse, astfel că pizza de post, placinta de post și pastele de post au fost comandate într-o mare măsură de clienții platformei.
„Deși în Postul Paștelui ne-am fi așteptat la o scădere a numărului de comenzi, dat fiind faptul că mulți români aleg să se abțină de la consumul celor mai populare preparate, noi ne-am bucurat de o creștere semnificativă a numărului de comenzi. Cei care au ales să țină post au avut la dispoziție o gamă variată de preparate culinare în oferta restaurantelor noastre partenere, din care au putut alege un meniu diversificat”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.
Pe perioada Postului, cea mai mare comandă s-a înregistrat în București și a fost în valoare de 909 lei, conținând paste și mai multe tipuri de salate (fitness, Caesar, grecească, mediteraneană). În ceea ce privește orașele din țară, în Cluj-Napoca cea mai mare comandă a fost în valoare de 543 lei și a inclus pizza și paste de post, iar în Timișoara a fost în valoare de 465 lei și a inclus mâncare grecească.