Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Florin Cujbă, Fitness Expert, avertizează despre cele 4 pericole la care ne expunem vara, mai ales când e caniculă

Cele mai recente avertizări în privința valurilor de caniculă aduc cu sine și situații cu potențial periculos pentru organismul nostru.

Florin Cujbă, Fitness Expert, recomandă să avem grijă la obiceiurile pe care le avem în vederea adaptării organismului la acest anotimp și la ce putem face astfel încât să ne simțim bine, dar și să fim într-o formă fizică foarte bună.

„Vara este asociată cu relaxarea, cu vacanța sau cu momentul din an în care ne deconectăm cel mai mult. Totuși, acum ne întâlnim cel mai des cu acei mici «ucigași» tăcuți la care ne expunem fără să ne dăm seama”, spune Cujbă. În opinia sa, aceștia ar fi:

Florin Cujbă
Florin Cujbă

1. Lipsa hidratării. Deshidratarea pe timpul verii este mult mai prezentă deoarece organismul pierde mult mai rapid din lichide și trebuie să avem grijă la acest aspect. Mai ales acum, când se anunță temperaturi ridicate, organismul are nevoie de apă pentru a păstra temperatura proprie la nivel optim (transpirația este metoda organismului de a face răcirea). Odată cu eliminarea apei din organism începem să pierdem din minerale, ceea ce duce la dezechilibre ale sistemului imunitar. Câteva sfaturi utile ar fi consumul de fructe proaspete și legume bogate în apă (castravete, roșie, măr, pepene, citrice), creșterea aportului de apă, dușuri mult mai dese pentru a evita deshidratarea cutanată.

2. Aerul condiționat și sistemele de climatizare din clădiri și mașină
Sistemele de răcire sunt un real pericol, mai ales dacă ești deshidratat. Aerul rece sensibilizează mucoasa la nivelul laringelui, favorizand pătrunderea bacteriilor și microbilor cu o mai mare ușurință în organism. Posibile afecțiuni: laringita, amigdalita, răceli dese. Soluția stă tot în hidratare optimă și evitarea contactului direct cu aerul foarte rece. De asemenea, persoanele ce suferă de afecțiuni în zona cervicală sunt predispuse la episoade inflamatorii acute. În special dacă te situezi în această categorie este recomandată evitarea contactului cu aerul condiționat.

3. Mișcarea
Miscarea este esențială, însă se recomandă intensitate scăzută sau dacă este la fel de crescută trebuie susținută de o hidratare atentă și de un aport crescut de electroliți.

4. Înghețata  și bauturile reci funcționează pe același principiu ca aerul condiționat, așa că trebuie acordată o atenție sporită.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *