Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Flamingo continua sa dezvolte distributia directa

Flamingo International, al doilea retailer de produse electronice, electrocasnice şi IT&C de pe piaţa din România, doreşte să clarifice interpretările cu privire la  tranzacţia în curs de derulare cu Asesoft.

În primul rând, Flamingo nu a transferat nici divizia de distribuţie a grupului, nici afacerea de distribuţie în totalitate. Obiectul tranzacţiei îl constituie cedarea către Asesoft a unor contracte de distribuţie indirectă, ceea ce reprezintă doar o componentă din întreaga distribuţie a grupului. La nivelul anului trecut, proporţia din cifra de afaceri aferentă respectivelor contracte era în jur de 15%.

Flamingo confirmă şi pe această cale intenţia de a continua afacerea de distribuţie directă, respectiv accesarea clienţilor corporate şi a proiectelor de infrastructură din zona de IT şi comunicaţii.

Subliniem cu această ocazie diferenţa dintre distribuţia indirectă, care reprezintă o verigă în canalul de distribuţie, de regulă clientul nefiind consumatorul final, ci un revânzător, fie că vorbim de un retailer sau de un furnizor de soluţii informatice, şi de cealaltă parte distribuţia directă, unde produsele nu sunt subiectul unei revânzări ulterioare.

“Renunţăm la o parte a afacerii noastre unde este evidentă o eroziune a marjelor de profitabilitate, pentru a ne focaliza pe celelalte componente menţionate anterior, în timp ce Asesoft îşi creşte volumele pe segmentul său de specializare, ceea ce devine esenţial pentru un astfel de business şi, de asemenea, îşi îmbunătăţeşte mixul de produse, crescându-şi avantajul competitiv”, declară Dragoş Simion, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Flamingo International.

Flamingo şi-a propus adresarea clienţilor finali, atât prin contractele mari de distribuţie de tip ‘wholesale’, cât şi prin componenta de retail a grupului, ambele segmente de piaţă păstrând, în ciuda situaţiei economice actuale, un bun potenţial de creştere pe termen mediu şi lung.

Pe de altă parte, ca urmare a schimbării structurii de vânzări IT nu doar în România, ci şi pe plan mondial, unde devine evident că laptop-ul devine dominant în faţa desktop-ului, piaţa de componente se micșorează, componentele fiind asociate cu precădere desktop-urilor. Implicit, operatorii de distribuţie din domeniul componentelor hardware şi software trebuie să se adapteze noilor condiţii de piaţă, probabil catalizate şi de situaţia economică la nivel global.

Bucuresti, 24.03.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.