Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Fiul lui Saul/Son Of Saul, candidatul favorit pentru cel mai bun film străin la Premiile Oscar 2016, din 11 martie în cinematografe

Transilvania Film

Cu ocazia Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului, Transilvania Film anunță premiera în cinematografe a filmului FIUL LUI SAUL/SON OF SAUL în data de 11 martie. Filmul reprezintă debutul în lungmetraj al regizorului László Nemes.

FIUL LUI SAUL/SON OF SAUL este un film cu peste 30 de nominalizãri și 22 de premii câștigate. A fost distins cu Marele Premiu al Juriului  și cu Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de Film de la Cannes și a fost desemnat Cel mai bun film străin la ediția din acest an a Globurilor de Aur. Filmul este nominalizat la Premiile Oscar (28 februarie 2016, Los Angeles), la categoria Cel mai bun film într-o limbă străină.

Sinopsis

Octombrie 1944, Auschwitz-Birkenau.


Saul Ausländer (Géza Röhrig) este un prizonier evreu din Ungaria, forțat sã lucreze pentru naziști în camerele de gazare din lagãrul de concentrare. În timpul ce se aflã într-unul dintre crematorii, Saul descoperã cadavrul unui bãiat pe care îl bãnuiește a fi propriul sãu fiu și decide sã îndeplineascã o misiune imposibilã, aceea de a salva din flãcãri trupul neînsuflețit al copilului și a-l înmormânta cum se cuvine. Filmul prezintã cele douã zile din viața unui bãrbat obligat sã își uite umanitatea și încercarea lui disperatã de a gãsi mântuirea salvând corpul copilului.

Levente Molnar, actor laTeatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca, are un rol cheie în acest film; el îl interpretează pe Abraham Warsawski, cel mai apropiat prieten al lui Saul, aflat alături de el în lagarul de concentrare.

„Nu pot percepe și înțelege nici până în  ziua de azi cele petrecute la Auschwitz. Nu pot să concep cum am fost noi, oamenii,  capabili de asemenea fapte„, a mărturisit Levente Molnár.


”Pe tot parcursul filmului am urmãrit de foarte aproape personajul principal și am creat un spațiu claustrofobic, limitând zona vizualã la care au acces spectatorii. Ne-am dorit sã fim fideli istoriei, evenimentelor și locurilor în care s-au petrecut acele momente îngrozitoare, dar am lãsat suficient loc pentru imaginația celor care vor vedea filmul. Cu toate cã este o poveste extrem de durã, ea vorbește despre speranțã: atunci când moralitatea pare sã disparã, când nu mai existã credințã sau valori, un un om gãsește în interiorul sãu puterea mântuirii. ”, a declarat regizorul László Nemes.

27 ianuarie este Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului. În 2016, România deține Președinția Alianþei Internaþionale pentru Memoria Holocaustului (International Holocaust Remembrance Alliance/IHRA).

Presa internaționalã despre FIUL LUI SAUL/SON OF SAUL:

“Un punct de reper formidabil pentru ficționalizarea cinematograficã a Holocaustului” (The Film Stage)

“O remarcabilã viziune asupra dramei Holocaustului care recreazã atmosfera lagãrelor Auschwitz într-un mod tulburãtor de real” (Indiewire)

“O dramã rarã despre Holocaust care reușește sã puncteze drama efectivã și nu doar disperarea de a trãi în iadul unui lagãr de concentrare”  (The AV Club)

Filmul este distribuit în România de Transilvania Film.

Trailer:

Facebook: https://www.facebook.com/TransilvaniaFilm

Parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Balassi (Institutul Maghiar din București)

Parteneri de promovare: Cinefan, Cinemagia, CinemaRX, Cooperativa Urbană, Film Reporter, LiterNet, Post Modern, Sub25, Urban Things, Film Reporter, Blog de Cinema, Urban.ro

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.