Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Filmul taiwanez Poveste din Taipei încheie cea de-a doua ediție a programului CINEVARA găzduit de Rezidența BRD Scena9

Poveste din Taipei

Joi, 3 septembrie, la ora 21:00, în grădina Rezidenței BRD Scena9 (Str. I.L. Caragiale 32), va fi proiectat filmul taiwanez Poveste din Taipei, regizat de Edward Yang, aducând la final ediția din acest an a seriei de proiecții de film în aer liber CINEVARA. Accesul se va face pe bază de bilet, achiziționat prin Eventbook, locurile disponibile fiind limitate.

Ediția din acest an a programului CINEVARA este una specială, fiind organizată în parteneriat cu Film Foundation, organizație neguvernamentală înființată de regizorul Martin Scorsese cu scopul de a contribui la recuperarea și conservarea patrimoniului cinematografic mondial.

Poveste din Taipei este un film artistic lansat în anul 1985 sub regia lui Edward Yang și este considerat o capodoperă a cinematografiei taiwaneze, care marchează un moment important în istoria filmului est-asiatic. Al doilea lungmetraj al lui Yang radiografiază frământările unui oraș prins între trecut și prezent și scoate în evidență atât greutățile vieții casnice, cât și efectele tranziției Taiwanului spre modernitate.

Filmul este realizat în colaborare cu regizorul Hou Hsiao-hsien, un alt maestru al Noii Cinematografii Taiwaneze care a scris scenariul filmului și interpretează rolul unuia dintre personajele principale, într-o rară apariție a sa pe marele ecran.

Poveste din Taipei

Filmul a fost restaurat digital prin proiectul World Cinema Project al organizației Film Foundation în asociere cu Cineteca di Bologna, Cinémathèque Royale de Belgique și regizorul Hou Hsiao-hsien.

Edward Yang a fost unul dintre regizorii taiwanezi care s-au făcut remarcați în anii 1980, insistând pe o abordare mai realistă și mai serioasă a vieții, spre deosebire de filmele din anii ’70 care puneau accent pe distragerea atenției de la realitatea adesea neplăcută. Pasionat de impactul schimbărilor societății taiwaneze asupra clasei de mijloc, Yang a încercat să exploreze în filmele sale lupta dintre modern și tradițional, precum și relația dintre afaceri și artă și modul în care lăcomia poate corupe sau influența arta.

Hou Hsiao-Hsien, care a și scris scenariul filmului, interpretează rolul unui om de afaceri care lucrează într-o fabrică de textile și care, în tinerețe, a fost un jucător de baseball de prim rang. Când prietena lui își pierde locul de muncă de la o firmă de calculatoare, relația lor începe să se destrame. Însă situația acestui cuplu este doar o parte din multiplele confuzii care afectează trei generații de locuitori ai Taipeiului în perioada unui boom economic, iar măiestria lui Yang de a aduna laolaltă personaje și subiecte în contradicție cu peisajul urban strălucitor anticipează următoarele teme ale filmelor sale.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.