free download 78 travel guides written by experts

Filiala din Romania a companiei multinationale Computer Troubleshooters, anunta

creşteri pe piaţa de servicii IT în 2009 precum şi creşterea cifrei de afaceri cu 30%.

Criza economică va determina companiile să îşi externalizeze serviciile de IT pentru diminuarea costurilor

Filiala din România a reţelei multinaţionale Computer Trobleshooters anunţă că piaţa de servicii IT va fi una dintre puţinele segmente ale pieţei de IT ce nu îşi va reduce creşterea în 2009. Compania anunţă, deasemenea, rezultatele obţinute de eprezentanţa din România în anul 2007, 2008 precum şi cele previzionate pentru 2009.

Comform specialiştilor Computer Troubleshooters, piaţa serviciilor IT din România era estimata în 2007 undeva la aproximativ 220 mil. euro cu o rată de creştere între aproximativ 20 – 23 %. În 2006 valoarea acesteia fusese estimată la 180 milioane de euro. În mare, între 2006 – 2007, structura pieţei a fost una stabilă, şi anume creşteri relativ egale pe toate sub -segmentele de servicii IT.

În ceea ce priveşte anul 2008, investiţiile în servicii IT se estimau că vor creşte cu aproximativ 20%. În Iunie anul acesta se previziona că serviciile de suport şi integrare de sistem vor continua să domine piaţa serviciilor IT, iar contractele tip proiect vor deveni din ce în ce mai răspândite în decursul anului 2008.

"Se pare însa, că această criză financiară va influenţa în mod pozitiv piaţa de servicii IT întrucât multe companii vor fi nevoite sa îşi externalizeze aceste servicii pentru reducerea costurilor", spune Narcis Costache, Director de Dezvoltare, Computer Troubleshooters România. "Companiile care vor resimţi în mod acut aceasta nevoie vor fi IMM-urile", adaugă Costache.

Cele mai căutate servicii în cazul Computer Troubleshooters sunt:serviciile de reparaţii şi mentenanţă calculatoare, recuperari date, configurare reţele, upgradări şi instalări, probleme software. Costurile serviciilor pentru firme în cazul în care şi le realizează pe cont propriu (cu angajat specializat IT) variază între 3 şi 10 euro pe oră în funcţie de nivelul de salarizare. Un abonament de întreţinere a unui computer într-o stare de funcţionare optimă costă între 10 şi 20 de euro pe lună. Conform oficiallilor companiei externalizarea serviciilor IT ar putea reduce costurile unei companii medii cu până la 50%.

În ţări precum Germania, Italia, SUA sau Canada, serviciile de întreţinere ale computerelor sunt tarifate cu sume ce pot ajunge până la 80-100 de euro pe operaţiune, in funcţie de complexitate. Computer Troubleshooters are o cotă de piaţă de peste 10 %, funcţionează în 12 oraşe mari şi a raportat în 2007 o cifră de afaceri, cumulată, de aproape o jumătate de milion de euro. În 2008 compania previzioneaza o crestere de 30%, cifra de afaceri ajungând la 550.000 de euro,iar pentru 2009 se targetează 750.000 euro. Până la acest moment compania are, cumulat, 45 angajaţi care vor creste pana la 70 în 2009.

"Targetul nostru pe 2009 este sa ajungem la 20 francizaţi până la sfârşitul anului, targetând în mod special oraşele cu peste 50,000 de locuitori cum ar fi Braşov, Satu Mare, Baia Mare, Arad, Iasi, Constanţa, etc", concluzionează Narcis Costache.

Bucuresti, 04.11.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *