Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Zeci de mii de craioveni au susținut Festivalul Shakespeare într-o campanie online inițiată de BCR și Cohn&Jansen JWT

De pe 14 pe 23 aprilie a avut loc la Craiova cea de-a X-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Shakespeare, cu trupe invitate de pe 4 continente, care au pus în scenă 46 de spectacole de teatru, dans în aer, acrobații și concerte.

Pornind de la faptul că, de-a lungul anilor, atunci când a venit vorba de Cetatea Băniei, presa a fost mai atentă la rivalitățile dintre clanuri, la răfuielile în plină stradă sau la alte subiecte de „scandal”, BCR, sponsor al festivalului încă de la prima ediție, cu ajutorul creativ al agenției de publicitate Cohn&Jansen JWT, a creat o campanie de susținere și un call to action către presa din România. Campania a fost oferită craiovenilor ca un instrument cu ajutorul cărora ei să ceară Dreptul la Replică pentru Craiova: “Festivalul Internațional Shakespeare este genul de dramă de la Craiova despre care ne dorim să se scrie. Invităm presa din România ca în perioada celei de-a X-a ediții să fie alături de noi.”


Inițiativa s-a bucurat de susținerea celei mai mari comunități de craioveni de pe Facebook (peste 35.000), Craiova Cetatea Băniei, vizualurile provocând mii de reacții și fiind distribuite masiv, în numai câteva zile, nu numai de craioveni, ci și de actori, regizori, autorități și alte personalități din domeniul cultural. Presa și comunitatea bloggerilor n-au întârziat să preia campania și să o promoveze, iar vizualurile cu hashtag-ul


“Drept la replică pentru Craiova” a fost un manifest despre importanța echilibrării focusului între știrile considerate “serioase”, din domeniul politic sau social, și știrile culturale, deseori preluate de presa românească la capitolul “Altele” sau “Divertisment”. Cultura are nevoie de parteneri dinamici, fie că aceștia sunt comunitățile online care iau atitudine, fie că sunt canalele media care se implică activ în acoperirea știrilor și duc mai departe mesajele către audiențele lor. Din păcate, subiectele culturale sunt, deseori, Cenușărese în presa națională. Ca și cum am fi cu toții adepți ai esteticii urâtului, ne place mai mult drama din stradă decât cea de pe scenă, singura care ne mai poate salva de noi înșine prin ceea ce grecii numeau catharsis. – Cornelia Pleșoianu, Head of BTL Department, BCR


Am pornit de la o realitate – lipsa de vizibilitate în presă a Festivalului Internațional Shakespeare de la Craiova – și de la nevoia de a aduce o nouă pespectivă asupra acestui oraș, despre care, ani de-a rândul, s-a scris mai mult de rău decât de bine. Orice inițiativă pozitivă, orice act cultural din Bănie intră automat într-un con de umbră din această cauză. Este incredibil cum o percepție negativă asupra unui oraș poate să afecteze credibilitatea unui Festival de o asemenea anvergură. Am dorit să corectăm această percepție greșită asupra Craiovei și să dăm dreptul la replică acestui oraș, prin vocea celor mai afectați de ceea ce se scrie, craiovenii. Mulțumim comunității Craiova Cetatea Băniei și mulțumim Shakespeare că ești atemporal. – Felicia Stoica, Senior Copywriter Cohn&Jansen JWT


O campanie de susținere și un call to action inițiate pe Facebook reprezintă un semnal clar că implicarea comunităților din social media poate să atragă atenția unei audiențe numeroase, uneori chiar la fel de numeroase ca și canalele media tradiționale. Campania și rezultatele ei sunt un pretext bun să vorbim despre puterea de diseminare a comunităților din social media, care transformă fiecare utilizator într-un vehicul media pentru audiența lui (cu atât mai extinsă cu cât persoana respectivă e un influencer în domeniul său): prieteni, prieteni ai prietenilor, follower-i. Rezultatele au venit firesc, organic, fără niciun fel de investiție media. Din analizele noastre, campania a atins peste 350.000 de oameni, 50.000 implicându-se activ prin comentarii, share-uri și like-uri. – Arina Stoenică, Account Director Cohn&Jansen JWT

Echipa Cohn&Jansen JWT
Felicia Stoica – Senior Copywriter
Edouard Cubassa – Art Director
Andrei Cohn – Managing Partner & Creative Director
Alex Negoescu – Deputy Creative Director
Arina Stoenică – Account Director
Oana McGinley – Account Executive
Ruxandra Săvulescu – Client Service Director
Cristian Dobre – BTL & Production Manager

Echipa Banca Comercială Română
Anca Rarău – Director Executiv Direcția Marketing
Cornelia Pleșoianu – Șef Departament BTL
Laura Moldovan – Ofițer Senior Departament BTL

La Cohn & Jansen JWT ne place să întoarcem lucrurile pe toate părțile și să venim întotdeauna cu idei proaspete, relevante și eficiente. Ne place să surprindem, iar soluțiile propuse de noi sunt întotdeauna desprinse din realitate. Suntem pragmatici, alternativi, conectați la tot ce e nou și inventivi. Ne găsiți pe www.cohnandjansen.ro și pe Facebook.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.