expoplast Sibiu 2019

Festivalul Brazilor de Craciun 2014: pentru al 14-lea an consecutiv, lumea buna face lumea mai buna

Copiii reprezintă una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale din România, peste jumătate dintre ei aflându-se în risc de sărăcie sau excluziune socială1 – este cel mai mare procent înregistrat de la aderarea României la UE, aproape dublu față de media europeană. Nu este de mirare, în aceste condiții, că 67.0002 de copii iau, anual, calea abandonului școlar.

În încercarea de a înfrâna acest fenomen, Salvați Copiii România depune, de peste 20 de ani, eforturi pentru reintegrarea școlară a micuților. Iar principalul motor de finanțare a programelor noastre educaționale dedicate acestor copii defavorizați este Festivalul Brazilor de Crăciun. Prin intermediul celor 13 ediții de până acum, Organizația Salvați Copiii a reuşit strângerea a circa 3 milioane de euro, utilizați pentru asistarea a peste 20.000 de beneficiari, prin (re)integrarea școlară a copiilor nevoiți să muncească (programele A Doua Şansă și Școală după Școală) și prevenirea abandonului școlar în rândul comunităților defavorizate (Grădinițe estivale). Iar rezultatele sunt, pe alocuri, spectaculoase:
• Grădiniţe estivale – peste 97% dintre copiii preșcolari au fost înscrişi în sistemul educațional,
• Școală după Școală – 98% dintre copiii în risc de abandon școlar au promovat anul şcolar 2013-2014, iar 22% dintre ei au obţinut premii şcolare,
• A Doua Șansă – 94% dintre copiii care au susținut examene în programul A Doua Șansă au promovat.
• Părinți – s-a observat şi o creştere a interesului părinţilor faţă de educaţia copiilor, 85% dintre părinţi manifestând interes faţă de evoluţia educaţională a copilului şi faţă de participarea la activităţi de consiliere parentală.

Numai anul acesta, grație sumelor strânse la ediția din 2013, Salvați Copiii a susținut 2.127 de copii, dintre care cei mai mulți (65%) au beneficiat de suport în programul de prevenire a abandonului școlar Școală după Școală. În plus, 985 părinți au beneficiat de servicii de asistență socială, juridică și psihologică și au participat la întâlniri lunare, iar 380 de specialiști din instituții cu atribuții în protecția copilului și educație au participat la sesiunile de informare derulate în cadrul programului.

„Strângerea de fonduri poate lua forme diverse, de la atragerea de donații majore, la lansarea unei provocări pe rețelele de socializare. Pentru noi, Festivalul Brazilor s-a dovedit cea mai elegantă, coerentă și eficientă metodă de finanțare a programelor de integrare școlară și, grație acestei gale anuale, am reușit să schimbăm destine și paradigme educaționale. Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, celebrităților și donatorilor individuali care ne sprijină și au încredere că, împreună, le putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent”, a declarat Preşedintele Salvaţi Copiii România, Andi Moisescu.

La rândul său, Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv al organizației, a amintit că „lansarea Festivalului are loc într-un context propice: mâine este Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, ce marchează un sfert de secol de la semnarea Convenţiei cu privire la drepturile copilului în Adunarea Națiunilor Unite, și care menționează clar că statul este dator să asigure gratuitatea și obligativitatea cel puțin a învățământului primar, dar și să ia măsuri care să sprijine accesul la învățământ secundar general sau profesional. Măsura în care statul se achită de această responsabilitate este dată de statisticile alarmante privind accesul copiilor români la educație.”

În cei 13 ani de la lansare, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – fanion, ce reunește la fiecare ediție cei mai influenți antreprenori, persoane publice, oameni de business și de media, în scopul strângerii de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educaționale ale Salvaţi Copiii România. Evenimentul este organizat sub forma unei licitații speciale de brazi de Crăciun, concepuți exclusiv pentru această ocazie de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri din țară. Creatorii invitați pentru acest an sunt Doina Levintza, Lena Criveanu, Stephan Pelger, Iris Șerban, Rhea Costa, Malvina Cervenschi, DIZAINĂR, Carmen Ormenişan, Anca Fetcu (Bucharest Design Center), Ramona Filip, Laura8, Anca Lungu, Irina Pogonaru (Photoliu), Irina Neacșu, Andreea Bădală (Murmur). Acestora li s-au alăturat Școala de Bijuterie Contemporană, Zenya Atelier, Hamid Nicola Katrib, Lorena Trică și Silvia Suotean, MATIUS. Anul trecut, brazii au fost licitați cu sume cuprinse între 700 și 6.300 de euro.

Sponsorii care susțin programele de educație, prin actuala ediție:
Sponsori Platinum: Catena, Clifford Chance Badea, Enel, Five’s, IC Group, Kaufland
Sponsori Gold: Banca Românească, Coca-Cola Hellenic, Luxoft, Orange, Romanian Business Consult, Secom
Sponsori Silver: Apa Nova, BASF, Carrefour, EDP Renewables, Euronet Worldwide, Maiocci, Maresi Foodbroker, Mercedes-Benz, Oscar Downstream, Pay Point, Sky XS, UPC.

1 „Sărăcia şi excluziunea socială a copiilor din Europa”, Salvați Copiii, 2014
2 Estimare realizată de Salvați Copiii pe baza datelor INS privind populația școlară și rata abandonului școlar.

Bucuresti, 20.11.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *