Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Festivalul Brazilor de Craciun 2013

Brazii unicat ajută educaţia copiilor

Brazii unicat, rezultatul imaginaţiei şi spiritului creator al designerilor români, au fost prezentaţi astăzi în premieră în cadrul unei conferinţe de presă. Festivalul Brazilor de Crăciun, eveniment de strângere de fonduri ajuns la cea de-a 13-a ediţie, constă în licitarea brazilor în cadrul unei gale ce va avea loc pe 5 decembrie, la Hotel Radisson Blu Bucureşti.

În cadrul primelor 12 ediţii, Festivalul Brazilor de Crăciun a strâns 2.669.100 euro, care au fost investiţi în suport educaţional pentru 16.200 de copii. Salvaţi Copiii, în colaborare cu şcoli generale din majoritatea regiunilor ţării, a organizat programe educaţionale ce constau în: 42 de grădiniţe de vară, 32 de centre de tip A Doua Şansă şi 37 de programe Școală după Şcoală.

Copiii reprezintă una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale din România. Astfel, 52% dintre copiii din ţara noastră se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, cel mai mare procent înregistrat de la aderarea României la UE şi aproape dublu faţă de media europeană. Iar educaţia nu este una dintre priorităţile familiilor din care fac parte aceşti copii.

Graţie programelor derulate de Salvaţi Copiii, peste 95% dintre copiii beneficiari au fost înscrişi în clasa I sau la clasa pregătitoare, 86% dintre copii au promovat examenele din anul şcolar 2012-2013, iar 20% dintre ei au obţinut şi premii la concursuri şcolare. Pe lângă impactul social pe care aceste programe îl au asupra copiilor, s-a observat şi o creştere a interesului părinţilor faţă de educaţia copiilor: 83% dintre părinţi manifestând interes faţă de evoluţia educaţională a copilului şi faţă de participarea la activităţi de consiliere parentală.

Un alt aspect pozitiv este legat de modul de învăţare şi de progresele şcolare vizibile faţă de momentul înscrierii în programele Salvaţi Copiii. Astfel 77% dintre copiii din programul Școală după Şcoală au progresat din momentul înscrierii în program, iar 42% dintre ei au rezultate bune şi foarte bune. Pentru 31% dintre ei situaţia şcolară s-a îmbunătăţit la mai mult de 3 materii, în timp ce 39% au arătat rezultate pozitive la 2 materii. Abilităţile de comunicare au fost şi ele perfecţionate – 55% dintre copii şi-au dezvoltat vocabularul şi abilităţile de comunicare. Iar 62% dintre copiii încriși în aceste programe educaţionale şi-au redus numărul absențelor.

“Fără educaţie niciun copil nu poate reuşi în viaţă. Este datoria noastră să asigurăm accesul la educaţie al copiilor defavorizaţi şi prin Festivalul Brazilor de Crăciun încercăm şi reușim de 13 ani să avem alături de noi companii şi artişti dedicaţi acestei cauze. Brazii de Crăciun reprezintă pentru cei 2000 de copii şansa la un viitor mai bun. Mulţumim tuturor celor care ne-au sprijinit în toţi aceşti ani şi sunt sigură că le-am demonstrat că eforturile lor nu au fost în zadar” a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii.

Ediţia din acest an a Festivalului Brazilor de Crăciun, desfăşurată sub conceptul ‘CV pentru viitor’, îşi propune să strângă fondurile necesare pentru a continua aceste programe şi a implica cât mai mulţi copii. Astfel, prin donaţiile pe care le fac în cadrul licitaţiei brazilor de Crăciun, companiile şi oamenii de bine ajută la solidificarea bazelor educaţionale ale viitorului profesional al copiilor.

Designerii care s-au alăturat anul acesta evenimentului sunt: Doina Levintza, Wilhelmina Arz & Camera de Comerţ şi Industrie Romania-Japonia, Hamid Nicola Katrib & Galeriile Noblesse, Lena Criveanu, Carmen Ormenișan, Stephan Pelger, Mădălina Dorobanţu, Mirela Diaconu, Malvina Cervenschi, Alexandru Ghilduș, Anca Lungu, Ramona Filip, Iris Şerban, Rhea Costa, Ego Men’s Fashion Concept, Bucharest Design Center, Corina Vlădescu & Fundaţia Dumbrava Minunată, DIZAINAR, Laura8, ZENYA Atelier & Friends, Agatha Blanck & Bucharest Shopping & Bonpoint. Designerii sunt cei care au dat frâu liber imaginaţiei şi cu dragoste au creat brazii care vor aduce zâmbetul pe chipurile copiilor din mediile defavorizate.

Fiecare dintre aceşti designeri a rememorat amintiri dragi legate de Crăciun şi le-a incrustat cu drag în bradul realizat pentru Festival. Fie că este vorba de un brad realizat din sticlă, de unul care ia forma unei bijuterii care să amintească posesorului de fapta bună făcută sau de unul realizat într-un stil clasic, toţi brazii au aceeaşi poveste – sunt bucăţi din sufletul designerului menite să aducă un strop de bucurie şi zâmbet pe chipurile copiilor din mediile sociale defavorizate.

Sponsorii care s-au alăturat acestei ediţii sunt:
Sponsori Platinum: Clifford Chance Badea, Five’s, IC Companys
Sponsori Gold: Banca Românească, Catena, Gopet România, Luxoft, Mol România, Porsche, Romanian Business Consult
Sponsori Silver: Apa Nova, BCR,Carrefour, EDP Renewables, Kaufland, Mara Logistics, Maresi Foodbroker, Nitech, Oscar Downstream, Pay Point, Radisson Blu Hotel, Renovatio, Reveal Marketing Research, TTS, Petrom

Bucuresti, 26.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.