Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Farmacia inimii CATENA creeaza reduceri false consumatorilor

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, organizație de utilitate publică, a realizat în perioada 20-24 februarie 2014 o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.

În urma acestei cercetări, APC România a constatat o practică „interesantă” a lanțului de farmacii CATENA, care introduce în bonul fiscal materiale promoționale cu o anumită valoare, acestea fiind evidențiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.

După cum se poate vedea în bonul fiscal atașat, broșura „ O inimă sănătoasă iubește mai mult” este distribuită cu titlu gratuit în rețeaua farmaciilor CATENA. Cu toate acestea pe bonul fiscal, materialul promoțional apare având prețul de 5 lei, la care se aplica aceeași reducere de 5 lei. Mai mult, pentru că au fost oferite 2 broșuri „gratuite”, reducerea finală pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a prețului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept ECONOMIE, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale.

Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a‐l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat‐o.

„Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, produsul promoțional fiind oferit cu titlu gratuit și fără vreun preț tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente” a precizat Domnul Conf.Univ.Dr. Costel Stanciu, presedintele APC Romania.

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC-Romania este singura organizatie de utilitate publica, membră a Organizaţiei Europene a Consumatorilor – BEUC, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.

Bucuresti, 26.02.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.