Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Facos si Armada redescopera Bucovina autentica

Din luna octombrie a anului 2012, agentia Armada gestioneaza comunicarea pentru FACOS – unul dintre cei mai importanti producatori de mezeluri din zona Sucevei, cu o experienta de peste 40 de ani in industria carnii.

Agentia ofera servicii complete (strategie, consultanta, ATL, BTL si implementare) pentru toate brandurile clientului.

Primul proiect dezvoltat de agentia Armada pentru Facos este lansarea noii game de mezeluri premium “Tara de Sus” sub sloganul “Gusturi regasite din Bucovina”.

Povestea incepe in momentul in care cei de la Facos si Armada au demarat o cercetare in urma careia au descoperit o nisa: lipsa unor mezeluri premium preparate „ca la tara, ca in casa omului”. In mod normal, aceste produse exista, dar acestea sunt prezente doar in cadrul targurilor cu produse traditionale din perioada sarbatorilor sau cu alte ocazii. Asa a aparut ideea de a crea o gama de produse dupa retete transmise din tata-n fiu, diferite de la gospodarie la gospodarie, care sa aiba in spate o poveste autentic bucovineana.

Intr-o lume in care diferentierea este totul, am avut nevoie de o noua strategie de marketing pentru produsele noastre. Noi stiam ca oamenii isi doresc bucate autentice, exact asa cum se fac ele la curte la tara. Si mai stiam ca bucovinenii au retetele lor originale, care nu au nicio legatura cu produsele de pe piata. Ce mai aveam nevoie era o agentie care sa ne inteleaga povestea si sa o poata pune sub forma unei strategii de comunicare. Aceasta agentie a fost Armada. Impreuna cu ei am decis ca noi sa preparam ceea ce isi doresc oamenii, dupa traditii bucovinene. Am cautat astfel retete uitate, le-am dat maestrului nostru mezelar Zamfir Golea sa le ajusteze, iar noi le-am produs. Apoi a venit momentul pentru branding si comunicare, unde am lasat mana libera agentiei, iar rezultatul ne-a incantat foarte tare. (Vladut Doroftei, Director General)

Solutia din partea agentiei a inclus atat partea de strategie, branding (nume, semnatura de brand, design ambalaje), cat si comunicarea ulterioara.

“Tara de Sus” isi asuma pozitia brandului care aduce cu adevarat inapoi vechea Bucovina. Traditiile si, odata cu ele, retetele, dispar treptat, chiar si in cele mai conservatoare regiuni. Oricat de mult s-ar crede ca Bucovina e un tinut in care istoria e inca vie, sunt multe lucruri care au disparut din viata bucovinenilor. “Tara de Sus” aduce inapoi traditiile si gusturile de mult uitate, cautand in lungul si in latul Bucovinei toate aceste retete transmise din generatie in generatie. De aici si semnatura “Gusturi regasite din Bucovina”. (Daniel Gherghescu, strategic planner)

„Vorbind despre partea de identitate, numele a venit in urma propriei noastre documentari. “Tara de Sus” este de fapt numele vechi al Bucovinei de azi, inainte ca zona sa fie anexata Imperiului Habsburgic. O denumire uitata, pur romaneasca a fost exact ceea ce ne-am dorit pentru aceste produse pur romanesti.

Cat despre ideea din spatele campaniei pentru “Tara de sus”, a fost cam asa: in urma cercetarii facute de noi, ne-am dat seama ca exista o dorinta reala a oamenilor de a pune pe masa ceva facut “cat mai in casa”, cum facea unchiu’ nu-stiu-care de la tara sau bunicul nu-stiu-cui. Si atunci de ce nu am face chiar asta? Urmatorul pas a fost gasirea catorva retete care sa fi circulat din generatie in generatie, cu acele mici secrete de preparare. Asa ca provocarea urmatoare a constat in formularea unui discurs autentic, pur romanesc, pentru ca despre asta era vorba doar”. (Adrian Albu, Creative Director)

„De la bun inceput am dorit o abordare vizuala noua, care sa iasa din “perfectiunea” obositoare a pozelor de studio, fara tacamuri proaspat scoase din cutie dar care sa aiba aer vintage. Am preferat sa redam o atmosfera naturala,cruda, fara retusuri si infrumusetari inutile. Pentru ca atunci cand omul obisnuit rupe o paine la masa, mai face si firimituri sau atunci cand taie un ardei mai raman si niste seminte pe masa. Ca asa se intampla in realitate. Asa ca am cautat sa aratam exact atmosfera din gospodaria omului, o casa in care cutitele sunt tocite si muncite de generatii, in care tocatorul a „vazut” multe randuri de carnati pregatiti pe el”. (Silvia Dumitru, Art Director)

Sub „Tara de Sus” au fost anuntate pana acum primele trei produse ale gamei: carnati taranesti de porc, toba traditionala, muschi tiganesc.

Comunicarea s-a desfasurat printr-o campanie outdoor si radio in Suceava, Radauti, Gura Humorului, Falticeni si alte localitati din zona Moldovei. In timp ce campania de comunicare a starnit curiozitatea consumatorilor, produsele noului brand „Tara de Sus” au trezit mandria locala. In contextul unei lansari, acesta reactie prevede un succes in cifrele vanzarilor. Mai mult decat atat, si feedback-ul din partea clientului a fost unul foarte bun. Tocmai de aceea, in viitorul apropiat vor aparea pe piata noi branduri Facos, comunicate bineinteles tot de agentia Armada.

Facos este un producator local din Suceava care are in portofoliu atat produse din carne (mezeluri, conserve), cat si produse de post (vegetale). Fabrica Facos este asezata pe locul primului atelier de prepararea carnii, intemeiat de austro-ungari in jurul anului 1900. In perioada comunista a fost redenumita IICS (Intreprinderea de Industrializare a Carnii Suceava), iar numele actual l-a capatat in 1991, dupa Revolutie, cand fabrica a fost privatizata. In 2004 -2006 fabrica a trecut printr-un proces de modernizare si retehnologizare pentru a restabili standardele de calitate recunoscute candva de consumatori.

Din partea Facos: Vladut Doroftei (Director General), Doina Micutar (Director Comercial), Cristina Polocoser (Coordonator productie), Petruta Hantar (Director Vanzari).

Din partea Armada: Silvia Dumitru (Art Director), Andrei Dragota (Copywriter), Daniel Gherghescu (Strategic Planner), Adrian Albu (Creative Director), Tiberiu Tuluca (General Manager).

Bucuresti, 15.04.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.