Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Facebook si economia SUA: invingatorii verii – analiza Saxo Bank

·    Economia americană: miraj sau revenire reală?
·    Facebook: acțiunea cea mai ieftină vs. profit

Economia americană: miraj sau revenire reală?
de Steen Jakobsen, economist șef și CIO Saxo Bank

La numai câteva săptămâni după ce piața s-a speriat din cauza Brexitului, am fost martorii unor noi recorduri pozitive în SUA, pe piața de acțiuni. Să ne amintim, totuși, că piața de acțiuni americană dă tonul întregii planete, iar indicele Bloomberg este semnificativ mai jos față de valoarea din iunie 2015. Cu toate acestea, putem afirma foarte clar că datele americane arată, fără a putea fi contrazise, că situația economică din SUA s-a îmbunătățit dramatic și că, în pofida unui start de an mai leneș, companiile și economia per total se pot aștepta la noi creșteri spre final de an. Ce am văzut în trimestrul al doilea confirmă acest traseu, dar e bine să ne gândim și la faptul că economia americană este, uneori, supraevaluată.

Piața muncii rămâne relativ slăbită, dacă ne luăm după măsurătorile indicelui Fed privind piața angajărilor și a locurilor de muncă. Indicatorii principali ai Conference Board sunt în scădere și rămân la niveluri joase. Indicele Fed Activity din Chicago – un indice compus din 85 de componente de măsurare economică – are cel puțin 60 de componente în scădere.

Prin urmare, rămâne de văzut dacă e vorba de un miraj sau de o revenire autentică a economiei americane. Dar, dacă privim în istorie, suntem tentați să ignorăm rolul ectivității economice și să spunem că piața de acțiuni mai are loc de crescut. Cu toate acestea, creșterea nu poate fi decât limitată, deci ar trebui să vă încasați profitul și să… vă bucurați de vară!
 
Facebook: acțiunea cea mai ieftină vs. profit 
de Peter Garnry, Director Strategie Capitaluri Proprii Saxo Bank

Sunt mai multe motive pentru care cred că Facebook este cea mai profitabilă acțiune de pe piața americană, în raport cu prețul ei. În primul rând, profitul crește anual cu 50%, alimentat de cererea tot mai mare de advertising pe dispozitive mobile. Apoi, compania își extinde marjele operaționale trimestru după trimestru. Nevoia companiei de investiții capex este foarte mică, iar profitul pe capital investit crește foarte sănătos – asta este, în mod obișnuit, asociat cu creșterea valorii de piață a acțiunilor.

În al treilea rând, noile feeduri – video și Instagram – au propulsat semnificativ această creștere, care este foarte rapidă în acest moment și care, combinată cu aplicațiile Messenger și WhatsApp, furnizează un potențial de creștere foarte mare. Ne așteptăm ca Facebook să dezvolte platforme de advertising dedicate acestor două produse.

Când combini acești factori, ajungi la un context extrem de favorabil – cash flow-ul a crescut cu 3%, acțiunea Facebook cu 50% – e limpede că avem un câștigător în raportul preț vs. profit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *