Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Expoziţia aniversară «100 de capodopere» găzduită de Muzeul BMW

Expoziţia centenară oferă introspecţii unice în primul secol de istorie dinamică a companiei

Bucureşti/München. 2016 este un an important pentru BMW Group: recent, compania şi-a sărbătorit centenarul. Muzeul BMW din München reînvie acest secol al companiei sub toate faţetele prin expoziţia “100 de capodopere. BMW Group – 100 de ani de forţă inovatoare şi curaj antreprenorial”.

Expoziţia va putea fi văzută până în septembrie 2017, oferind astfel vizitatorilor şansa de a afla informaţii despre cele mai importante automobile şi motociclete, succese din motorsport şi decizii de companie ale BMW Group. Nou expoziţie oferă introspecţii interesante în dezvoltarea istorică şi istoria mobilităţii din 1916 până în 2016. Evenimentul utilizează anumite “capodopere” pentru a purta vizitatorii prin diferite momente ale secolului trecut de la fondarea companiei.

100 de ani de forţă inovatoare şi curaj antreprenorial


Istoria BMW Group a început cu construcţia motoarelor de avion în 1916. Producţia motocicletelor a fost începută de BMW în 1923, iar primul automobil a ieşit cinci ani mai târziu de pe linia de asamblare. De atunci, mărcile şi produsele au fascinat oamenii, au stârnit emoţii şi au fost un simbol al calităţii emblematice. Cu toate acestea, succesul unei companii precum aceasta nu poate fi obţinut pur şi simplu doar pe baza celor mai de succes vehicule. Curajul, disponibilitatea de asumare a riscurilor la cel mai înalt nivel al conducerii, reperele din motorsport şi angajamentul special şi forţa inovatoare a angajaţilor sunt factori-cheie absoluţi – “capodopere” paradigmatice. Aşa cum este evidenţiat în titlul expoziţiei, aceste “100 de capodopere” însoţesc vizitatorii prin cei 100 de ani de istorie BMW. “Aducerea la viaţă a istoriei dinamice a companiei, prin întreg spectrul său, a fost o misiune provocatoare şi plină de satisfacţii. Cu toate acestea, conceptul unic al expoziţiei ne-a permis să reuşim în realizarea coregrafiei acestei diversităţi într-un cadru distins care prezintă fiecare eră şi fiecare faţetă a companiei”, a declarat Gabriele Fink, director BMW Museum şi marketing BMW Group Classic.

O călătorie în timp prin cei 100 de ani de istorie a companiei

Începutul expoziţiei majore este marcat de prima capodoperă – fondarea Bayerische Motoren Werke în 1916. Vizitatorii intră în Museum Bowl printr-un Tunel al Timpului şi li se oferă o retrospectivă a ultimilor 100 de ani de dezvoltare istorică şi istorie a mobilităţii ilustrată prin panouri de informaţii care prezintă fazele individuale ale companiei. Această scurtă călătorie prin timp este urmată de primele exponate. Cele mai multe exponate sunt organizate pe un total de cinci platforme aranjate în ordine cronologică, fiecare reprezentând o anumită eră din istoria companiei. Totuşi, aceste “100 de capodopere” nu sunt pur şi simplu limitate la spaţiile expoziţionale din Museum Bowl, el formează şi o temă continuă ce uneşte zonele de expoziţie permanentă din Muzeul BMW.


Aici, vizitatorii pot vedea peste 30 de automobile, inclusiv BMW 328 (1936), legendarul roadster BMW 507 (1955) şi cult bubble car BMW Isetta (1955). Studiile de design precum conceptul “Gina” (2008), cu exteriorul său vizionar realizat din material textil flexibil, sunt incluse printre exponate. Plăcile tematice oferă informaţii despre reperele antreprenoriale importante precum introducerea serviciului de sănătate BMW (1936) şi BMW EfficientDynamics (2007). În primul rând, expoziţia evidenţiază faptul că angajaţii au fost întotdeauna factorul principal pentru succesul Bayerische Motoren Werke – prin pasiunea şi entuziasmul lor. Acest lucru este valabil şi în prezent. În egală măsură au contat şi realizările inginereşti şi cele mai importante succese din motorsport precum Raliul Paris-Dakar (1981). Experienţa deosebită a expoziţiei “100 de capodopere” este completată de poveşti interesante, mici exponate valoroase, filme şi fotografii aproape necunoscute, dar şi desene informative.

Expoziţia intitulată “100 de capodopere. BMW Group – 100 de ani de forţă inovatoare şi curaj antreprenorial” este găzduită la Muzeul BMW între 10 martie 2016 şi finalul lunii septembrie 2017. Intrarea costă 10 euro. Muzeul BMW este deschis de marţi până duminică şi de sărbătorile legale între orele 10.00 şi 18.00.

Informaţii suplimentare pot fi aflate la: www.bmw-museum.de.

Muzeul BMW

Vizitatorii de toate vârstele pot explora trecutul, prezentul şi viitorul mărcii BMW în cadrul BMW Welt, a Muzeului BMW şi a uzinei BMW. Muzeul BMW joacă un rol important în această poveste. De la redeschiderea din 2008, edificiul a prezentat cu succes istoria BMW şi a oferit o introspecţie în viitor. De asemenea, muzeul explorează tema mobilităţii în beneficiul tinerilor vizitatori. Muzeul Junior organizează un program special pentru copii şi tineri, bazându-şi conceptul educaţional pe învăţare prin joacă. Muzeul are şi propria istorie: este unul dintre cele mai vechi muzee auto din Germania, a fost construit în 1973 şi a fost declarat monument istoric în 1999.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.