free download 78 travel guides written by experts

Evolutia vanzarilor URBB a adus o majorare a cotei de piata in 2010

Producatorul roman care a intrat in 2010 pe un nou segment de piata, cel al apelor minerale, anunta o crestere a volumului vanzarilor de bauturi de 7% si de 3 % in valoare fata de 2009. Marcile din portofoliul URBB care au inregistrat cea mai mare crestere procentuala sunt Skol, Tuborg, Granini si Guinness.

"Ma bucur ca si in 2010 compania noastra a reusit sa isi creasca cota de piata pe piata berii, in conditiile unei piete în scadere. Ca si trenduri majore constatate in 2010 as mentiona mutarea consumului de bere predominant acasa, preferinta mai mare a consumatorilor fata de marcile pozitionate pe segmentele premium si mainstream" a declarat Shachar Shaine, cel care a detinut presedentia URBB in ultimii sase ani.

In ceea ce priveste factorii care au influenţat decizia de cumparare in 2010, conform cercetarilor efectuate de URBB, cel mai important aspect a fost reprezentat de favorabilitatea si afinitatea fata de marca (37%), urmata de pret (17%), daca produsul este pastrat la rece (15%), tipul de ambalaj (14%) si pe locul cinci promotiile sau ofertele speciale (10%).

"Pentru 2011 preconizam o crestere de 10% a volumului de bauturi vandute de catre URBB pe cele trei pieţe pe care este prezenta compania. Investiţiile pentru acest an ating suma de 4 milioane de euro si vor fi directionate catre fabrica de la Bilbor, pentru exploatarea zonei de noi surse, investitie in sistemul de distributie si investitii operationale de imbunatatire a liniilor de imbuteliere de bere si suc, precum si a sistemului informatic.

Planurile de responsabilitate sociala din noul an vor urmari mentinerea actiunilor de amploare nationala ale programului Umbrela Verde – «Capitala Verde a Romaniei» – de aceea vom continua sa investim in aceasta directie un buget in crestere fata de 2010" afirma Hezy Ovadia, noul presedinte al URBB.

Reprezentantii URBB sunt optimisti in ceea ce priveste piata locala a berii in 2011 si spera ca aceasta va avea o evolutie mai buna decat in 2010, iar segmentele de piata care vor inregistra cele mai bune rezultate fiind cele din anul anterior – premium, mainstream si imported – dar si berile speciale, incluzand aici berea cu arome speciale, berea fara alcool, cea nefiltrata sau alte tipuri de specialitati.

Segmentul de piata al bauturilor racoritoare necarbonatate a continuat pe un trend descedent in 2010, inregistrand o scadere cu aproximativ 20% in volum fata de anul anterior. In 2011 este asteptata o stagnare a acestei piete. In anul precedent, marca Granini a inregistrat o crestere de 2% in volum fata de 2009, categoria still-drinks avand o crestere procentuala mai mare fată de variantele juice si nectar.

Introducerea brandului de apa minerala Bilbor in portofoliul produselor premium marca URBB a generat, dupa cele sapte luni de la momentul lansarii, 5% din volumul total al bauturilor vandute de URBB. Astfel, aproximativ 8 milioane de sticle de apa Bilbor au fost vandute in 2010, in toate variantele de ambalaj (0.5, 1.5 si 2 L), atingand asteptarile stabilite in primele 6 luni de la lansare.

Cota exporturilor companiei pe pietele internationale a cunoscut o crestere semnificativa – volumul acestora avansand cu 57% in comparatie cu anul precedent. La inceputul mandatului sau de presedinte, intr-un an in care se estimeaza ca piata de bauturi se va opri din scadere, Hezy Ovadia vorbete de patru directii de business care sa mentina stabilitatea si ascensiunea financiara a unei companii responsabile, ce are in spate o istorie de 13 ani pe piata din Romania.

"Imi propun ca pe un termen mediu de 3 ani URBB sa continue maximizarea cotei de piata de la an la an, prin inregistrarea unor rezultate superioare celor la nivel de piata precum si consolidarea pozitiei companiei pe segmentele de bauturi nou intrate in ultimii ani, cele de bauturi racoritoare si apa minerala. Investitiile constante in marketing si cresterea gradului de prezenta a produselor noastre pe piata sunt alte doua obiective pe care le voi urmari incepand cu primele luni ale mandatului" afirma presedintele in functie al URBB, Hezy Ovadia.

Responsabilitatea sociala a companiei in 2010 s-a concretizat in principal prin actiunile proactive initiate de Umbrela Verde. In luna iulie a anului trecut a fost lansat un alt proiect national, competitia "Capitala Verde a Romaniei", in parteneriat cu Ministerul Mediului si Padurilor, care este adresata tuturor oraselor municipii resedinta de judet. Astfel, 10 Primarii au dat un răspuns afirmativ invitatiei de a se inscrie in aceasta competitie, iar la finalul lunii ianuarie va fi anuntat orasul castigator al marelui titlu de "Capitală Verde a Romaniei".

URBB este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent pe piata berii, a bauturilor racoritoare si recent, pe cea a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde exclusiv marci premium: pe piata berii marcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness si Kilkenny (importate), marca Granini pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate, precum si recent lansata marca de apa minerala Bilbor.

Bucuresti, 20.01.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *