Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Eveniment public de conștientizare organizat de Asociația Zi de Bine, „Ochii care nu se uită”

70 de nevăzători români au primit bastoane smart We Walk

Asociația Zi de Bine alături de Asociația AMAIS, au organizat duminică, 23 mai, un eveniment public de conștientizare: „Ochii care nu se uită”, o campanie dedicată persoanelor nevăzătoare. În cadrul evenimentului, nouă vedete s-au alăturat campaniei și pentru câteva ore au avut ocazia să experimenteze cum este să parcurgi un traseu pe întuneric, prin orașul aglomerat. Astfel, s-au format 19 echipe alcătuite din câte trei persoane, care au parcurs împreună un traseu lung și complicat, inclusiv o călătorie cu metroul, pentru a ajunge la ziua de naștere a lui George.

Echipele au fost formate dintr-un nevăzător cu baston smart WeWalk, o persoană tipică (persoană publică) legată la ochi, dotată cu un baston clasic, și un voluntar care s-a asigurat că toată lumea ajunge în siguranță la petrecerea sărbătoritului. George este un tânăr nevăzător care a împlinit 19 ani, este student la Conservator în anul I și este în Lotul Național de Paraclimbing.

La finalul traseului, 70 de nevăzători au primit bastoane smart WeWalk, cu soft în limba română, tradus cu ajutorul Continental Automotive și al echipei AMAIS.

Asociatia Zi de Bine_Ochii care nu se uita

Suma necesară pentru întregul proiect a fost de 45.000 euro și a fost susținută de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine, Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank.

Persoanele publice care au fost prezente la acest eveniment și care s-au alăturat imediat acestei campanii au fost SORE, Mario Fresh, Cornel Ilie (trupa Vunk), Andreea Marinescu, Virgil Ianțu, Liana Stanciu, Marius Saizu, Alex Găvan și George Zafiu.

A fost fascinant să vezi cum oameni plini de energie de obicei și-au schimbat complet ritmul. Cu atenție la fiecare pas, cu teamă, cu ezitări și mirări, cele 9 persoane publice care au răspuns provocării noastre s-au declarat la final epuizate de drumul străbătut. Dar, mai important de atât, au înțeles măcar o parte dintre piedicile cu care se confruntă nevăzătorii – stâlpi în mijlocul trotuarului, borduri foarte înalte, lipsa semnalelor acustice la trecerile de pietoni. Pe de altă parte, ne-am bucurat enorm să-i vedem pe prietenii noștri nevăzători cât de bine s-au descurcat cu bastonul inteligent, un sprijin important în viața loc de acum înainte, un pas solid spre independență”, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de BINE

În România trăiesc peste 100.000 de persoane cu deficienţe de vedere. În deplasările lor folosesc bastonul alb, însă din cauza mediului construit inaccesibil și a unei societăți care conștientizează prea puțin dificultățile de care se lovesc nevăzătorii, puțini sunt cei care ies din case fără însoțitor. O realitate ce îi condamnă la o viață socială limitată.

Bastoanele smart WeWalk detectează obstacole atât la nivelul solului, cât și deasupra acestuia, folosind ultrasunete. Bastonul WeWalk poate fi folosit în navigare ca o extensie a telefonului mobil. Astfel, cu ajutorul touchscreen-ului de pe baston, acesta se conectează la hărțile telefonului și anunță care sunt locurile din proximitatea beneficiarului.

Scopul acestui #challenge a fost incluziunea persoanelor cu dizabilități în societate și încurajarea lor în drumul spre independență.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *