Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Europenii sprijina brand-urile rurale romanesti

Concurs naţional de idei de dezvoltare rurală sub egida Reprezentanţei Comisiei Europene

Reprezentanţa Comisiei Europene în România lansează concursul naţional de idei de dezvoltare rurală „Descoperă Europa ta”. Provocarea este adresată tuturor localităţilor rurale din România, fermierilor, elitelor rurale, şi investitorilor în aceeaşi măsură, şi urmăreşte identificarea acelor elemente care evidenţiază pregnant specificul local şi care pot fi dezvoltate ca brand-uri de succes.

Proiectele înscrise în concurs trebuie să concretizeze ideea de dezvoltare locală, pornind de la un element de natură economică, socială sau culturală a cărui exploatare poate asigura un viitor prosper pentru toţi membrii comunităţii. Localităţile câştigătoare vor avea ocazia să-şi rafineze ideea, s-o transforme într-un proiect împreună cu investitori experimentaţi, care au la activ realizări recunoscute, şi cu experţi în domeniul marketing-ului, al dezvoltării comunitare şi al finanţărilor.

Concursul se lansează prin intermediul celui de al treilea număr al ziarului „Satul romanesc, sat european”, editat trimestrial de către Reprezentanţa Comisiei Europene în România prin programul său de comunicare, precum şi al seriei de emisiuni TV „Descoperă Europa ta”. Ziarul este distribuit gratuit către toate primăriile din ţară, iar seria de emisiuni TV se difuzează la TVR1, în fiecare duminică, începând cu 1 iulie, în cadrul emisiunii „Viaţa satului”.

Această nouă iniţiativă a Reprezentanţei Comisiei Europene în România vine în continuarea celei lansate de către cea de-a XI a ediţie a Festivalului Filmului European, care a avut loc în luna mai a.c. Este vorba despre găzduirea de către acest eveniment a unui festival al diversităţii culinare europene,  având ca scop promovarea acestei diversităţi prin cunoaşterea şi protejarea tradiţiilor culinare populare specifice comunităţilor din spaţiul european, tradiţii ce pot fi transformate în brand-uri locale. In perioada 2007 – 2013, prin Programul de Dezvoltare Rurală administrat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, vor fi disponibile fonduri europene pentru încurajarea acestui tip de proiecte.

Înscrierile în concurs se fac până pe data de 10 august a.c. Evaluarea are loc în luna august şi este făcută de un juriu de experţi în dezvoltare comunitară, dezvoltare rurală, elaborare de proiecte, marketing şi comunicare. Din juriu fac parte reprezentanţi ai Reprezentanţei Comisiei Europene, Grupului de Economie Aplicată, Muzeului Ţăranului Român şi DC Communication. Cele mai bune proiecte vor fi făcute publice în luna septembrie, la TVR. Concursul este derulat de către DC Communication, în parteneriat cu TVR1 (Viaţa Satului), ca parte a strategiei de comunicare a Reprezentanţei Comisiei Europene.
 

Bucuresti, 5.07.2007

 

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.