Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Europenii se confrunta cu riscuri atunci cand calatoresc in strainatate,

iar jumatate din ei nu stiu ca in situatii de urgenta pot suna la 112 in orice tara din UE

Majoritatea europenilor nu prea știu încă la ce număr să sune atunci când, aflându-se într­-o țară străină, se confruntă cu o situație de urgență. În urma unui sondaj Eurobarometru efectuat la sfârșitul lunii ianuarie a anului 2014 a reieșit că 49% din europeni nu știu că pot contacta serviciile de urgență la numărul 112. În ciuda eforturilor depuse de-a lungul mai multor ani, existența acestui serviciu continuă să fie ignorată de aproximativ 50% din cetățeni, inclusiv de persoanele care călătoresc cu regularitate.

Cele mai scăzute niveluri de cunoaștere a serviciului se observă în rândul cetățenilor din Grecia (10%) și din Marea Britanie (18%), iar cele mai ridicate în Luxemburg (80%), România (71%), Polonia și Bulgaria (70%).

Doamna Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei Europene, a scris în această săptămână tuturor guvernelor naționale, adresându-le îndemnul de a îmbunătăți funcția de stabilire a locului în care se află apelanții și funcția de accesare de către persoanele cu handicap din cadrul sistemelor 112 naționale și de a desfășura campanii publicitare destinate călătorilor.

Neelie Kroes a declarat: „Mă îngrijorează că un important serviciu de bază este necunoscut cetățenilor și că pentru informarea acestora guvernele naționale nu fac mai mult. UE a pus serviciul la dispoziție, iar acum ceilalți trebuie să își asume și ei răspunderea.”

La 112 se poate suna din rețelele fixe și mobile de telefonie, iar numărul este gratuit și disponibil pretutindeni în UE. Serviciul 112 pune apelanții în legătură cu serviciile de urgență relevante (poliția locală, pompierii sau serviciile medicale) în mai multe limbi europene. Serviciul este disponibil 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.

Până la 96% din cetățeni (Suedia) știu că pot utiliza serviciul 112 în țara lor de origine.

Context

Ziua de 11 februarie este Ziua europeană a serviciului 112, un eveniment prin care se dorește atragerea atenției publice asupra siguranței și a securității în Europa.

În ultimii ani, Comisia Europeană a colaborat cu operatorii de transport în vederea promovării serviciilor 112 în rândul celor care călătoresc în Europa.

Comisia a pregătit, de asemenea, materiale promoționale (logouri, afișe, bannere, concursuri de cunoștințe pentru copii etc.) pe care administrațiile publice și alte organizații le pot utiliza pentru a face mai bine cunoscut serviciul 112.

Serviciul 112 este disponibil acum în toate statele membre ale UE, alături de numerele pentru apeluri de urgență existente la nivel național (precum 999 sau 110). Danemarca, Finlanda, Malta, Olanda, Portugalia, România și Suedia au decis ca numărul 112 să devină unicul sau principalul lor număr național pentru apeluri de urgență. Numărul 112 este folosit și în țări din afara UE, precum Elveția, Muntenegru și Turcia.

Potrivit unui raport privind modul în care fiecare stat membru implementează numărul 112:

  • limba engleză poate fi utilizată în 25 de țări europene pe lângă Marea Britanie, Irlanda și Malta;
  • în 14 țări se pot efectua apeluri în limba franceză (pe lângă Belgia, Franța și Luxemburg): Bulgaria, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Lituania, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Slovacia și Spania;
  • limba germană poate fi utilizată în 12 țări: Bulgaria, Republica Cehă, Finlanda, Ungaria, Italia, Lituania, Olanda, Norvegia, Polonia, Slovacia, Spania și România (pe lângă Austria, Belgia, Germania și Luxemburg);
  • în Marea Britanie, centrele care primesc apeluri de urgență dispun de servicii de interpretare care acoperă 170 de limbi, iar în Franța un serviciu similar acoperă 40 de limbi.
Anexă – În atenția autorității (autorităților) naționale responsabile pentru 112

Stimată doamnă/Stimate domn,

După cum știți, astăzi, 11 februarie, este o dată specială pentru numărul european pentru apeluri de urgență 112. Acesta este numărul la care toți cetățenii europeni pot suna gratuit pentru a contacta oricare dintre serviciile de urgență: salvarea, pompierii sau poliția. Din păcate, serviciul 112 continuă să nu fie cunoscut de prea mulți europeni și, de aceea, nu pot să afirm astăzi că numărul european unic pentru apeluri de urgență este accesibil tuturor, că el funcționează într-un mod eficient și că este utilizat de toți cei care au nevoie de asistență de urgență.

Aș dori să vă reamintesc ce au decis organele legislative ale UE, inclusiv țara dumneavoastră, ca parte din Consiliu, în vederea sprijinirii mobilității și a siguranței pe întregul teritoriu al UE.

Locul în care se află apelantul: pentru a salva vieți omenești și pentru a economisi timp și resurse atunci când acordă asistență de urgență, statele membre ar trebui să prevadă criterii de stabilire cu precizie a locului în care se află apelantul.

Acces pentru toți: ar trebui să existe mijloace alternative la apelurile de voce efectuate la 112 pentru ca persoanele cu handicap să aibă acces echivalent la serviciile 112.

Cunoașterea existenței numărului 112: numărul 112 este de ajutor numai celor care știu că el există. În conformitate cu legislația UE, statele membre trebuie să întreprindă măsurile necesare pentru informarea adecvată a cetățenilor cu privire la existența și la utilizarea numărului european unic pentru apeluri de urgență 112, cum ar fi inițiative special concepute pentru persoanele care călătoresc. În ciuda acestei obligații, numai 41% din europeni știu că numărul 112 este disponibil peste tot în UE, după cum reiese din ultimul sondaj efectuat.

În această privință, autoritățile naționale au realizat, cu sprijinul serviciilor mele, mai multe materiale video de promovare a numărului 112 pe care statele membre s-ar putea baza pentru organizarea unor campanii de publicitate.

Doresc, de asemenea, să vă atrag atenția asupra ultimului raport de implementare a numărului 112 care a fost redactat de COCOM1 și în care se precizează că mai sunt multe de făcut pentru implementarea efectivă a serviciului 112 în statele membre ale UE.

Aș dori să vă rog să transmiteți serviciilor mele, nu mai târziu de 30 martie 2014, informații despre planurile dumneavoastră de promovare și de implementare efectivă a numărului 1122.

Vă doresc să petreceți în siguranță Ziua 112.

Cu deosebită considerație,

Neelie Kroes

1 https://ec.europa.eu/digital-agenda/news-redirect/14333

2 Vă așteptăm răspunsurile la următoarea adresă de e-mail: cnect-cocom@ec.europa.eu; materialele video de promovare traduse în limbile naționale de către autoritățile din statele membre vor fi încărcate la adresa //ec.europa.eu/digital-agenda/en/112-promotional-material.

Pagini Utile

Bucuresti, 11.02.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.