free download 78 travel guides written by experts

EURO 2016 – în media și publicitate

Aflat la cea de-a 15 ediție, Campionatul European de Fotbal va fi găzduit în acest an de Franța, a cărei națională va juca meciul de deschidere cu Echipa Națională a României.

Mass media a dezbătut intens subiectul – 12.214 de mențiuni referitoare la EURO 2016 au fost înregistrate în perioada 1 – 8 iunie, iar brand-urile și-au promovat produsele în acest context.

EURO 2016 – 12.214 mențiuni în mass media

În prima săptămânii a lunii iunie, Campionatul European de Fotbal a fost unul dintre subiectele preferate ale presei, fiind înregistrate 12.214 de mențiuni dintre care 11.258 au fost în mediul online, 459 la TV*, 308 mențiuni la posturile de radio și 189 de mențiuni în presa scrisă.


Printre sursele care au publicat/difuzat cele mai multe materiale referitoare la EURO 2016 se numără: Sport.ro – 255 mențiuni, Gazeta Sporturilor – 38 mențiuni, Digi FM – 88 mențiuni, Pro TV – 165 mențiuni (au fost excluse canalele TV de sport).


Despre Campionatul European de Fotbal s-a discutat și în social media – 5.624 de mențiuni în perioada 1-8 iunie 2016. Dintre care 3.981 au fost pe Facebook.


EURO 2016 în publicitate  (20 mai – 8 iunie 2016)

Companiile din România au folosit emoția pozitivă generată de participarea echipei naționale la Campionatul din Franța, mizând pe promovarea produselor în contextul acestuia.Astfel, în topul brandurilor cu cele mai multe reclame este Telekom cu 2.586 de reclame, urmat de Coca Cola cu 2.208 reclame și Bergenbier cu 2.107 reclame.

Retailerul Penny Market este în top cu 1.653 de reclame, urmat de atex cu 1.187 reclame și Selgros cu 1.126 reclame. Din clasament mai fac parte: Lay’s cu 949 reclame, Billa cu 728 reclame, Pringles – 654 reclame, emag.ro – 406 reclame, Flanco – 333 reclame, Socar – 323 reclame, Petrom – 306 reclame, Orange – 306 reclame, Hyundai – 268 reclame și Carrefour – 259 reclame.


În topul surselor cu cele mai multe reclame difuzate se numără Sport.ro – 1.544 reclame, Radio Zu – 878 reclame și Gazeta Sporturilor – 9 reclame.


Despre raport

Analiza a luat în calcul publicațiile tipărite şi online, posturile de radio şi TV monitorizate de mediaTRUST în perioada 1 – 8 iunie 2016.                                                                                                                          

* Pentru aceast raport nu au fost luat în calcul canalele TV de sport. Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Pentru vizibilitatea în publicitate analiza a luat în calcul rezultatele monitorizării a 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, în perioada 20 mai – 8 iunie 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *