Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

EPSO: Metodele modernizate de selectie a personalului UE promit un serviciu imbunatatit

şi transparenţă pentru candidaţi

Oficiul European pentru Selecţia Personalului (EPSO) a făcut primii paşi concreţi şi foarte vizibili în sensul adoptării unor metode de selecţie modernizate şi raţionalizate, care urmează să devină pe deplin operaţionale în anul care urmează.Începând de astăzi, anunţurile de concurs se publică pentru prima dată în toate cele 23 de limbi oficiale.  Candidaţii potenţiali sunt încurajaţi să efectueze din proprie iniţiativă unele teste interactive încă din faza preliminară completării formularului de candidatură.  Acest lucru le-ar permite să aprecieze singuri în ce măsură sunt pregătiţi să susţină un concurs de selecţie.  Datorită unui formular de candidatură mai clar şi asistenţei online acordate pentru completarea acestuia, procedura devine mult mai simplă pentru candidaţi.  Tot astăzi, EPSO lansează o nouă prezentare, mai intuitivă, a site-ului său internet, precum şi noua sa marcă şi logo – sub sloganul „EU career – smart choice” (O carieră în UE – alegerea înţeleaptă),   care pune accentul pe gama largă de oportunităţi atractive oferite de instituţiile UE.

Există o recunoaştere tot mai mare în rândul instituţiilor UE a îmbunătăţirilor rapide la nivelul performanţei, promptitudinii de reacţie şi transparenţei care sunt în prezent realizate de Oficiul European pentru Selecţia Personalului (EPSO).După ce şi-a convins beneficiarii, EPSO îşi va concentra în lunile următoare eforturile asupra îmbunătăţirii progresive a calităţii serviciului oferit candidaţilor şi asupra strategiei sale de marketing şi promovare a concursurilor în rândul unui grup ţintă specific, pentru a se asigura că un număr suficient de candidaţi cu profilul dorit îşi depun efectiv candidatura.

În prezent, există o carenţă acută de candidaţi lingvişti care îşi depun dosarul de candidatură pentru a lucra ca interpreţi de conferinţă sau ca traducători, precum şi de candidaţi care să aibă calificările necesare în mai multe domenii cu caracter general, informarea cetăţenilor cu privire la oportunităţile de carieră/profesionale la nivel european în aceste domenii fiind mai deficitară.

Pentru a marca lansarea care are loc astăzi, mai multe instituţii UE şi-au exprimat aprecierea în legătură cu aceste evoluţii:

Siim Kallas, vicepreşedintele Comisiei Europene, a afirmat:„Această lansare reprezintă primul pas concret realizat de EPSO în cadrul programului său ambiţios de modernizare şi raţionalizare a metodelor sale de selecţie, care garantează faptul că dispunem de o rezervă de oameni cu calificările potrivite, dispuşi să vină să lucreze pentru noi.”
   
John Speed, preşedintele Consiliului de administraţie al EPSO şi secretarul general interimar al Curţii de Conturi Europene, a afirmat la rândul său:„EPSO şi-a asumat sarcina de a moderniza procedurile de selecţie pentru instituţiile UE şi este foarte încurajatoare viteza cu care ne vedem planurile realizate.”

Harald Rømer, secretarul general al Parlamentului European, a declarat:„Fără sprijinul EPSO nu am fi putut face faţă cu succes provocării reprezentate de extindere pentru domeniul recrutării. Mă bucură foarte mult planurile sale de modernizare şi faptul că este accelerat procesul de recrutare pentru a permite satisfacerea necesităţilor viitoare, ţinând totodată seama de diversitatea instituţiilor.”

Roger Grass, grefierul Curţii de Justiţie şi fost preşedinte al Consiliului de administraţie al EPSO, a spus:„În timpul primilor săi ani de existenţă, EPSO a ştiut să îşi mobilizeze toate resursele pentru a organiza cu succes, în beneficiul tuturor instituţiilor comunitare, numărul foarte mare de concursuri generale necesare în special în contextul extinderilor Uniunii Europene din 2004 şi 2007;această misiune fiind îndeplinită, nu putem decât să ne felicităm pentru programul de acţiune stabilit de EPSO, care îşi poate îndrepta acum eforturile către o mai mare eficacitate, promptitudine de reacţie, transparenţă şi deschidere.”

Martin Westlake, secretarul general al Comitetului Economic şi Social European, a declarat:„Trebuie să putem atrage oamenii potriviţi pentru locurile de muncă potrivite, atât în interesul Uniunii Europene şi al instituţiilor sale, cât şi al candidaţilor care ni se alătură.Modernizarea felului în care instituţiile UE îşi selectează personalul este un pas important în direcţia cea bună.”

David Bearfield, directorul EPSO, a precizat: „Trebuie să promovăm în mod activ informarea privind diferitele oportunităţi profesionale pe care le avem de oferit, pentru a-i încuraja pe cei mai inteligenţi şi competenţi candidaţi să vină să lucreze pentru UE.” 

Context

La 18 iulie 2008, EPSO a anunţat un program de dezvoltare (IP EPSO/08/01) pentru modernizarea abordării sale cu privire la selecţia candidaţilor,  precum şi, în completarea acestuia, o strategie menită să atragă candidaţi competenţi din toate colţurile Europei.Începând din 2010, candidaţii vor fi testaţi mai degrabă pe baza competenţelor decât pe baza cunoştinţelor.  Intervalul de timp între depunerea candidaturii iniţiale şi încadrarea în muncă a candidatului va fi redus de la peste 15 luni în prezent la o perioadă cuprinsă între numai 5 şi 9 luni.  Acest lucru va fi realizat prin organizarea concursurilor în cicluri anuale, începând din 2010.Primii paşi concreţi şi foarte vizibili în sensul realizării acestui program de dezvoltare au fost coordonaţi astfel încât să poate face obiectul unei publicări concomitente astăzi.

Îmbunătăţirile recente realizate de EPSO în ceea ce priveşte procedura administrativă şi transparenţa au fost de asemenea observate de Ombudsmanul European.  Într-o scrisoare primită de dl Nikiforos Diamandouros anul trecut în decembrie, EPSO era citat ca fiind unul dintre „cele şase cazuri remarcabile care ilustrează felul în care un răspuns constructiv la criticile şi sugestiile Ombudsmanului poate contribui la promovarea unei culturi a serviciului, slujindu-i astfel mai bine pe cetăţenii Europei şi câştigându-le încrederea.”

Bucuresti, 04.03.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.