Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ePatrol: o viziune futurista pentru masinile de politie din anul 2025

BMW

prezentata de BMW Group DesignworksUSA

Lumea auto a intrat în atmosfera competiţiei de creaţie la Salonul Auto de la Los Angeles

Juriul L.A. Design Challenge va alege câştigătorul pe 29 noiembrie 2012.

Salonul Auto de la Los Angeles nu este doar locul unde vor fi văzute cele mai noi modele ale companiilor auto. Pentru a noua oară, expoziţia va fi locul unde echipele de design ale celor mai importante companii auto vor intra într-o competiţie de creaţie a celor mai interesante genuri, prin prezentarea unor concepte vizionare pe tema mobilităţii individuale. În 2012, echipele de design au fost provocate să creeze maşina de poliţie a anului 2025, destinată patrulării pe autostrăzi. Soluţia furnizată de divizia BMW, DesignworksUSA, demonstrează că echipa de design BMW poate oferi mult mai mult decât cei 40 de ani de istorie bogată în design de produs. Conceptul vizionar ePatrol oferă o idee despre puterea inovatoare şi gândirea viitoare pe care compania-mamă BMW Group, dar şi clienţii externi din principalele industrii le aşteaptă de la DesignworksUSA în următorii 40 de ani.

Design Challenge

În 2012, echipele de design au primit misiunea de a realiza soluţii creative pentru maşini de patrulare în viitor, totul pe baza unui set de criterii care a inclus: nevoi viitoare pentru tehnologia avansată; viteză şi agilitate pe sistemele de autostrăzi din viitor; creativitatea soluţiei; şi îndeplinirea standardelor de emisii şi a sensibilităţii de mediu pentru anumite regiuni (inclusiv întreţinere şi reciclare). În plus, echipele au primit provocarea de a privi în viitor pentru a-şi imagina şi a crea tendinţe şi instrumente care nu au mai fost imaginate, cu complexitatea suplimentară a maşinii destinată aplicării legii. "Rolul DesignworksUSA, ca spaţiu de cercetare, este acela de a contesta status quo pentru actualele soluţii de produse", a comentat Laurenz Schaffer, preşedinte DesignworksUSA, cu privire la soluţia oferită de echipa de design. "Am dorit să prezentăm un impuls vizionar pentru tema patrulării pe autostrăzi. Prin urmare, contribuţia noastră la L.A. Design Challenge este un concept vizionar care nu are nicio legătură cu viitoarea strategie de design a BMW. Am ales să ducem viziunea în afara tiparelor. Pentru a accentua abordarea conceptuală, designul nostru este independent de elementele de design şi indiciile vizuale cunoscute pentru BMW, dar arată precum noile tipologii de produs şi ideile noi care iau formă", a continuat Schaffer.

ePatrol: un proiect de vis pentru designeri.

Echipa BMW Group DesignworksUSA a început provocarea prin alegerea Los Angeles ca regiune pentru crearea scenariului 2025. Fiind conştienţi că traficul va fi mai intens, maşinile vor avea viteze mai mari şi vor apărea şi automobile cu sisteme de transmisie alternativă, grupul de design a analizat modul în care o echipă de patrulare funcţionează în prezent şi cum o va face în viitor, astfel că a tras concluzia că munca în echipă şi accesibilitatea sunt două elemente importante pentru un efort de succes. Pentru munca în echipă, designerii au fost inspiraţi de parteneriatul existent între un ofiţer de patrulare şi câinele său. Autostrăzile aglomerate – şi în prezent, dar şi în viitor – au inspirat echipa de design să se concentreze pe o soluţie de sporire a accesibilităţii.

Design Solution

Designul ePatrol Vision a fost axat pe o structură modulară şi pe tehnologia dronelor, ceea ce îmbunătăţeşte atât munca în echipă, cât şi accesibilitatea. Structura principală poate lansa trei drone. Cea superioară se află deasupra structurii principale şi este o dronă zburătoare, în timp ce celelalte două sunt vehicule cu o singură roată, ataşate în partea din spate. În cazul unei urmăriri prin zone cu trafic intens, ofiţerul de patrulare aflat în structura principală pentru doi pasageri poate lansa fie drona zburătoare, fie una dintre dronele cu o roată pentru a urmări suspectul şi pentru a retransmite date spre structura principală. Când sunt lansate toate dronele, structura principală poate funcţiona în continuare. Toate dronele beneficiază de un plus de protecţie, având posibilitatea de a trimite un impuls spre un alt automobil şi să-l neutralizeze. Prin tot designul exterior, echipa s-a străduit să creeze o prezenţă puternică, cu estetică aerodinamică şi linii cursive.

Designul interior a fost inspirat de o structură tip ţesătură, realizată din fire de aluminiu introduse în fibră de carbon şi răşină de polimeri. Scaunele formează o conexiune semnificativă între conducător şi arhitectură. Din punct de vedere al fabricaţiei, structura 3D cu ţesătură din fibră de carbon are avantajul că nu necesită utilizarea sculelor. Toate interfeţele din interior sunt touch screen. Pentru o mai bună protecţie a ofiţerilor de patrulare, geamurile nu sunt incluse în automobil. Parbrizul a fost înlocuit cu un ecran mare care la exterior poate comunica date importante pentru ceilalţi conducători, precum accidente sau informaţii despre traseu. La interior, ecranul mare acţionează ca monitor pe care pot fi afişate date de la drone.

Bucuresti, 22.11.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.