free download 78 travel guides written by experts

Eficienta si tractiune puternica: Škoda Yeti

Când a debutat în 2009, Yeti a extins portofoliul de modele ŠKODA şi a devenit un reprezentant prietenos al tânărului segment al SUV-urilor compacte. În acelaşi timp, este echipat pentru a putea face faţă unor condiţii dificile şi continuă să fie performant chiar şi în locuri în care alte maşini nu reuşesc. Manevrabilitatea sa excelentă îi conferă şi abilităţi excepţionale în off-road, în timp ce pe asfalt ne uimeşte cu abilităţile sale dinamice. Cele cinci stele pe care le-a obţinut la testele de impact Euro-NCAP confirmă că Yeti dispune de un sistem sofisticat pentru protecţia pasagerilor.

Yeti este acum oferit şi într-o ediţie specială cu AllDrive, jante negre şi argintii din aliaj uşor, Annapurna, de 17” şi pachet de drumuri grele. Linia de echipare AllDrive este indicată pe ornamentele pragurilor şi embleme. Părţile centrale ale şinelor de pe plafon sunt anodizate, în timp ce interiorul este decorat cu ornamente din oţel inoxidabil, pentru pedale, şi tapiţerie specială pe secţiunile centrale ale scaunelor, la fel ca la Octavia Scout. Noua vopsea bej, metalizată, Safari, este utilizată exclusiv pentru ediţia AllDrive.

Acum este disponibilă şi ediţia specială Yeti Family, cu tapiţerie albastră pentru scaune şi inserţii brodate pentru covoraşele, care au şi cusături albastre.

Chiar şi în segmentul SUV, consumul scăzut de carburant reprezintă o misiune ce poate fi îndeplinită. Echipat cu un motor 1.6 TDI CR 77 kW (105 CP), cu patru cilindri, Yeti GreenLine consumă doar 4,6 litri de motorină pentru 100 de kilometri şi are emisii de CO2 de numai 119 g/km. Versiunea GreenLine este echipată cu sistem de recuperare a energiei de frânare, sistem Start-Stop, un indicator pentru schimbarea treptei de viteză şi anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare. Această versiune are tracţiune faţă şi o transmisie manuală, cu cinci trepte de viteză. Green tec, o altă versiune cu economie mare de carburant, este propulsată de un motor pe benzină 1.4 TSI/90 kW sau de un diesel 2.0 TDI CR DPF/103 kW, ambele cu transmisii manuale cu şase trepte de viteză.

Pentru cei mai individualişti sunt disponibile patru culori diferite pentru plafon, care contrastează cu vopseaua de pe restul caroseriei. Pachetul Reef, care poate fi comandat special, pentru versiunile de echipare Ambition şi Elegance, include benzi de protecţie pentru portiere, jante Matterhorn de 17’’, în două nuanţe de culoare, bare pentru plafon anodizate şi un nou bandou decorativ, “Techno”.

Inovatorul sistem de navigaţie Amundsen+, cu un radio digital DAB, opţional, modul Bluetooth pentru telefonie hands-free sau sistemul auxiliar de încălzire acţionat prin telecomandă – acestea sunt opţiuni atractive, disponibile pentru Yeti.

Cu o gardă la sol de 180 de milimetri şi o lungime totală de 4.223 milimetri, Yeti oferă abilităţi excelente pentru călătoriile în off-road. O asigurare în acest sens este şi tracţiunea integrală şi a patra generaţie a cuplajului Haldex. Sarcina utilă, care începe de la 620 de kilograme, permite practic utilizarea, fără limitări, a volumului de 416 până la 1.760 de litri al portbagajului modelului Yeti. Masa maximă de remorcare, de 2.000 de kilograme, face din Yeti un ajutor sigur şi de nădejde.

O prezenţă puternică: Design

Tăria caracterului modelului Yeti este dovedită clar de contururile caroseriei sale. Componentele sale cu un design tipic off-road sugerează un autovehicul capabil să facă faţă terenului accidentat, în timp ce roţile cu dimensiuni de până la 17” oferă performanţe excelente pe drumurile asfaltate. Panourile de protecţie, din zona inferioară a caroseriei sunt elementele caracteristice unui SUV. Montanţii C, ascunşi sub sticla vopsită în negru şi barele pentru plafon (care sunt o dotare standard) desăvârşesc designul funcţional al acestui SUV compact.

Partea din spate are linii curate şi stopuri care luminează în forma literei C, aşa cum este tipic pentru automobilele ŠKODA. Hayonul vertical se deschide uşor şi suficient de sus chiar şi pentru şoferii înalţi, care astfel nu au nici o problemă să stea sub hayon. Geamul hayonului se extinde până în profil, creând impresia unui geam continuu, care se întinde până la montanţii B. Scuturile de protecţie, din faţă şi din spate, subliniază caracterul off-road al modelului Yeti. Farurile poziţionate sus pentru utilizarea pe timp de zi şi lămpile de ceaţă, aduc un plus imaginii părţii frontale.

Conceptul de scaune VarioFlex îmbunătăţeşte versatilitatea şi confortul pentru călătoria pe locurile din spate. Adaptat de la Roomster, VarioFlex oferă flexibilitate interiorului Yeti, care astfel nu are rival în această clasă. Cele trei locuri individuale din spate pot fi pliate sau chiar demontate, individual, iar locurile de pe exterior pot glisa în faţă, în spate şi, – când scaunul din mijloc este scos – în lateral, cu 80 de milimetri. Astfel, Yeti se transformă dintr-un automobil cu cinci, într-unul cu patru locuri, oferind instantaneu spaţiu generos pentru pasagerii din spate.

Gama de motoare Yeti include şapte propulsoare cu patru cilindri – trei pe benzină şi patru diesel – care oferă puteri cuprinse între 77 kW (105 CP) şi 125 kW (170 CP). Toate propulsoarele sunt supraalimentate, cu injecţie directă de carburant, permiţând obţinerea unor standarde înalte de eficienţă. În plus, motoarele diesel sunt echipate cu filtre de particule diesel.

Prezentare generală a motoarelor Yeti:
Motoare pe benzină:
1.2 TSI/77 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză / transmisie DSG cu şapte trepte de viteză
1.4 TSI/90 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză
1.4 TSI/90 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză (Green tec, disponibil din săptămâna 45 a anului 2011)
1.8 TSI/118 kW (4×4) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză

Motoare diesel:
1.6 TDI CR DPF/77 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu cinci trepte de viteză (GreenLine)
2.0 TDI CR DPF/81 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu cinci trepte de viteză
2.0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză
2.0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză / transmisie DSG cu şase trepte de viteză
2.0 TDI CR DPF/103 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză (Green tec, disponibil din săptămâna 45 a anului 2011)
2.0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) – transmisie manuală cu şase trepte de viteză

Pentru off-road, sistemele de asistenţă: ABS, ASR şi EDS cu mod Off-Road (opţional, standard la versiunea de echipare Elegance) pot fi utilizate pentru versiunile cu tracţiune integrală. Pedala de acceleraţie este mai sensibilă, sistemul de asistenţă la plecarea de pe loc reglează turaţia motorului, iar sistemul pentru asistenţă la pornirea în rampă este pregătit să răspundă prompt. Prin utilizarea sistemului de frânare, asistentul la coborârea în pantă păstrează autovehiculul la o viteză constantă – chiar dacă automobilul este într-o treaptă de viteză. Astfel, şoferul îşi poate dedica întreaga atenţie alegerii celui mai bun traseu prin terenul accidentat.

Bucuresti, 14.09.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *