Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Eficient si puternic: ŠKODA Yeti

De la debutul său, în 2009, Yeti a demonstrat că este o extensie logică a portofoliului ŠKODA. Este unul dintre cei mai plăcuţi membri ai segmentului tânăr de SUV-uri compacte, bine pregătit pentru a funcţiona în condiţii dificile, menţinându-şi pasagerii în mişcare acolo unde alţii se văd nevoiţi să cedeze. Calităţile sale excelente în off-road îl fac să fie potrivit pentru terenul dificil, în timp ce pe asfalt străluceşte, graţie nivelului dinamic, echivalent cu cel al unei limuzine. Cele cinci stele obţinute la testul de impact Euro NCAP confirmă faptul că automobilul dispune de un concept de siguranţă excelent.

Eficienţa consumului de carburant nu este vreo vrăjitorie nici măcar în segmentul SUV. Cu motorul 1.6 TDI CR, cu patru cilindri, Yeti se remarcă prin versiunea GreenLine, având un consum de numai 4,6 litri de motorină pentru 100 kilometri parcurşi şi emisii de 119 g de CO2 pe km şi dispune de sistemul de recuperare a energiei cinetice, un sistem start-stop, precum şi un indicator de schimbare a treptelor de viteză şi anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare. Motorul pune în mişcare numai roţile din faţă, iar transmisia este una manuală, cu cinci viteze. Versiunea Green tec, care este, de asemenea, optimizată pentru un consum eficient, este propulsată fie de un motor pe benzină, de 1,4 litri, sau de un diesel de 2,0 litri. Motorul TSI furnizează 90 kW, iar dieselul 103 kW, ambele fiind cuplate la o transmisie cu şase trepte de viteză.

O gardă la sol de 180 milimetri şi o lungime totală de 4.223 milimetri, fac din Yeti un automobil ideal pentru utilizarea în off-road. Un alt factor care contribuie la acest aspect este tracţiunea 4×4, care dispune de un cuplaj Haldex, de a patra generaţie. O sarcină utilă de 620 de kilograme, înseamnă că cei între 416 şi 1.760 de litri ai spaţiului pentru bagaje pot fi utilizaţi în totalitate. O sarcină maximă de remorcare, de până la 2.000 de kilograme, permit modelului Yeti să tracteze greutăţi mari.

Imagine impresionantă: design-ul

Exteriorul modelului Yeti spune totul despre punctele forte ale caracterului său, încă de la prima privire. Elementele de design tipice pentru off-road, sunt un indicator al comportamentului său excelent pe teren accidentat. Jantele de până la 17 inch în diametru vorbesc despre performanţele extraordinare pe asfalt. Yeti are trăsăturile tipice unei ŠKODA – o grilă frontală expresivă, cu sloturi şi o ramă cromată, faruri mari, poziţionate sus şi aripi evazate. Protecţiile din plastic, din partea inferioară a caroseriei, sunt trăsăturile clasice ale unui autovehicul off-road. Montanţii C sunt acoperiţi cu sticlă vopsită în negru, iar barele de pe plafon, care fac parte din echiparea standard, completează designul curat al acestui SUV compact.

Partea din spate are forme la fel de curate. Stopurile, cu zona lor de iluminare în forma literei C, sunt tipice pentru ŠKODA. Hayon-ul vertical se deschide în sus, uşor şi larg. Geamul din spate, care învăluie lateralele caroseriei, întăreşte impresia că avem de-a face cu o suprafaţă neîntreruptă, din sticlă, până la montantul B. Scuturile de pe partea de jos a caroseriei, atât în faţă, cât şi în spate, indică abilităţile off-road ale modelului Yeti. Lămpile de ceaţă mari, înfrumuseţează şi mai mult imaginea părţii frontale.

Conceptul de scaune VarioFlex creşte flexibilitatea şi confortul pentru pasagerii din spate. Graţie acestui sistem, care a fost preluat de la Roomster, Yeti oferă un nivel de flexibilitate a configurării interiorului, fără egal în această clasă. Cele trei locuri individuale din spate pot fi pliate sau demontate individual. Dacă scaunul din mijloc a fost demontat, locurile din exterior pot fi reglate longitudinal şi transversal, cu 80 de milimetri. Aceasta transformă Yeti dintr-un automobil cu cinci locuri într-unul cu patru, dar în acelaşi timp îmbunătăţeşte libertatea de mişcare a locurilor din spate la un nivel echivalent cu cel al autovehiculelor de lux.

Gama de motoare a modelului Yeti oferă şapte propulsoare cu patru cilindri, trei dintre acestea funcţionând cu benzină, iar patru cu motorină, spectrul de putere oferit pornind de la 77 kW şi ajungând la 125 kW (105 CP la 170 CP). Toate beneficiază de injecţie directă de carburant şi supraalimentare, pentru a obţine nivelul optim de eficienţă a consumului. În plus, motoarele diesel sunt echipate cu filtre de particule.

Gama de motoare Yeti, pe scurt:
Motoare pe benzină:
· 1.2 TSI/77 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 6 trepte/DSG 7 trepte
· 1.4 TSI/90 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 6 trepte
· 1.4 TSI/90 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 6 trepte
(Green tec, de la sc 45/2011)
· 1.8 TSI/118 kW (4×4) – transmisie manuală 6 trepte

Motoare diesel:
· 1.6 TDI CR DPF/77 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 5 trepte (GreenLine)
· 2.0 TDI CR DPF/81 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 5 trepte
· 2.0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) – transmisie manuală 6 trepte
· 2.0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) – transmisie manuală 6 viteze/DSG 6 trepte
· 2.0 TDI CR DPF/103 kW (tracţiune faţă) – transmisie manuală 6 trepte
(Green tec, începând cu săptămâna 45/2011)
· 2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) – transmisie manuală 6 trepte

Pentru traseele în off-road, sistemele de asistenţă precum ABS, ASR şi EDS pot fi comutate în modul off-road (opţional, standard la nivelul de echipare Elegance). Astfel, pedala de acceleraţie va răspunde mai prompt, în timp ce sistemul de asistenţă la urcarea în pantă, cu reducerea turaţiei motorului şi sistemul de asistenţă la coborârea rampelor, sunt pregătite pentru activarea rapidă. Sistemul de asistenţă la coborârea pantelor va păstra o viteză constantă prin acţionarea delicată a frânelor, indiferent că transmisia este cuplată într-o treaptă de viteză sau nu. Aceasta înseamnă că şoferul îşi poate direcţiona întreaga atenţie spre găsirea traseului corect, în teren accidentat.

Bucuresti, 12.03.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.