Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

EDULIER a deschis primul centru din România pentru copiii cu dificultăți de învăţare

Asociaţia EDULIER a deschis primul centru din România pentru copiii cu dificultăți de învăţare, folosind în premieră metode de învăţare alternative, precum terapia cu animale, interactivitatea digitală, art-terapia sau terapia prin muzică.

Noul Centru EDULIER îşi propune ca prin metode de predare adaptate copiilor cu dificultăţi de învăţare sau TSI (=Tulburări Specifice de Învăţare), dar şi cu ajutorul unei echipe de specialişti în astfel de tulburări, să ajute copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 14 ani să depăşească dificultăţile de scris, citit, memorat sau de calcul.


“În România, 3 copii dintr-o clasă de 20 au o tulburare specifică de învăţare,  iar depistarea acesteia timpuriu şi un plan de intervenție și terapie potrivit ar face o diferenţă clară în creşterea armonioasă şi formarea ca adult cu şanse reale de dezvoltare în comparaţie cu un copil fără TSI. Deşi în faza de pionierat, noul centru EDULIER pentru copiii cu dificultăţi de învăţare este cadrul potrivit în care specialiştii învaţă împreună cu părinţii şi cadrele didactice cum să lucreze cu copiii cu TSI. Ne dorim să ajutăm anual în centrul nostru minim 40 copii cu tulburări specifice de învăţare.” a declarat Cristiana Ionescu, fondatorul EDULIER.

Printre metodele folosite în premieră în Centrul EDULIER pentru copiii cu dificultăți de învăţare menţionăm:

• Terapia cu animale, susținută de Animax, ce presupune includerea unui animal în planul de terapie/învățare, acesta având beneficii dovedite științific, precum: îmbunătățirea relațiilor sociale, reducerea nivelului de stres, creșterea răbdării, reechilibrare emoțională, îmbunătățirea capacității de a fi responsabil, îmbunătățirea limbajului non-verbal. Pentru copiii cu dificultăți de învățare s-a arătat că lucrul cu animale crește cu 65% șansele de recuperare.
• Atelierul de art-terapie, în cadrul căruia copiii își exprimă emoțiile, trăirile, temerile și dorințele, sub atenta coordonare a unui psiholog ce încurajează exprimarea liberă, spontană, într-o atmosferă degajată, în care copilul se simte protejat și în siguranță.
• Sala digitală interactivă, susținută de Telekom România, reprezintă cel mai potrivit mod de a ajuta copiii cu dificultăți să învețe prin implicare şi interactivitate, facilitare grafică şi stimulare pe suprafețe vizuale și tactile. Fiecare oră de învățare implică şi suportul unei echipe multidiscliplinare profesor, terapeut, psiholog, având şi rolul de educare și implicare a părinților.
• Terapia prin muzică are ca scop reducerea stresului psiho-fiziologic, durerea, stările psihice negative, creșterea nivelului de concentrare și a pozitivismului.

„Pentru copiii ce au tulburări specifice de învăţare, impactul emoţional al afecţiunii este unul major şi din acest motiv terapiile dezvoltate lucrează în profunzime emoţiile ce agravează aceste tulburări ca apoi, prin eliminarea stresului, prin răbdare şi concentrare creativă să se poată ajunge la un bun control a acestor tulburări. De exemplu, terapia cu animale s-a dovedit foarte eficientă în asistarea copiilor cu dislexie. Prin includerea în acest centru a primei săli de învăţare digitale interactivă din România ne dorim să promovăm un model de bună practică şi, de ce nu, să impulsionăm crearea unui spaţiu asemănător în fiecare şcoală din România”, a adăugat Cristiana Ionescu, fondatorul asociației.
 
Potrivit estimărilor științifice, dislexia are o incidență de 5% – 12% din populația europeană. În ianuarie 2016, Parlamentul României a completat Legea educației naționale cu o prevedere ce vizează persoanele cu tulburări de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia). Astfel, legea prevede ca în învățământul primar să se efectueze, în mod obligatoriu, teste de evaluare a capacității de învățare în vederea depistării precoce a tulburărilor de învățare, stabilirii eventualelor metode specifice de educație și a asigurării terapiilor specifice. Nu există nicio legătură între gradul de inteligență, efortul individual, poziția socio-economică și prezența dislexiei, mai mult, mulți dislexici excelează în domenii precum, arhitectură, inginerie sau arte creative.

Deoarece intervenţia timpurie a copiilor cu TSI este primul pas spre recuperare, în luna martie, asociația EDULIER a deschis programului START, de evaluare și intervenție timpurie pentru copiii cu dificutăți de învățare invitând  părinții și cadrele didactice să identifice copiii cu dificultăți de scris, citit, memorat, calculat, pentru ca apoi să apeleze la  evaluarea preliminară.

Mai multe detalii despre centru găsiţi pe pagina de Facebook Edulier şi pe site-ul www.edulier.ro.

Centrul EDULIER pentru Copiii cu Dificultăți de Învățare are ca susțnători: Animax, Telekom România, CA Immo, NOD, Epson, Conviv media, Il Passo, Gilmar Trading, MDS Electric, Tryamm, Sonerg, Avon Romania,  Himalaya, Crama Averesti, Editura Gama, Nei Guard, Dacris, Elvila, Privileg Catering, Andeli Design, Seeding Knowledge Foundation, The Prince International, Atlas Media Services, Viva Group Advertising s.a.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.