Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Eduard Petrescu – Criza? Spor in afaceri!

1. Despre 2008

Anul 2008 a fost unul in care am stabilizat unele departamente in cadrul Invent Media, am atras mult mai multi clienti, deruland campanii pe industrii auto, telecom, imobiliare, asigurari etc.: atat locale, cat si nationale. Ceea ce este imbucurator este faptul ca, an de an, de vreo 5 ani indoorul creste, iar noi, Invent Media, reusim sa crestem mai mult decat media pietei de indoor. Au fost si cazuri in care unele firme chiar au stagnat pe fondul cresterii ofertei de suporturi amplasate in spatii indoor. Piata da semne ca tinde sa devina una de luat in seama, matura, avand o crestere de 100% in 2008. Dupa parerea mea, este una din cele mai dinamice, poate chiar a doua dupa online ca si ritm al cresterii.

2. Despre criza – si de bine si de rau

O strategie buna a unei companii puternic afectata de criza, precum cele din sectorul auto sau imobiliar, ar fi sa comunice in continuare, desi tendinta in majoritatea cazurilor este sa se taie bugetele fix de la comunicarea cu exteriorul, adica de la comunicarea cu clientii.

Pe de alta parte, criza obliga la solutii mai bune, la o atentie mai mare vizavi de masurarea eficientei, la lupta de supravietuire; practic nu prea mai e loc de mediocritate, de bugete cheltuite oricat si oricum pe medii care nu conduc la obtinerea rezultatelor scontate.

Pentru multi, criza va fi privita ca o adevarata oportunitate, iar indoorul si online-ul sunt doua dintre mediile care ar trebui sa apuce cu ambele maini aceasta sansa. Vor fi clienti care vor urmari medii mai ieftine cu un feedback mai bun, cu un public mai bine targetat. E timpul achizitiilor la preturi corecte daca ma gandesc la sectorul imobiliar sau pentru cei care vor sa isi schimbe masina.

Vor trebui sa vanda si cei din sectoarele afectate de criza, nu isi vor permite sa ramana cu stocuri care vor genera pierderi mai mari.

3. Reduceri de personal

Cred cu convingere in optimizarea resurselor umane cat mai bine, dar asta nu tine neaparat de criza ci de munca unui manager continua de a nu avea costuri nejustificate; pe un om bun, calificat nu il dai afara ca a venit criza peste tine sau nu ii micsorezi salariul; ar fi impotriva legilor dezvoltarii. Nu vom micsora salariile in Invent Media, vom avea grija insa cu cheltuielile administrative si cele alocate extinderii, vom fi mai atenti la eficienta oamenilor si la o mai buna gestionare a resurselor.

4. Eficienta in Publicitate

Inovativ sau ceva nou in anumite cazuri nu se traduce sau nu inseamna neaparat eficient in advertising. Acesta este si unul dintre motivele pentru care inca functioneaza in toata lumea billboardurile clasice, altfel fiind depasite de plasmele ultra hitech.

Clientii de cele mai multe ori vor rapid rezultate, pe termen scurt, si nu este o strategie deloc rea, dar practic nu ai ce sa astepti. Cine isi face o strategie doar pe termen lung e posibil sa dea faliment inainte sa mai stabilizeze ceva. Atat publicitatea in lift cat si publicitatea indoor in general a generat, pentru multe campanii derulate de noi, un feedback rapid masurat prin cresterea numarului de accesari a site-urilor – daca vorbim de campanii care aveau in vedere consumatorii veniti prin online – sau de sporirea vizitelor in showroomuri sau la punctele de vanzare – daca vorbim de campanii care aveau drept scop cresterea numarului vizitatorilor.

Au fost desigur si campanii de crestere a notorietatii brandului, derulate de Invent Media (fie lift, fie alte spatii indoor) care au completat mixul de comunicare.

Unul dintre avantajele pe care le ofera indoorul sta in impactul mare pe care il poate avea un print asupra unei persoane, nefiind aglomerarea de suporturi de pe outdoor sau multitudinea de canale tv pe care le tot invarti din telecomanda.

Totodata se poate vorbi de captivitate daca vorbim de lift si repetativitate, aspect care nu face altceva decat sa fixeze cat mai bine un brand in mintea consumatorilor.

Feedbackul in multe cazuri este instant, adica in campanii derulate pe food delivery, turism, leisure sau promotii de diferite feluri, contactul dintre consumator si vanzator se petrece la telefon sau online cu printul in fata.

5. Asteptari si investitii in 2009

In 2009 va fi mai greu sa crestem asa cum s-a intamplat in anii anteriori, dar va fi o crestere de 30-50% fata de 2008. Ne vom axa foarte mult pe eficientizarea retelei si vor exista investitii in suporturi noi si pentru extinderea retelei. Vrem sa permanentizam relatiile de colaborare cu clientii nostri traditionali si sa atragem campanii noi chiar din sectoarele lovite de criza.

Investitiile, chiar si pe tv, am vazut ca migreaza foarte mult de la televiziuni cu programe generaliste la cele nisate si e firesc sa mergi acolo unde gasesti consumatorul. Indoorul este foarte nisat si el, poate mai putin advertisingul din mall-uri.

Eduard Petrescu – Pasionat de advertising, stand-up comedy si filme si absolvent al ASE (Marketing), Eduard Petrescu se numara printre pionierii indoor-ului in Romania. Dupa experienta acumulata in organizarea de evenimente si outdoor, in 2005 Eduard lanseaza agentia de publicitate in lift Invent Media. De atunci a reusit, alaturi de Dragos Burlacu, partener in firma, sa consolideze agentia si sa realizeze campanii interesante si de impact. Eduard prefera provocarile, placandu-i sa dezvolte o afacere de la zero, sa isi asume riscuri, sa priveasca inainte fara teama de esec. Intr-un cuvant: este un invingator.

Bucuresti, 20.01.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.