Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Economiile si imprumuturile in lei, pe primul loc in preferintele romanilor

Analiza realizată în perioada 23.09.2010 – 22.12.2010 de www.infoStatistici.ro – primul instrument care analizează, prelucrează şi furnizează studii de piaţă în timp real din domeniul financiar-bancar – arată că leul este pe primul loc în preferinţele românilor, atât în cazul economisirii, cât şi al împrumuturilor.

• Depozitele în lei au atras de aproape cinci ori mai mulţi respondenţi decât cele în euro, potrivit sondajului realizat de www.infoStatistici.ro în ultimele trei luni.
• Numărul potenţialilor clienţi interesaţi de conturile de economii în moneda naţională a fost cu 15% mai mare comparativ cu produsele în euro, în perioada analizată.

• Creditul de nevoi personale fără ipotecă, în lei a atras cu 10% mai mulţi respondenţi în ultimele trei luni comparativ cu împrumutul în euro.
• Leul este moneda preferată pentru refinanţarea unui credit de nevoi personale. Numărul celor care sau interesat de produsul în moneda naţională a fost de două ori mai mare comparativ cu cel în euro.
• Creditul auto în lei este aproape la egalitate cu creditul în euro, în funcţie de numărul respondenţilor.

Analiza www.infoStatistici.ro, pe larg:

Depozitul în lei comparativ cu celelalte valute

Datele centralizate în cadrul sondajului realizat de www.infoStatistici.ro în perioada 23.09.2010 – 22.12.2010 arată preferinţa clară a potenţialilor clienţi pentru depozitele în moneda naţională, prin comparaţie cu celelalte valute. Produsele în lei au fost căutate online de 34.241 de respondenţi, de aproape cinci ori mai mulţi faţă de cei interesaţi de depozitele în euro, respectiv 7.008 respondenţi. Depozitele în dolari americani au atras de şapte ori mai puţini vizitatori comparativ cu produsele în lei, respectiv 4.637 de potenţiali clienţi, iar cele în franci elveţieni, doar 703 respondenţi.

“Românii aleg să economisească în moneda naţională şi datorită bonificaţiilor considerabil mai mari oferite de bănci pentru lei faţă de celelalte monede”, a declarat Anton Voicu, managerul de proiect al reţelei www.infoBancare.ro, care cuprinde şi www.infoStatistici.ro.

Contul de economii în lei comparativ cu celelalte valute

În ultimele trei luni, potenţialii clienţi care au solicitat online informaţii despre conturile de economii în lei au fost cu 15% mai numeroşi comparativ cu cei interesaţi de produsele în euro. 2.190 de români au arătat interes pentru produsele în lei, respectiv 1.891, pentru euro.

“Potenţialii clienţi nu fac o diferenţă netă între conturile de economii în lei şi în euro, aşa cum se întâmplă în cazul depozitelor, unde numărul respondenţilor pe valute arată preferinţa clară pentru depozitele în moneda naţională. Spre deosebire de depozite, unde utilizatorii au în vedere în primul rând câştigul, conturile de economii sunt văzute mai degrabă ca un instrument flexibil, cu ajutorul căruia clienţii pot să economisească, dar şi să dispună de bani în orice moment”, explică Anton Voicu.

Creditul de nevoi personale fără ipotecă. Lei vs. euro

Numărul celor care au căutat online informaţii despre creditele de nevoi personale fără ipotecă, în lei, în ultimele trei luni, a fost relativ apropiat de numărul celor interesaţi de produsele în euro, potrivit datelor centralizate de www.infoStatistici.ro. Astfel, 36.859 de vizitatori din toată ţara şi-au exprimat interesul pentru creditul de nevoi personale în lei, cu 10% mai mulţi decât cei interesaţi de creditul de nevoi personale în euro (33.409 respondenţi). Diferenţa între cele două monede se face analizând numărul de clickuri, prin care utilizatorii află toate detaliile despre produse. Împrumuturile în moneda naţională au consemnat 5.063 de clickuri, de aproape trei ori mai multe comparativ cu cele în euro, respectiv 1.864 de selecţii.

“Aceasta arată că împrumuturile de nevoi personale în lei sunt prima opţiune pe termen scurt a românilor. Potenţialii clienţi au început să devină conştienţi de consecinţele alegerii unui anumit tip de credit şi prefer să se îndatoreze la bănci în moneda în care sunt plătiţi, eliminând riscul valutar”, explică Anton Voicu.

Refinanţarea în lei vs. euro

Datele sondajului realizat de www.infoStatistici.ro relevă o cerere de două ori mai mare pentru refinanţarea creditelor de nevoi personale în lei comparativ cu euro. 10.947 de potenţiali clienţi au optat pentru o refinanţare în moneda naţională şi doar 5.887 de vizitatori, pentru o refinanţare în moneda europeană, în ultimele trei luni.

“Clienţii băncilor au început să se maturizeze şi să se gândească de două ori atunci când semnează un contract cu banca. Interesul tot mai mare pentru refinanţarea creditelor s-a simţit începând cu luna iulie, odată cu adoptarea OUG 50/2010, prin care comisioanele de rambursare anticipată au fost limitate la maximum 1% în cazul creditelor cu dobândă fixă şi zero la cele cu dobândă variabilă”, spune managerul de proiect al reţelei www.infoBancare.ro

Creditul auto – cererea pe monede

În ultimele trei luni, numărul persoanelor care ar vrea să acceseze un credit auto în euro l-a depăşit uşor pe cel al potenţialilor clienţi interesaţi de produsul în lei. 4.465 de vizitatori online au optat pentru produsul în euro, respectiv 4.364 pentru lei. Intenţia de a contracta un împrumut în moneda naţională, exprimată prin numărul de clickuri, este însă mai mare, după cum arată numărul de selecţii monitorizate în cadrul sondajului: 940 pentru lei şi 829 pentru euro.

SECŢIUNE STATISTICĂ

Grafic 1 Top valute căutate – depozite

Grafic 2 Top valute căutate – conturi de economii

Grafic 3 Credit de nevoi personale fără ipotecă euro versus lei

Grafic 4 Refinanţare credit de nevoi personale euro versus lei

Grafic 5 Credit auto euro versus lei

Analiza a fost realizată cu sprijinul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR).

Bucuresti, 27.12.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.