Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

E sigur! Plasmele iti protejeaza ochii!

De multe ori renunţi să te mai uiţi la televizor sau nu îţi mai laşi copiii gândindu-te că privitul la TV oboseşte ochii şi afectează privirea. Iar intr-un magazin de electrocasnice nu stii ce sa alegi: o plasma sau un LCD?

A sosit momentul sa renunti la dileme: s-a demonstrat ştiinţific că plasmele afectează cu mult mai puţin vederea decât LCD-urile. Studiul privind impactul asupra vederii a fost făcut de cercetătorii germani, care au testat un model de plasmă Panasonic NeoPDP şi un model comparabil de televizor LCD.

Aşa că bucură-te de filmele tale preferate şi lasă-ţi copii să se uite la desene animate în compania noilor plasme Viera, cu tehnologia Neo PDP.

Pentru a afla mai multe despre impactul asupra vederii al plasmelor şi LCD- urilor, Panasonic a solicitat un experiment la “Generation Research Program” de la Centrul pentru Ştiinţe Umane, din cadrul Universităţii din Munchen. Experimentul a implicat 31 de subiecţi umani din grupuri de vârstă diferite, care au fost monitorizaţi îndeaproape pentru a determina reacţia lor la vizionarea unei serii de frânturi de programe şi filme ce au fost redate pe televizoare cu plasmă şi pe LCD-uri.

În urma experimentului, cercetătorii au concluzionat că:

Ochii nu mint. Cei care au privit la un televizor cu plasmă sunt mult mai relaxaţi

Pentru a afla care dintre cele două tipuri de televizoare au generat cea mai relaxantă experienţă pentru subiecţii experimentului, cercetătorii au monitorizat extrem de atent ochii acestora. Astfel au putut măsura cu precizie cât efort a depus fiecare privitor pentru a detecta, procesa, percepe imaginile de pe ecran.

În faţa unei plasme, privitorii sunt nevoiţi să mişte ochii mai rar

Pentru a focaliza privirea asupra obiectelor şi pentru a recunoaşte ce sunt, omul îşi mişcă în mod continuu şi subconştient ochii. Cu cât obiectele sunt mai clare şi conturul lor este mai ferm, cu atât avem nevoie de mai puţine mişcări pentru a percepe imaginile. Potrivit rezultatelor experimentului, participanţii care au vizionat un film pe televizorul Panasonic NeoPDP şi-au mişcat ochii de mai puţine ori decât cei care au privit acelaşi film pe televizorul LCD. Ochii au “muncit” mai puţin în cazul plasmei decât în cazul ecranului pe bază de cristale lichide.

Pupilele îşi schimbă dimensiunea mai rar dacă ochii privesc la o plasmă

Când echipa de cercetători au analizat mişcarea pupilelor subiecţilor experimentului, au obţinut un rezultat smilar. În cazul celor care au privit imaginile redate de Panasonic NeoPDP, pupilele s-au dilatat şi contractat de mai puţine ori decât în cazul celor care au vizionat filmele la LCD.

Rezultatul are şi o explicaţie: tehnologia cu plasmă utilizată în televizoarele cu plasmă NeoPDP de la Panasonic este capabilă să lumineze ecranul într-un mod cât mai uniform iar strălucirea acestuia este mai puţin agresivă pentru ochi, toate acestea contribuind semnificativ la obţinerea unei experienţe mult mai plăcute pentru privitor.

Schimbările constante în strălucirea ecranului sunt stresante pentru ochi, fapt care este foarte bine ştiut de conducătorii auto care au fost vreodată orbiţi de luminile vehiculelor care vin noaptea din sens opus.

Plasma ne face să clipim mai puţin

Majoritatea dintre noi ştiu că, atunci când clipim foarte des, este semn că ochii sunt foarte obosiţi sau stresaţi. O astfel de reacţie a ochilor survine mai degrabă atunci când privim la un LCD decât la un televizor cu plasmă, după cum a dovedit şi experiementul. Subiecţii care au privit acelaşi film la ecranul NeoPDP au clipit mult mai rar decât cei care au vizionat aceeaşi producţie la LCD.

Activitatea muşchilor faciali este mai intensă şi privitorul mai interesat de vizionarea unui film la un televizor cu plasmă

În afara monitorizării atente a ochilor celor care au participat la experiment, cercetătorii au efectuat şi alte măsurători, precum electromiografia (EMG) care oferă indicii asupra activităţii musculare din jurul ochilor. În medie, subiecţii care au privit la televizorul cu plasmă au prezentat valori mult mai ridicate în cazul EMG decât cei care au privit la LCD. Activitatea mai intensă din jurul ochilor arată un interes mărit în ceea ce se întâmplă pe ecran, ceea ce arată că subiecţii din faţa plasmei au fost mult mai alerţi şi implicaţi în ceea ce au vizionat decât colegii lor. Ca urmare, percepţia şi plăcerea vizionării au fost mai intense în cazul primilor.

De ce NeoPDP-urile protejeaza mai mult bine ochiul uman?

Motivul pentru care televizorul cu plasmă Panasonic NeoPDP este mult mai performant faţă de modelele echivalete LCD este foarte clar: tehnologia. Contrastul de peste 2.000.000:1, mişcarea imaginilor cu o frecvenţă de 600Hz (în sistem Intelligent Frame Creation Pro), timpul de raspuns de 0.01 ms, reducerea artefactelor de pe imagine şi a distorsiunilor prin tehnologia V-real PRO 4 dar şi cele 6.144 de nuanţe pe care un NeoPDP le poate reda, toate asigură obţinerea unei imagini perfecte care solicit ochiul uman mai puţin decât televizoarele ce încorporează alte tehnologii. Comparativ cu modelele LCD, ecranele NeoPDP îşi adaptează continuu strălucirea şi luminează uniform astfel încât reduc şi activitatea pupilelor. Mai mult, reducerea numărului de clipiri este încă o dovadă a faptului că vizionarea unui film sau a unei emisiuni TV la un televizor cu plasmă este mai puţin obositoare, în general.

Luând în considerare toate aceste rezultate ale experimentului desfăşurat la Munchen, se poate trage concluzia că tehnologiile avansate încorporate în televizoarele Panasonic NeoPDP aduc o valoare adăugată reală privitorilor, sunt mai confortabile pentru ochi şi contribuie la obţinerea unei experienţe fără precent pentru amatorii de producţii TV şi cinematografice de ultimă oră.

Bucuresti, 23.11.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.