Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

E mai mult decat PR

Ileana Cecanu
PR Coordinator
HBO Romania

Sloganul canalului TV pentru care imi desfasor activitatea este: “E mai mult decat televiziune. E HBO!.” De asta am ales un titlu care sa sugereze faptul ca este de dorit sa fii om in primul rand si avand apoi constiinta responsabilitatii si a lucrului bine facut, stiind totul despre compania pentru care lucrezi,  incercand sa-i intelegi pe ceilalti si sa te pui un pic in locul lor, poti sa incepi sa-ti excerciti atributiile.

Lucrez in HBO de 6 ani de zile, iar departamentul de PR este alcatuit dintr-o singura persoana, PR Coordinatorul, Ileana Cecanu (subsemnata), care impreuna cu colaboratorii sai desfasoara lunar activitatea de PR.

Colaboratorii realizeza textele premierelor pentru canalele din portofoliu, traducerile pentru pachetele speciale de programe, pachetele pentru presa (impachetare, imprimare suport CD/DVD, expedierea acestora catre persoanele selectate din lista de distributie a PRului). Cu toate ca in momentul de fata HBO Romania asigura PR pentru canalele TV HBO, Cinemax, Cinemax 2, HBO Comedy, AXN, AXN SCI-FI, AXN Crime, nu exista departamente de PR dedicate fiecarui canal in parte.

{viewonly=registered,special}Un lucru esential pentru realizarea in bune conditii a activitatii de PR il reprezinta continua si foarte buna colaborare cu marketingul canalelor mai sus amintite. Departamentul de PR este parte componenta a departamentului Marketing si e subordonat Directorului de Marketing & Vanzari. PRul se consulta frecvent cu marketingul, Directorul de Marketing si Vanzari si Country Managerul in functie de dimensiunea si natura proiectelor pe care le desfasoara.

Am avut ocazia sa fiu consultata in diverse probleme atat de natura corporatista, cat si pe parte de proiecte punctuale, de programming sau pur si simplu pe cateva din situatiile interne si ma bucur ca multe dintre indicatiile si sugestiile mele au fost luate in considerare. In general, imi bazez indicatiile pe factorii existenti pe piata pe care-mi desfasor activitatea, pe reactiile din presa, pe evenimente care au avut un anumit impact la public, dar toate au de fapt la baza bunul simt si etica profesionala. Atunci cand crezi intr-un produs si-i cunosti foarte bine punctele tari este destul de usor sa-l poti prezenta
In acest moment, departamentul de PR al HBO Romania asigura promovarea pentru cele 7 canale din portofoliu: canalele TV premium HBO, Cinemax, Cinemax 2, HBO Comedy – care sunt incluse in pachetul MAXPAK si canalele TV AXN, AXN SCI-FI, AXN Crime.

In afara de programele lunare, PRul isi concentreaza atentia spre pachetele de programe speciale, productiile originale, filme de referinta sau evenimentele deosebite. Spre bucuria mea, avem destuleJ.

Doua proiecte foarte importante pentru HBO Romania sunt Concursul National de Scenarii initiat de HBO si realizat in parteneriat cu TIFF si participarea la TIFF cu unul dintre brandurile premium din portofoliu (pana acum a fost ziua HBO la TIFF, anul acesta incercam sa oferim o sectiune de festival sub umbrela Cinemax). Prin aceste proiecte si prin altele (Cinemaiubit, Premiile Gopo, etc) dorim sa ne implicam in activitatea cinematografica locala, sa gasim oameni talentati si sa-i incurajam, iar celor consacrati deja sa le rasplatim talentul si munca.

Ce da esenta intregii activitati pe care o realizam este relatia cu presa, media, parteneri, colaboratori si mai ales cu abonatii.

Abonatii sau potentialii abonati care ne scriu la office@hbo.ro au primit intotdeauna raspuns, in functie de natura problemelor sau intrebarilor pe care ni le adresau.
Relatia noastra cu presa, cu websiturile de profil, cu TV guide-urile a inceput de multa vreme (de aproape 10 ani) si se bazeaza pe principii sanatoase: respect reciproc, prietenie si intelegere. Altfel, activitatea noastra nu s-ar putea desfasura. Chiar cred in acest flux din ambele directii si de multe ori am tinut cont de pareri si sfaturi ale partenerilor din presa pentru a-mi imbunatati performantele.

Cu toate ca stiu din proprie experienta cat de greu este sa evaluezi activitatea de PR, am incercat sa apelez la cateva instrumente care au imbunatatit in timp modul in care sunt percepute rezultatele pe care le obtinem. Unul din aceste instrumente este monitorizarea zilnica si raportul lunar de monitorizare, punand accent pe proiectele de mare amploare. In ultima vreme, din ce in ce mai mult exista o monitorizare a articolelor de pe internet. Apoi, dupa fiecare eveniment, exista firescul process de follow-up, evaluare pe indici specifici si neaparat o prezentare amanuntita asupra rezultatelor obtinute prin intermediul unui astfel de proiect.

Cel mai important lucru dintre toate si cel mai vizibil este cresterea notorietatii, castigarea increderii intr-un brand serios, original, care promite si se tine de cuvant. Cred ca daca incerci sa minti sau sa acoperi o stare indoielnica in care se afla produsul pe care-l reprezinti, vine o vreme cand intreaga constructie se darama. De aceea increderea si sinceritatea au fost intotdeauna pilonii pe care ne-am bazat activitatea de PR.

Ca o concluzie va marturisesc ca am norocul sa fac PR pentru un produs minunat, care nu se erodeaza, care aduce bucurie consumatorilor si care are o istorie si o traditie care innobileaza. Pentru ca nu vindem stiri fierbinti si subiecte care sa ocupe primele pagini ale tabloidelor, nu parem atat de vizibili. Dar pentru ca ne-am consacrat ca brand premium, dam lucrurilor prin diplomatie si caracter o eleganta care aduce consumatorilor satisfactii inzecite. Din pacate nu suntem perfecti, cu toate ca muncim mult pentru asta. Iar atunci cand promitem ceva … ne tinem de cuvant. Ca in viata.

Despre mine:
Inainte de HBO am lucrat la Alcatel pentu un an de zile, ca asistent marketing. Am background economic si vorbesc fluent engleza, franceza si in ultimul timp din ce in ce mai multa spaniola.

Ce-mi place?

Imi plac filmele, cum altfel? Imi plac discutiile constructive, diferentele culturale, alte puncte de vedere, calatoriile, manastirile din Moldova, sa merg la peste, dar din pacate n-am mai reusit de cativa ani, dar imi amintesc ca-mi placeaJ. In timpul liber ma intalnesc cu prietenii, ma plimb cat pot de mult pe jos sau fug cate un weekend la mare. Si vizionez filme, bineinteles… Apreciez cel mai mult bunul simt pe care il consider pe cale de disparitie.  {/viewonly}

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.