expoplast Sibiu 2019

e-comunicam (sau asa ar trebui)

Violeta-Loredana Pascal

CEO PRwave INTERNATIONAL
In fiecare moment comunicam.

Spunem permanent ceva despre noi. De bine sau mai putin. Aratam ca nu trebuie sa ne fie rusine ca am indraznit sa deschidem gura, ca avem si o cultura, ca avem argumente pentru ceea ce spunem. Mai departe, ca stim sa intarim spusele printr-o mimica si gestica adecvate, ca fiecare lucru ne descrie asa cum suntem.

{viewonly=registered,special}Uneori nu ne dorim sa facem asta – ma gandesc ca totusi cei ce dovesdesc ca nu au aflat inca de descopeirea apei si a sapunului nu isi doresc sa spuna despre ei ca <miros prost> – ca sa ramanem diplomati – sau cel putin eu traiesc cu speranta in oameni si in dorinta lor de perfectionare inclusiv din acest unghi – dar orice am face si in orice clipa tot comunicam – n-avem scapare.

Intr-un moment in care noile media se dezvolta tot mai mult, si posibilitatile de comunicare se extind, la fel ca si mediile pentru comunicare. Nu mai este nevoie sa se sublinieze importanta comunicarii prin intermediul Internet-ului. Este insa nevoie sa se constientizeze pe de o parte ca oricine poate „urla” in Internet fara sa fie auzit de nimeni si, pe de alta parte, o data ascultata, prezenta online a companiei va fi urmarita cu interes de cei interesati si va constitui o modalitate facila de comunicare rapida cu publicurile-tinta. Avantajele Internet-lui, de la viteza cu care pot fi postate informatiile si prin aceasta viteza cu care pot fi comunicate vestile legate de o organizatie si pana la accesibilitatea lui fac din reteaua globala un mijloc ce nu trebuie ocolit.

Posibilitatile de postare a comunicatelor de presa pe site-uri specializate si pe cel al organizatiei, de prezentare a institutiei in diferite formate, de prezentare continua a unei pozitii oficiale, de promovare online nu trebuie neglijate nici ele. De asemenea, folosirea emailului ca mijloc de comunicare rapida este unul dintre beneficiile noului mijloc de comunicare. Alte activitati de comunicare pe Internet sunt organizarea unor evenimente online, construirea unor comunitati virtuale, utilizarea newsletter-ului, oferirea unor servicii online pentru consumatori etc. Pentru segmentul strict al vanzarilor pot fi avute in vedere concursurile virtuale, e-cupoanele si marketingul direct. Daca ne mai amintim si ca putem vorbi mai ieftin utilizand programe specializate – si putem suna chiar si in strainatate – si ca mai avem si programe de mesagerie instanta avem un tablou complet de modalitati pe care le putem folosi in beneficiul organizatiei noastre sau pe care o reprezentam.

Se poate de fapt realiza chiar si o departajare a zonelor de accesibilitate pentru diversele publicuri in cazul fiecarui site in parte.

De asemenea, informatia oferita trebuie sa fie adaptata specificului publicului. Astfel, pentru actionari se pot avea in vedere:
•    activitati specifice companiei;
•    modificari la nivelul structurii de conducere;
•    rapoarte financiare sau de activitate;
•    relatii despre actiuni;
•    alte elemente de interes.
Pentru si despre angajati relevante sunt date despre:
•    cele mai importante realizari (recordul de vanzari, cifra de afaceri s.a.m.d.);
•    informatii despre companie (id book, date relevante din istoria companiei, evenimente legate de angajati – promovari importante, merite deosebite ale unor colegi);
•    materiale de pregatire/rapoarte de training.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *