Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Duraziv: Daca proiectele actuale de reabilitare termica din Bucuresti ar fi finalizate,

ar fi finalizate, piata de adezivi de termoizolatie ar putea creste cu peste 70%

Primăriile din principalele sectoare ale Capitalei au anunţat că ar putea aloca fonduri de peste 500 de milioane de euro pentru reabilitarea blocurilor în următorii trei ani.

Producătorul de materiale de construcţii, Duraziv, estimează că lucrările de anvelopare din programul naţional de reabilitare al clădirilor anunţate de principalele primării de sector din Bucureşti, ar putea aduce un plus de circa 45 de milioane de euro pieţei de adezivi de termoizolaţie. Valoarea acestei pieţe la nivelul anului 2011 a fost de aproximativ 62 de milioane de euro.

Cu toate acestea, cea mai mare pondere a adezivilor pentru termoizolare vânduţi în piaţă în 2011 a vizat proiectele individuale. Adezivii pentru acest tip de lucrări de termoizolare reprezintă procentual aproximativ 15% din valoarea totală a tuturor materialelor utilizate.

„Lucrările de reabilitare termică nu au influenţat decisiv până acum piaţa de adezivi de termoizolare. Cea mai mare pondere a vânzărilor s-au adresat construcţiilor noi sau proiectelor de reamenajare individuale”, declară Gabriel Constantin, Manager B2B Duraziv. „În ceea ce priveşte vânzările de adezivi de polistiren din piaţă se poate remarca o oarecare influenţă notabilă venită din partea acestui program. Însă, dacă luăm piaţa de adezivi şi mortare uscate în ansamblu, remarcăm că vânzările spre aceste proiecte au o pondere mai mică de 5%”, explică Gabriel Constantin.

Anunţurile din partea primăriilor de sector din Bucureşti promit însă o schimbare radicală a acestei situaţii. Potrivit datelor colectate de Duraziv, în urma anunţurilor din partea acestor primării, pentru reabilitarea termică a clădirilor din Bucureşti urmează a fi alocate în viitorul apropiat fonduri totale egale cu suma totală investită până acum în ultimii trei ani la nivel de ţară.

Potrivit datelor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în ultimii trei ani de criză, la nivel naţional au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri. Statul a alocat 200 de milioane de euro în acest sens. Valorile totale ale lucărilor de reabilitare au fost însă, de circa 600 de milioane de euro, bani proveniţi în cele mai multe cazuri din fonduri UE şi BEI.

Primăriile de sector din Bucureşti au anunţat până acum că doresc ca în următorii trei ani să reabiliteze peste 1.000 de blocuri. În acest sens, au fost anunţate bugete disponibile de aproximativ 500 milioane euro. Cele mai multe lucrări ar urma să fie executate în 2012. Aceste date sunt total diferite de ce s-a întâmplat până acum. În ultimii 3 ani, în Bucureşti au fost executate lucrări de reabilitare termică prin intermediul programului naţional pentru circa 500 de blocuri, circa o treime din totalul pe ţară.

„Luând în calcul acest buget de 500 de milioane de euro anunţat deja şi destinat reabilitării termice a blocurilor din Capitală, putem concluziona că aproximativ 200 de milioane de euro vor fi alocaţi achiziţiei de materiale de construcţii”, detaliază Gabriel Constantin. Restul fondurilor vor fi alocate pentru manoperă şi pentru tâmplăria termoizolantă. „Aceste sume reprezintă doar contribuţia Primăriilor de sector, care în majoritatea cazurilor s-au oferit să preia şi cheltuielile locatarilor”, spune Gabriel Constantin.

Costurile pentru achiziţia de adezivi pentru termiozolare reprezintă în medie o pondere de 15% din totalul sumelor alocate pentru achiziţia de materiale de construcţii în cadrul acestor lucrări. „Aceste proiecte necesită adezivi de termoizolaţie în valoare de circa 45 de milioane de euro”, precizează Gabriel Constantin. În 2011 vânzările totale de adezivi de acest tip au totalizat circa 62 de milioane de euro, în uşoară creştere faţă de anul anterior. Din această sumă doar 11,2 milioane de euro au reprezentat anul trecut vânzări către proiectele de reabilitare din cadrul programului naţional.

Duraziv a înregistrat anul trecut creşteri ale vânzărilor de adezivi de circa 35%, uşor peste media de creştere la nivel de companie. Adezivii de termoizolare au reprezentant principalele produse comercializate din cadrul acestei divizii. Duraziv a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% faţă de anul anterior.

Bucuresti, 15.03.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *