Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Durata de remediere a deranjamentelor la internet mobil, în scădere cu peste 30%

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat astăzi Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 – parametri administrativi.

Potrivit acestuia, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai puțin față de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în anul 2014, la o medie de 39 de ore în 2015.

Termenul de remediere a deranjamentelor

Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligația să includă în contracte aceste termene, ele variind între  3 și 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore și 72 de ore.

Alți parametri administrativi de calitate

Raportul complet ANCOM conține detalii despre mai mulți parametri administrativi prin care Autoritatea monitorizează calitatea serviciului de acces la internet fix și mobil oferit de furnizorii din România: termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului final, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente, frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării și termenul de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali.

Evoluția parametrilor

Datele cuprinse în Raportul publicat de Autoritate arată în general o îmbunătățire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cât și pentru cele furnizate la puncte mobile, ceea ce indică o îmbunătățire a calității serviciilor de acces la internet oferite pe piața comunicațiilor electronice din România.

“În prezent, piața furnizării serviciilor de acces la internet din România este puternic concurențială pe componenta de preț. Prin publicarea unor date și informații privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmărește stimularea unei competiții reale și la nivelul calității serviciilor, inclusiv prin apariția unor oferte orientate cu precădere spre această componentă importantă a serviciilor de acces la internet”, a declarat Eduard LOVIN, Director Executiv de Reglementare ANCOM.

Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix și 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil. Infografice aici.

Despre Raportul ANCOM

Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2015 – parametri administrativi a fost elaborat de Autoritate în baza Deciziei nr.1201/2011 prin care furnizorilor de servicii de acces la internet fix și mobil li se impun obligații cu privire la transparența în relațiile cu utilizatorii finali, printre care și includerea unor parametri de calitate în contracte şi publicarea lor trimestrială pe paginile proprii de internet.

Recent, ANCOM a publicat un Raport care detaliază indicatorii tehnici privind calitatea serviciului de acces la internet fix și mobil oferit de furnizorii din România în anul 2015, aici.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.