Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Dubla Audi dupa sosire la fotografie

* Audi R10 TDI, cea mai rapidă maşină la Road America
    * Performanţe impresionante din partea Audi TDI Power
    * Victoria generală, ratată pentru numai 1,783 secunde

Încă o dată, Audi a demonstrat performanţele impresionante pe care le pot obţine motoarele diesel moderne. În cea de-a opta etapă din American Le Mans Series, desfăşurată la Road America (statul Wisconsin), cele două prototipuri Audi R10 TDI au fost maşinile care au dominat întrecerea desfăşurată pe cea mai rapidă pistă din calendar şi au obţinut o dublă în categoria LMP1. După o luptă strânsă între cele două maşini ale constructorului german, tandemul Rinaldo Capello/ Allan McNish (Italia/ Scoţia) a învins perechea Emanuele Pirro/ Marco Werner (Italia/ Germania) graţie unui avantaj de numai 0,796 secunde. Team Audi Sport North America a pierdut duelul pentru victoria în clasamentul general pentru numai 1,783 secunde în faţa mult mai rapidului prototip LMP2, după ce maşinile R10 TDI au deţinut şefia cursei pentru aproape toată durata întrecerii (patru ore). Opririle mai lungi la standuri, cauzate de regulament, şi neplăcerile cu pneurile au redus şansele care Audi să obţină o victorie clară în clasamentul general.

În condiţii de căldură şi umiditate crescută, cele două prototipuri Audi R10 TDI au pornit bine în cursă, după care, la numai 45 minute după start, Allan McNish a suferit o pană – stânga spate – pe una din cele mai rapide porţiuni ale pistei. În ciuda acestui incident, ambele maşini diesel au păstrat primele două locuri, după care o furtună a necesitat intervenţia SafetyCar şi neutralizarea cursei pentru mai bine de 60 minute , ceea ce a permis concurenţei să reducă ecartul.

În ultima parte a cursei, Team Audi Sport North America nu şi-a asumat riscuri inutile prin neschimbarea pneurilor la ambele prototipuri R10 TDI. Aceasta a făcut ca Rinaldo Capello şi Emanuele Pirro să retrogradeze după cele două prototipuri Porsche oficiale. Ultimele tururi, extrem de palpitante, au însemnat o ofensivă Audi prin care Capello şi Pirro au trecut de unul din rivali – în ciuda faptului că maşinile LMP2 sunt mai uşoare – şi aproape că au anulat un avans de 18 secunde pe care îl avea cel de-al doilea Porsche al echipei de uzină. Victoria a fost decisă în penultimul tur, când ambele Audi R10 TDI au înregistrat probleme de trafic în secţiunea lungă Carousel, ceea ce a însemnat pierderea unor secunde preţioase.

Rezultatele de la Road America
1. Romain Dumas/ Timo Bernhard (Porsche)    96 tururi/ 4h01m17,701s
2.. Rinaldo Capello/ Allan McNish (Audi R10 TDI)    +1,783s (1o LMP1)
3. Emanuele Pirro/ Marco Werner (Audi R10 TDI)    +2,489s (2o LMP1)
4. Sascha Maassen/ Ryan Briscoe (Porsche)    +1m00,727s
5. David Brabham/ Stefan Johansson (Acura/Honda)    +2 tururi
6. Chris Dyson/ Guy Smith (Porsche)    +2 tururi
7. Andy Wallace/ Butch Leitzinger (Porsche)    +2 tururi
8. Adrian Fernandez/ Luis Diaz (Acura/Honda)    +2 tururi
9. Brian Herta/ Marino Franchitti (Acura/Honda)    +2 tururi
10. Greg Pickett/ Lars Graf (Lola-AER)    +5 tururi (3o LMP1)

Bucuresti, 14.08.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.