Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Doua milioane de cafele se beau anual pe Dorobanti

Cafenelele din “locurile de fite” bucurestene, precum zona Radu Beller, Dinicu Golescu sau Decebal atrag anual afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro, aproape jumatate din totalul atras de toate restaurantele si cafenelele stradale din Bucuresti, scrie BUSINESS Magazin in numarul din aceasta saptamana.

In zona Radu Beller, peste zece restaurante si cafenele stau aliniate pe o strada de cativa zeci de metri. O bucata de strada care, conform estimarilor BUSINESS Magazin, atrage anual peste un milion de clienti, care consuma peste doua milioane de cafele si atrag afaceri de peste zece milioane de euro pentru proprietarii de business-uri din zona.

BUSINESS Magazin a aflat si cum se explica costul atat de ridicat al unei cafele in Dorobanti. Astfel, daca costul de productie al unei cesti de cafea este de doar 70 de bani, diferenta pana la 7 lei (media de pret pe care o platesc clientii acestor localuri pentru un produs pe baza de expresso) consta in alte costuri si adaosuri: chiria locatiei, utilitati, aprovizionare, plus marja de profit – care poate trece de 50%. Din totalul costurilor, cea mai mare pondere o are chiria, care in zona Radu Beller trece si de 100 de euro/ m.p., scrie BUSINESS Magazin.

Tinu Sebesanu, director al firmei de consultantaTrend Hospitality, explica pentru BUSINESS Magazin ca succesul unor astfel de oaze de cafenele sta tocmai in faptul ca respecta intru totul principala cerinta a dezvoltarii de cafenele: “localizarea, localizarea, localizarea”. Pe langa localizare, mai sunt cateva elemente obligatorii in Romania pentru ca o astfel de oaza sa functioneze: accesul la strada, parcarea foarte aproape, o piata, intersectie si mai ales vizibilitate. “Daca maine s-ar interzice parcarea in Dorobanti sau s-ar face o parcare subterana undeva in apropiere, nu ar mai veni nici jumatate din lumea care vine acum”, crede Sebesanu.

“Pe o strada ca Radu Beller trebuie sa deschizi o cafenea in acei cativa metri de la rond pana la prima intersectie spre Floreasca; daca esti la doar cinci minute de aceasta zona, poti sa spui ca esti la cinci minute de succes si poti da usor faliment”, mai spune Tinu Sebesanu.

Cititi miercuri 10 iunie in revista BUSINESS Magazin materialul complet despre afacerile pe care le ruleaza anual cafenelele “de fite” din Bucuresti.

Bucuresti, 09.06.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.