Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Doar jumatate dintre producatorii de electrocasnice respecta datele despre consumul energetic

declarate pe etichete

Mai mult de jumătate dintre frigiderele și congelatoarele de pe piață nu trec testele europene care verifică dacă beneficiile energetice comunicate de producător sunt reale

Whirlpool se regăsește printre companiile care respectă cei cinci parametri din cadrul proiectului ATLETE, proiect iniţiat de Uniunea Europeană. ATLETE (Appliance Testing for Energy Label Evaluation) este un instrument de monitorizare a implementării corecte a etichetării în ceea ce priveşte consumul de energie a produselor. Împreună cu CECED (Commitetul European al Producătorilor de Echipamente de Uz Casnic), alți patru parteneri internaționali au fost implicați în acest proiect: ADEME din Franța, ENEA și ISIS din Italia și SEVEn din Cehia.

Testele realizate au arătat că doar 47% dintre produse, toate comercializate în state membre ale Uniunii Europene, spun adevărul pe etichete, raportat la cei cinci parametri: consumul de energie, temperatura de depozitare (incluzând aici și clasele climatice), volumul produselor, capacitate de congelare și perioada de timp în care crește temperatura.

Dintre cei 40 de producători implicați în aceste teste, Whirlpool este una dintre puținele companii care își etichetează corect produsele electrocasnice, prezentând datele corespunzătoare atât în ceea ce privește eficiența energetică a produselor, cât și capacitatea acestora.

Rezultatele finale ale testelor au fost prezentate de ATLETE în cadrul unei conferințe ținute la Bruxelles în cadrul European Union’s Sustainable Energy Week (11-15 aprilie). Costurile acestui proiect au fost de 1 milion EUR, 75% dintre fonduri fiind asigurate de Comisia Europeană în cadrul programului “Intelligent Energy Europe”.

Președintele Whirlpool EMEA, Bracken Darrell crede că « Textele sincere de pe etichete protejează consumatorii și asigură o competiție cinstită. Testele conduse de ATLETE au arătat nevoia imperioasă de a supraveghea atent produsele care sunt introduse pe piață, pentru o mai bună protecție a consumatorilor și pentru a asigura o competiţie corectă în piață. Faptul că produsele noastre au trecut cu bine aceste teste, la toate cele cinci categorii, demonstrează atenția acordată de Whirlpool sustenabilităţii şi protejării mediului, precum şi respectul nostru pentru consumator».

În acelaşi timp, Andreea Ricci, coordonatoarea ATLETE, afirmă că « nivelul de supraveghere a etichetării din piața de electrocasnice, în ceea ce priveşte consumul de energie, este unul mult prea redus în multe state membre ale Uniunii Europene. Noi sperăm așadar ca experiența pozitivă din cadrul acestui proiect să sprijine eforturile autorităților naționale în vederea realizării unei supravegheri mai atente a activității din acest sector »

Rezultatele detaliate ale testelor din cadrul proiectului ATLETE pot fi vizualizate pe site-ul www.atlete.eu .

Despre Whirlpool EMEA și Whirlpool Corporation:
Cu o echipă de 12.000 de angajați, puncte de vânzare în peste 30 de țări europene precum și centre de producție în șapte țări, Whirlpool EMEA este o subsidiară deținută de Whirlpool Corporation. Lider mondial în producția și comercializarea electrocasnicelor mari, Whirlpool Corporation a avut vânzări anuale în 2010 de 18,4 miliarde de dolari, 71.000 de angajați și 67 de centre de producție și de cercetare tehnologică pe plan global. Compania produce și comercializează produse Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht precum și alte nume mari către consumatori din aproape orice țară din lume. Centrul de operațiuni Whirlpool la nivel european este localizat în Comerio (VA), Italia. Pentru mai multe informații despre companie vă rugăm să vizitați site-ul www.whirlpoolcorp.com.


Bucuresti, 02.05.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.