free download 78 travel guides written by experts

Discurs despre noi

Omul si specialistul in relatii publice
 

Violeta-Loredana Pascal

 

Buna ziua, doamnelor, domnisoarelor si domnilor! Iata-ne ajunsi si la un moment aparte, la clipa in care ne indreptam privirea spre noi si spre cei de-o profesie cu noi cu care interactionam sau pe care ii cunoastem!
 
In urma cu 6 ani incepeam sa vad din interior relatiile publice.

{viewonly=registered,special}

Stiam inca de atunci ca unul dintre cele mai importante lucruri in meseria noastra este sa nu uitam niciodata cine suntem. Iar acest lucru poate fi usor descoperit prin intermediul unui exercitiu: intr-un moment de singuratate sa stati de vorba cu dumneavoastra insiva si sa raspundeti cat mai sincer posibil la intrebarea „Cine sunt eu?”.

 

Pana astazi multe s-au intamplat. Destule s-au schimbat. Si incerc acum sa fac o paralela intre specialistul de relatii publice si omul care-l dubleaza, intre aparenta si esenta.

 

Aflam permanent care sunt cele mai noi tehnici de relatii publice si cele mai noi metode utilizate in acest domeniu; ne specializam participand la diverse cursuri si acumuland ani de practica, realizam evenimente de relatii publice, cream strategii si le implementam, inovam.

 

Stim cum trebuie sa fie un specialist in relatii publice: integru, elegant, curtenitor, amabil, zambitor sau serios, in functie de situatie. El trebuie sa-si faca din sinceritate si din prezentarea adevarului armele cele mai de temut. Suntem pusi in situatii de criza in care se credea ca nu mai exista nici o rezolvare si in care specialistul in relatii publice trebuie sa ofere solutia salvatoare.

 

Tinerii afla asadar cum trebuie sa fie un specialist in meseria pe care si-a ales-o: sanatos sau nu, fericit ori trist, el trebuie sa fie mereu omul potrivit la locul potrivit. Trebuie sa stie cum sa se comporte in relatia cu ai sai colegi, cu superiorii lui si cu reprezentantii mass-media. Imaginea unei companii depinde de specialistii in relatii publice care lucreaza la acea institutie.

 

Dar toate aceste caracteristici sunt ale specialistului in relatii publice. In spatele lui se gaseste insa omul. Si ce are omul, ce este el, daca el insusi nu-si apartine?

 

Revin astfel la exercitiul propus: cel cu momentul de dialog interior, cu raspunsul la intrebarea „Cine sunt eu?”. Ii felicit pe toti cei care s-au aplecat asupra intrebarii si au incercat sa-i afle raspunsul. In cazul lor, ceea ce spun acum nu pare un simplu sfat. Pe toti ceilalti care nu ati gasit inca disponibilitatea de a face acest exercitiu va rog inca o data sa incercati sa aveti aceasta discutie cu dumneavoastra insiva. Ea este mai necesara decat va puteti inchipui! Pentru ca fara un raspuns clar la aceasta intrebare, „Cine sunt eu?”, nu puteti fi cine va doriti: cei mai buni in domeniul relatiilor publice!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *