Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Dirk Müller si Joey Hand au adus BMW primul titlu ALMS la piloti

BMW

din 2001 – BMW Team RLL si-a aparat trofeul la echipe

Dirk Müller (Germania), Joey Hand (SUA) şi BMW Team RLL au dat lovitura: locul al doilea reuşit în cea de-a opta etapă din American Le Mans Series (ALMS). Desfăşurată pe "Laguna Seca Raceway" (SUA), această cursă fost suficientă pentru a asigura titlul în clasamentul piloţilor din categoria GT, cu o rundă înainte de final. Müller şi Hand au totalizat 145 de puncte şi au un avans de 33 de puncte ce nu poate fi depăşit de ocupanţii locului secund, Jan Magnussen (Danemarca) şi Oliver Gavin (Marea Britanie), piloţi Corvette. Cum pentru etapa finală a sezonului, ce va avea loc pe Road Atlanta (SUA), la 1 octombrie, se acordă un maxim de 30 de puncte, cei doi piloţi BMW au fost încununaţi drept campioni ai clasei GT.

Şi cursa pentru titlul echipelor a fost decisă: Müller, Hand şi coechipierii Dirk Werner (Germania) şi Bill Auberlen (SUA) au totalizat 154 de puncte pentru BMW Team RLL cu cele două BMW M3 GT, repetând astfel succesul din sezonul anterior. În competiţia piloţilor este primul succes reuşit de BMW în ALMS după 2001, an în care actualul pilot oficial BMW, Jörg Müller (Germania), a câştigat titlul.

"Felicitări lui Dirk Müller, Joey Hand şi tuturor celor de la BMW Team RLL pentru cucerirea titlurilor GT la piloţi şi echipe în American Le Mans Series", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Să reuşeşti să-ţi asiguri titlul cu o etapă înainte de final este o realizare remarcabilă, dacă ţinem cont de mediul competitiv pe care îl oferă ALMS. Cei patru piloţi şi întreaga echipă au reuşit o performanţă excelentă în ultimele opt curse, în care au obţinut trei victorii şi au terminat constant în puncte. Aceste două titluri sunt o recompensă pentru seria impresionantă. Graţie muncii intense depusă de-a lungul iernii, BMW M3 GT a fost o maşină mai puternică decât în stagiunea anterioară ALMS şi a fost punctul de referinţă al campionatului."

Müller şi Hand au început sezonul 2011 cu o victorie în celebra cursă de 12 ore de la Sebring (SUA), după care au continuat cu succese la Long Beach (SUA) şi Lime Rock (SUA). După două clasări pe locul al patrulea la Mosport (Canada) şi Mid-Ohio (SUA), cei doi coechipieri au revenit pe podium cu un loc al treilea la Road America (SUA). Poziţia secundă obţinută în prima ediţie a Grand Prix-ului de la Baltimore (SUA) i-a adus pe Müller şi Hand în situaţia de a avea "match point" pentru cursa de la Laguna Seca, iar cei doi au profitat de acest avantaj. Werner şi Auberlen au încheiat pe podium de patru ori şi au acumulat puncte în fiecare cursă.

"Fantastic! Sunt deosebit de fericit pentru Joey, pentru echipă, BMW, Dunlop şi toţi ceilalţi parteneri şi suporteri", a spus Müller, care a triumfat şi în sezonul 2000 din ALMS, având acum două titluri în palmares. "Acesta înseamnă foarte mult pentru mine. Am simţit că avem o şansă, am muncit din greu şi am colaborat foarte bine. Mulţumesc mult tuturor."

Pentru Hand, victoria în clasamentul piloţilor din categoria GT ALMS este cireaşa de pe tort, după ce a fost un sezon aproape perfect, în care a câştigat cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA) şi a încheiat pe podium în cea de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). El a declarat: "Un titlul la piloţi – contra unor adversari atât de valoroşi – este ceva fantastic. Dirk şi cu mine am făcut o echipă excelentă. Este minunat să câştigi în faţa partenerilor şi a fanilor, aşa cum am reuşit astăzi. Pneurile Dunlop au funcţionat foarte bine de-a lungul întregului week-end. Sunt încântat… asta este sigur."

Directorul echipei Bobby Rahal a completat: "Încă de când ne pregăteam pentru sezonul 2011, am ştiut că avem toate atuurile pentru a ne lupta pentru titlu, dar a fost nevoie de un efort uriaş din partea tuturor celor implicaţi pentru a ne îndeplini obiectivul. Fiecare dintre cei patru piloţi au dat maximum posibil, BMW ne-a oferit o maşină fantastică şi o susţinere remarcabilă din partea companiei, iar tehnicienii de la circuit şi din uzină au lucrat din greu pentru a face totul posibil".

Pentru BMW Team RLL, obiectivul pentru finala sezonului – legendara "Petit Le Mans" -, care va avea loc la 1 octombrie, este propulsarea echipajului Werner – Auberlen pe locul al doilea în clasamentul piloţilor. În prezent, cei doi ocupă locul al treilea, cu 103 puncte. Ecartul faţă de ocupanţii poziţiei secunde, Magnussen şi Gavin, este de nouă puncte. Cu un total de 154 de puncte acumulate, BMW este liderul ierarhiei constructorilor înainte de ultima etapă a sezonului.

Dirk Müller – profil

În lumea curselor GT, Dirk Müller este privit ca unul dintre cei mai buni piloţi – o imagine susţinută de cel de-al doilea succes al germanului în American Le Mans Series după triumful din 2000.

Prima apariţie a lui în cursele de maşini sport a fost în 1997,când a participat la Porsche Carrera Cup, competiţie pe care a câştigat-o un an mai târziu. A stârnit senzaţie şi prin rezultatele excelente din clasicele de anduranţă de la Daytona (1998 şi 1999) şi Le Mans (1999).

Nu a trebuit să aştepte prea mult pentru a câştiga primul titlul: Müller a triumfat la clasa GT în sezonul 2000 din American Le Mans Series, iar anul următor a devenit pilot oficial BMW. A obţinut o victorie cu modelul BMW M3 GTR în ALMS, după care s-a orientat spre cursele destinate turismelor, în 2002.

În cinci sezoane cu Schnitzer Motorsport, Müller a obţinut 12 victorii şi a ratat la o diferenţă mică titlul european în 2004 şi câştigarea Campionatului Mondial în stagiunea următoare. A rămas la fel de valoros şi în cursele de anduranţă şi, alături de Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck (Germania), a făcut parte din echipajul care a câştigat cursa de 24 de ore de la Nürburgring în 2004.

În 2007, Müller a revenit în competiţiile de anduranţă şi imediat a câştigat campionatul FIA GT cu Ferrari. Anul următor s-a întors în ALMS, încheind pe locul al doilea şi ratând cu puţin cea de-a doua victorie la piloţi. Când BMW of North America a prevăzut revenirea în ALMS pentru sezonul 2009 cu o versiune de curse a noului BMW M3, Müller a fost o alegere logică pentru formula de piloţi.

După locul al şaselea în primul an, performanţele lui au jucat un rol important în câştigarea titlurilor în 2010, la echipe şi la constructori, de către BMW Team RLL. La Road America, el a reuşit victoria la clasa GT, alături de Joey Hand. Anul acesta, Müller a fost din nou coechipierul lui Hand în cockpitul BMW M3 GT şi cei doi au reuşit trei victorii de-a lungul sezonului.

Joey Hand – profil

BMW şi Joey Hand au avut un parteneriat de succes de-a lungul mai multor ani, punctul de maxim fiind victoria în clasamentul piloţilor din categoria GT a American Le Mans Series 2011. În 2010, Hand a demonstrat cât de bine se poate înţelege cu coechipierul Dirk Müller, când echipajul germano-american a reuşit victoria la Road America cu modelul BMW M3 GT2 #90. Alte trei clasări pe podium şi contribuţia la cucerirea titlurilor GT la echipe şi constructori au completat un sezon excelent. Hand a fost în formă bună şi în 2011, îndeplinindu-şi visul de a câştiga campionatul ALMS alături de Müller.

Motorsportul este o tradiţie de familie pentru casa Hand. Tatăl său şi-a făcut un nume ca pilot de succes în competiţiile stock car. Joey s-a lansat în carting, apoi a participat în întreceri Sprint Cars, care se bucură de o mare popularitate în America de Nord. În 1998, s-a reorientat spre competiţii de monoposturi. După un an de ucenicie, el a câştigat campionatul Formula Mazda în doar al doilea sezon al său.

Din păcate, bucuria titlului a fost de scurtă durată. La finalul sezonului respectiv, Hand şi-a fracturat un cot într-un accident suferit la karting. Totuşi, incidentul nu l-a împiedicat pe Hand să fie câştigătorul bursei Team USA Scholarship după numai câteva luni.

2004 i-a adus un nou început alături de BMW în cursele destinate modelelor GT. Hand a încheiat sezonul de debut în Grand-Am Series cu o victorie şi şase clasări pe podium. Anul următor a reuşit alte patru victorii, după care i s-a alăturat lui Bill Auberlen într-un BMW M3 în American Le Mans Series, încheind sezonul pe locul al şaselea. După o perioadă petrecută la Panoz, Hand a revenit la BMW în 2009. Împreună cu Auberlen, a ajutat BMW Team RLL să obţină prima sa victorie în categoria GT.

Victoriile în cursa de 24 de ore de la Daytona, cu un prototip BMW Riley, şi în cursa de 12 ore de la Sebring au însemnat un start promiţător pentru Hand în sezonul 2011, la finalul căruia are posibilitatea de a sărbători câştigarea titlului ALMS la piloţi.

München / Bucuresti, 20.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.