Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Din ce în ce mai mulți învățători din România recunosc tehnologia ca instrument educațional

tehnologia ca instrument educational - Foto: Vlad Bâscă

Peste 2.000 de învățători din toată România au intrat deja în cel mai amplu program neguvernamental de training de abilități digitale dedicat profesorilor din învățământul primar, Îndreptar Digital, creat de Asociația Techsoup și finanțat de Google Foundation, prin Tides Foundation. Fișe cu exerciții și idei de proiecte la clasă bazate pe utilizarea unor aplicații mobile gratuite ajută cadrele didactice să țină pasul cu elevii nativi digital pe care îi au la clasă și să le deschidă apetitul pentru utilizarea tehnologiei în scop educațional. Pentru că a învăța digital se învață.

Din ce în ce mai mulți copii folosesc telefoanele mobile și tabletele. Și din ce în ce mai mulți învățători aleg să nu ignore această realitate, ci să o integreze în felul în care predau. Programul Îndreptar Digital, în care s-au înscris deja peste 2.000 de învățători din toată România, simplifică munca învățătorilor de a duce metode digitale la clasă.

Programul Îndreptar Digital sprijină învățătorii să găsească modalități noi de integrare în procesul educațional a instrumentelor și resurselor digitale gratuite, favorizând dezvoltarea unui proces educațional bazat pe descoperire, munca în proiecte și învățare aplicată și practică, în același timp crescând atractivitatea activităților la clasă. De asemenea, le oferă instrumente și resurse pentru a crea obiceiuri sănătoase de utilizare critică a tehnologiei în rândul elevilor, care sunt deja consumatori de tehnologie de la vârste din ce în ce mai mici.

tehnologia ca instrument educational - Foto: Vlad Bâscă
tehnologia ca instrument educational – Foto: Vlad Bâscă

Multe dintre aceste activități se bazează pe utilizarea educațională a telefonului mobil și îi acomodează pe aceștia cu utilizarea responsabilă și critică a acestui instrument, ca instrument educațional. În plus, Îndreptar Digital propune și modalități de lucru care pot fi folosite la clasă sau în activități extra-curriculare și sprijină învățătorii inclusiv în coordonarea de proiecte comunitare realizate cu ajutorul tehnologiei sau în experimentarea primelor noțiuni de programare alături de elevi.

Activitățile propuse de învățători la clasă i-au entuziasmat deja și pe elevii și pe învățătorii lor.

Doamna Mihaela Govor, de la Școala Gimnazială Comuna Brazi în Prahova a aplicat deja din fișele de exerciții create pe platformă. Își dorește să își transforme elevii în actori activi în propria lor învățare și vrea să îi obișnuiască să folosească tehnologia pentru asta:

“Trăim într-o eră computerizată. Copiii sunt pasionați de telefon mobil, tabletă de la vârste fragede. La început accesează programe fără să știe cum, dar prin încercări repetate, pe parcurs înțeleg ce și cum să folosească. Fiind clasa a IV-a și având în vedere volumul informațiilor, dar și numărul materiilor, am decis să îi „transform” în „DETECTIVI” de informații utile pentru materiile noastre. Predarea clasică îi plictisea (și pe ei, dar și pe mine), așa că trebuia intervenit.”

În 2019, Îndreptar Digital va continua seria de ateliere pentru învățători și a programat activități de mentorat pentru învățătorii care doresc să aplice activitățile propuse pe indreptardigital.ro.

Toate resursele dezvoltate în cadrul programului sunt publicate pe www.indreptardigital.ro și sunt disponibile gratuit și deschis pentru toate cadrele didactice.

 

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.