Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Din ce in ce mai multe companii urmaresc sa se extinda in Moscova

· Londra se menţine pe poziţia întâi, fiind considerat oraşul european cel mai bun pentru afaceri
· Paris şi Frankfurt ocupă locurile doi şi trei
· Amsterdam şi Berlin urcă în topul primelor cinci oraşe propice afacerilor

Conform unui studiu efectuat de compania mondială de consultanţă imobiliară, Cushman & Wakefield, Moscova a fost clasificată pentru al doilea an consecutiv drept cel mai dezirabil oraş european pentru extinderea companiilor. Numărul companiilor europene care se preconizează că se vor stabili în Moscova în următorii cinci ani a sărit la 57, de la 47 în 2010.

Londra, Paris şi Frankfurt rămân primele trei oraşe europene preferate pentru derularea de afaceri în general. Amsterdam a obţinut un punctaj mare anul acesta, continuând ascensiunea din 2010 şi urcând de pe locul 6 până pe 4. Berlin a avut de asemenea o evoluţie bună şi a urcat două locuri până în primele cinci, de pe locul 7 unde se afla anul trecut. Totodată, a fost înregistrată o creştere mare în numărul liderilor de afaceri care se preconizează că se vor stabili în oraş. 23 respondenţi au citat Berlin ca fiind oraşul cel mai favorabil unei extinderi, aproape dublu faţă de 2010 (12).

În acest al douăzeci şi doilea an, raportul European Cities Monitor are la bază interviuri cu membri ai consiliilor de conducere din cele mai mari 501 companii din Europa. Acest raport include o clasificare generală a oraşelor europene considerate „cele mai bune pentru afaceri” şi a „celor mai bune oraşe pentru localizarea unei afaceri în prezent”. În plus, 36 oraşe sunt clasificate după criterii cum ar fi calitatea vieţii, accesul la pieţe, disponibilitatea şi calitatea personalului, costul spaţiilor de birouri, telecomunicaţii şi legături de transport.

Cele mai bune 10 oraşe pentru derularea de afaceri

Clasament 2011 (2010)

Oraş

1. (1)

Londra

2. (2)

Paris

3. (3)

Frankfurt

4. (6)

Amsterdam

5. (7)

Berlin

6. (5)

Barcelona

7. (8)

Madrid

8. (4)

Bruxelles

9. (9)

München

10. (13)

Zurich

                        Sursa: Cushman & Wakefield

În afară de consolidarea poziţiei sale ca oraş preferat pentru extinderea companiilor, Moscova a urcat semnificativ şi în clasamentul oraşelor europene cu cel mai bun acces la pieţe. În acest an a ocupat poziţia 11, de pe locul 19 pe care îl ocupa în 2010.

Tim Millard, Director executiv la Cushman & Wakefield din Rusia, a declarat, „Moscova rămâne cel mai atractiv oraş pentru extinderi viitoare ale companiilor în Europa şi este considerat de peste două ori mai important decât al doilea oraş clasat în ceea ce priveşte stimularea creşterii viitoare a companiilor. Această creştere este accelerată de o extindere foarte puternică a cheltuielilor de consum, cu potenţial de creştere considerabil având în vedere nivelurile curente scăzute de penetrare a creditelor de consum, creşterea puternică a vânzărilor B2B şi mare potenţial în oraşele regionale din afara sferei tradiţionale a Moscovei şi St Petersburg.

„Toată această activitate este susţinută de o creştere puternică a PIB, de preţuri la petrol şi gaze care continuă să rămână ridicate şi de un nivel sănătos al rezervelor în valută. Această creştere a activităţii corporaţiilor va declanşa următorul ciclu al proprietăţilor comerciale şi va oferi investitorilor îndrăzneţi oportunitatea de a obţine câştiguri semnificative atât din creşterea veniturilor, cât şi din aprecierea capitalului.”

Germania are mai multe oraşe decât oricare altă ţară în topul primelor 10 locuri: Frankfurt (3), Berlin (5) şi München (9).

Martin Brühl, Asociat la Cushman & Wakefield din Germania, a comentat: „O serie de factori au contribuit la importanţa din ce în ce mai mare pe care Berlin a acumulat-o în decursul ultimilor trei ani şi la rezultatul excelent din clasamentul acestui an. Berlin este un oraş tumultuos. Infrastructura sa culturală nu are egal în Germania. De la opere la teatre înfloritoare, de la festivaluri de film la muzee şi galerii. Aici se găsesc de toate. Mediul educaţional al oraşului, cu renumitele sale universităţi şi colegii este la fel puternic.

„Beneficiind de o piaţă rezidenţială relativ favorabilă chiriaşilor, aceştia sunt factori puternici de atracţie, nu numai pentru media şi industrii creatoare, dar în general pentru oameni tineri, cu o educaţie superioară, care provin din întreaga lume. Un factor foarte important la alegerea locaţiei! Întrucât Berlin oferă condiţii atractive la închirierea de birouri, iar promovarea oraşului ca o locaţie de afaceri este puternică şi convingătoare, antreprenori din întreaga lume sunt atraşi şi vor continua în viitorul apropiat să fie atraşi în capitala germană.”

Bucureşti a înregistrat cea mai mare creştere în studiul din acest an al celor bune oraşe europene pentru derularea de afaceri, urcând opt locuri, de pe poziţia 27 pe 35.

Andrei Birsan, Director de intermediere spaţii comerciale la Cushman & Wakefield din România, a afirmat, „Bucureşti oferă clădiri de birouri de înaltă clasă, în termeni financiari foarte atractivi. Aceştia sunt factori importanţi pentru companiile care urmăresc să închirieze spaţii noi pentru desfăşurarea activităţii sau pentru relocarea operaţiunilor curente. Infrastructura oraşului Bucureşti a fost îmbunătăţită de curând şi există planuri pentru dezvoltări viitoare. Acestea vor îmbunătăţi an de an accesibilitatea centrelor de afaceri. Costurile reduse, calitatea şi disponibilitatea spaţiilor de birouri fac Bucureştiul din ce în ce mai atractiv pentru desfăşurarea activităţilor de către companii.”

Jan Willem Bastijn, Director executiv la Cushman & Wakefield din Amsterdam, a comentat: „În ciuda vremurilor economice nesigure, corporaţiile internaţionale continuă să vadă oraşul Amsterdam ca fiind un oraş de afaceri ce oferă suficientă stabilitate pentru extindere. Amsterdam a urcat două poziţii în clasament, de pe locul 6 pe 4, cel mai probabil datorită avantajelor fundamentale pe care oraşul le-a oferit dintotdeauna, cum ar fi o piaţă variată a ocupanţilor, un mediu politic stabil şi orientare internaţională.

„La nivel global, rezultatele arată că diferenţa mare faţă de primele trei oraşe scade considerabil. Londra, Paris şi Frankfurt s-au clasat în primele trei poziţii încă din 1990, când a fost elaborat studiul pentru prima dată, însă în prezent oraşe precum Amsterdam şi Berlin sunt considerate a fi aproape la fel de atractive ca Frankfurt.”

Londra este clasată pe primul loc în şase din cele 12 categorii majore: accesul facil la pieţe şi clienţi, disponibilitatea personalului calificat, legături de transport cu alte oraşe şi ţari, calitatea telecomunicaţiilor, limbi vorbite şi transport intern. Cu toate acestea, a obţinut un punctaj slab la costul personalului şi al spaţiilor de birouri şi la nivelul de poluare.

James Young, Director la Cushman & Wakefield’s London Group, a afirmat: „În ultimii ani, Londra s-a menţinut în poziţia de principal centru financiar şi de afaceri al Europei, în ciuda crizei economice pe care am trăit-o cu toţii. Totuşi, oraşul nu se poate culca pe lauri.

„Autorităţile centrale şi locale trebuie să se asigure că oferă un mediu atractiv pentru afaceri din toate sectoarele. O importanţă deosebită revine sectorului bancar şi financiar, având în vedere presiunea politică, reglementatoare şi fiscală care există. Bunăstarea Londrei depinde de menţinerea statutului de centru financiar numărul unu din Europa, dacă nu chiar din lume.”

Gordon Innes, CEO la London & Partners, agenţia oficială de promovare a Londrei, a adăugat: „Rezultatele acestui raport confirmă faptul că Londra rămâne oraşul european – dacă nu chiar mondial – cel mai bun pentru derularea de afaceri. De la înfiinţarea noastră în aprilie, anul curent, London & Partners a continuat să netezească calea pentru companiile internaţionale care urmăresc să se extindă sau să se stabilească în capitala Marii Britanii şi suntem încântaţi că acest raport recunoaşte munca pe care am depus-o pentru a promova Londra ca oraşul cel mai bun din lume pentru locuit, studiat şi investit. London & Partners este decisă să continue această treabă bună, pentru a se asigura că Londra îşi păstrează statutul de centru financiar şi de afaceri principal al Europei.”

Varşovia a urcat trei poziţii, de pe locul 24 pe 21 în clasamentul oraşelor europene cele mai propice pentru afaceri. A detronat Leeds ca cea mai bună locaţie pentru raportul calitate-preţ în ceea ce priveşte spaţiile de birouri, dar a fost împinsă pe locul trei în clasamentul oraşelor europene propice extinderii.

Hanna Gronkiewicz-Waltz, Primarul oraşului Varşovia, a declarat: „De mulţi ani suntem hotărâţi să facem din Varşovia un mediu prietenos pentru investitori, prin investiţii în transportul public, sistemul rutier, infrastructura informatică şi de comunicaţii, precum şi prin îmbunătăţirea eficienţei birourilor municipale. Suntem mulţumiţi că iniţiativele noastre sunt apreciate de companii şi instituţii internaţionale.”

Primii patru factori în funcţie de care companiile decid unde să se stabilească / să îşi mute activităţile sunt, în ordinea importanţei: accesul facil la pieţe şi clienţi (60% din respondenţi au optat pentru acesta), disponibilitatea şi calitatea personalului (53%), calitatea telecomunicaţiilor (52%) şi legături de transport cu alte oraşe şi internaţional. (42%).

Clasamente cheie, pe diferite criterii

Factor

I

II

III

Oraşe care se îmbunătăţesc

Londra

Barcelona

Paris

Extindere în Europa: oraşe care se pot aştepta la cel mai mare flux de companii în următorii 5 ani

Moscova

Londra

Varşovia

Oraşe din lume care se pot aştepta la cel mai mare flux de companii în următorii 5 ani

Shanghai

Rio de Janeiro

São Paulo

Cele mai bune oraşe pentru personal calificat

Londra

Paris

Frankfurt

Cele mai bune oraşe pentru accesul facil la pieţe

Londra

Paris

Frankfurt

Cele mai bune oraşe pentru telecomunicaţii

Londra

Paris

Frankfurt

Cele mai bune oraşe pentru legături de transport extern

Londra

Paris

Frankfurt

Cele mai bune oraşe pentru costul personalului

Bucureşti

Varşovia

Bratislava

Cele mai bune oraşe pentru climatul de guvernare

Dublin

Bratislava

Londra

Cele mai bune oraşe pentru limbile vorbite

Londra

Bruxelles

Amsterdam

Cele mai bune oraşe pentru costul spaţiilor de birouri

Varşovia

Berlin

Leeds

Cele mai bune oraşe pentru transportul intern

Londra

Paris

Berlin

Cele mai bune oraşe pentru disponibilitatea spaţiilor de birouri

Berlin

Bucureşti

Madrid

Cele mai bune oraşe pentru calitatea vieţii

Barcelona

Stockholm

Zurich

Cele mai bune oraşe pentru nepoluare

Stockholm

Helsinki

Oslo

          Sursa: Cushman & Wakefield (clasamentul complet este conţinut în raport)

Fergus McCarthy, Senior Consultant al echipei de investigaţii europene la Cushman & Wakefield, a afirmat: „Având în vedere perspectiva nesigură a economiei globale, conservarea activităţii rămâne obiectivul cheie, iar multe companii continuă să îşi consolideze şi să îşi restructureze operaţiunile. Cu toate acestea, în spatele profitabilităţii îmbunătăţite a companiilor şi a bilanţurilor mai bune, din ce în ce mai mulţi directori caută în prezent oportunităţi pentru a creşte şi a extinde organizaţiile.

„Accesul facil la pieţe, disponibilitatea personalului calificat şi calitatea telecomunicaţiilor sunt consideraţi factori critici în procesul de luare a deciziilor. Prin urmare, Londra, Paris şi Frankfurt sunt în continuare clasificate ca cele mai bune oraşe în general, deşi Amsterdam reduce încet-încet din diferenţele faţă de primele trei clasate.”

Cei intervievaţi au considerat că „noile oportunităţi pe care pieţele emergente le oferă produselor şi serviciilor” reprezintă principala tendinţă/aspectul cu cel mai probabil impact asupra afacerilor în următorii cinci ani (31%). Având în vedere preocupările pentru îmbătrânirea populaţiei în Europa, „schimbările demografice şi în forţa de muncă” reprezintă al doilea criteriu (16%). Schimbările tehnologice au ocupat locul trei (15%).

Cel mai mare impact asupra afacerilor

Tendinţă / aspect

2011

2010

Oportunităţi pe care pieţele emergente le oferă produselor şi serviciilor

31%

28%

Schimbări demografice / în forţa de muncă

16%

19%

Schimbări tehnologice

15%

18%

Concurenţa cu pieţele emergente

13%

18%

Disponibilitatea finanţărilor pentru întreprinderi

12%

n/a

Schimbările de climat şi aspecte de durabilitate

9%

15%

Conflict sau terorism

3%

2%

                                                                                                                                  Baza: 501

Bucuresti, 12.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.