Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Din 7 iulie, mai puține apeluri telefonice cu identitate falsă

ANCOM logo nou 2024

Începând de luni, 7 iulie 2025, utilizatorii vor fi mai protejați în fața apelurilor înșelătoare care folosesc date de identificare false, efectuate în numele unor instituții publice, bănci sau companii. Astfel, operatorii vor bloca apelurile inițiate din afara teritoriului României, care afișează în mod fals anumite numere naționale, preponderent de telefonie fixă sau numere naționale, fixe și mobile, incorect ori incomplet folosite. ANCOM a luat această măsura pentru a limita fenomenul denumit „CLI Spoofing” (falsificarea numărului afișat la primirea unui apel).

ANCOM logo nou 2024

Măsura stabilită de Autoritate vine în urma unei analize aprofundate și a consultării cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice și cu reprezentanții Direcției de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. Prin aplicarea acestei soluții tehnice se urmărește reducerea semnificativă a incidenței CLI Spoofing, în cazul fraudelor prin care un utilizator este apelat în numele unei entități oficiale, inclusiv în situațiile în care datele de contact ale utilizatorilor au fost obținute în urma unor interacțiuni cu materiale de tip deepfake generate cu inteligența artificială (inclusiv IA generativă).

ANCOM atrage atenția asupra faptului că doar aplicarea acestor măsuri tehnice nu poate duce la eradicarea cazurilor de fraudă, de aceea utilizatorii sunt încurajați să manifeste în continuare prudență deosebită și să își ia măsuri de precauție în situația în care primesc apeluri de la numere de telefon suspecte:

  • să verifice identitatea apelantului;
  • să nu ofere date personale prin telefon (date de identificare, date bancare, parole, PIN-uri etc);
  • să își actualizeze soft-urile și aplicațiile de pe telefon în mod constant;
  • să raporteze aceste situații către autorități.
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.