Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Din 2010, sistemele predictive de asistenta si siguranta Bosch vor fi in dotarea standard

a autovehiculelor

90% din numărul total de accidente produse în Germania sunt cauzate de greşeli ale şoferilor şi puteau fi evitate. Sistemele predictive care supraveghează traficul ce se desfăşoară în faţa autovehiculului au capacitatea de a avertiza şoferul, de a reacţiona în anumite cazuri în mod automat şi de a reduce astfel semnificativ numărul accidentelor rutiere. În prezent, Bosch lucrează la dezvoltarea mai multor astfel de funcţii de asistenţă şi siguranţă pentru a le implemnta în dotarea standard a autovehiculelor. La începutul anului 2010, aceste sisteme se vor găsi pentru prima dată în dotarea standard a unui autovehicul Audi din clasa premium. Principalele componente tehnice sunt programul electronic de stabilitate ESP® şi senzorul radar al tempomatului adaptiv ACC (Adaptive Cruise Control), completat acum pentru prima dată cu un senzor video. Interconectarea acestor sisteme extinde funcţia de asistare pentru frânarea de urgenţă, adăugând o funcţie integrată de avertizare în caz de pericol de coliziune, o funcţie de frânare automată parţială şi completă, un sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare sau un sistem automat de reglare a farurilor.

Sistem predictiv de frânare de urgenţă: pregătire, avertizare, intervenţie
Aproape fiecare al şaselea accident soldat cu victime produs în Germania este cauzat de o  coliziune din spate. În aceste cazuri, mai mult de un sfert dintre şoferi nu frânează deloc înainte de coliziune, iar jumătate nu frânează cu forţă maximă. În acest caz intervine sistemul predictiv de frânare pentru situaţii de urgenţă care sprijină şoferul în mai multe etape. Dacă recunoaşte, în primă fază, un potenţial obstacol, sistemul de frânare este pregătit pentru o eventuală acţiune de urgenţă. Imperceptibil, sistemul de control a  frânei produce o uşoară presiune, astfel încât plăcuţele de frână ating uşor discurile de frână, pregătindu-se pentru o eventuală frânare de urgenţă. Dacă şoferul nu reacţionează şi autovehiculul continuă să se apropie de un obstacol, este emis un semnal sonor de avertizare şi apoi este transmis un scurt impuls de frânare de către ESP®,  pentru a atrage atenţia şoferului asupra situaţiei. Dacă situaţia devine şi mai  periculoasă, şoferul noului model Audi este sprijinit prin funcţii suplimentare pe care Bosch le prezintă pentru prima dată ca dotări standard. Astfel, în următoarea etapă, sistemul  ESP® frânează automat cu jumătate din forţa maximă de frânare, încetinind autovehiculul. Dacă şoferul nu reacţionează şi nu frânează singur, sistemul creşte în continuare presiunea de frânare, astfel încât autovehiculul să nu intre în coliziune cu obstacolul. Dacă şoferul continuă să nu reacţioneze sau coliziunea nu mai poate fi evitată, sistemul frânează cu forţă maximă cu circa o jumătate de secundă înainte de coliziune. Analizele făcute de Bosch arată că, datorită sistemului de frânare de urgenţă cu funcţie predictibilă pot fi evitate aproape trei din patru accidente rutiere prin coliziune din spate, soldate cu victime.

Evaluarea datelor senzorilor pentru analizarea situaţiei de trafic
Cu cât situaţia din faţa autovehiculului poate fi interpretată mai rapid şi mai exact, cu atât mai bine pot interveni funcţiile de siguranţă în sprijinul şoferului. Cercetătorii Bosch se bazează pe interacţiunea dintre datele video şi cele radar pentru a putea analiza cât mai bine situaţia din trafic. Pe lângă un sistem ESP® premium performant, la proiectul Audi se folosesc pentru prima dată doi senzori radar cu arie mare de acoperire, amplasaţi în părţile laterale ale barei de protecţie frontale.  Senzorii Bosch din generaţia a 3-a recunosc obiectele apărute într-un unghi de circa 40 de grade, până la o distanţă de 250 de metri, putând stabili cu exactitate distanţa faţă de ele şi viteza de deplasare a acestora. Camera video este amplasată la înălţimea oglinzii retrovizoare, în spatele parbrizului şi dispune de un unghi de deschidere de 42 de grade. Avantajul acestei tehnologii video este contrastul sporit, datorită căruia diverse obiecte, precum persoanele, autovehiculele sau indicatoarele rutiere, pot fi identificate foarte bine. Mai mult, unghiul din care se aproprie aceste obiecte poate fi indicat cu precizie. Semnalele radar furnizează date precise cu privire la distanţa faţă de acestea şi viteza lor de deplasare. Analiza celor două informaţii prin intermediul unui program eficient permite identificarea rapidă a obiectului şi a mişcării sale, astfel putându-se interpreta situaţia.

În interiorul noului Audi, camera video oferă şoferului mai multe funcţii de asistenţă. Acestea indică pe panoul de instrumente, estompat, limita regulamentară de viteză, adaptează automat farurile la traficul din sens opus şi îl atenţionează pe şofer  printr-o vibraţie a volanului în cazul părăsirii accidentale a benzii de circulaţie. Mai mult, funcţia ACC a fost îmbunătăţită: cu ajutorul datelor video s-a prelungit durata după care autovehiculul porneşte în cazul unui trafic aglomerat, cu porniri şi opriri dese; pe de altă parte, sistemul reacţionează mai rapid atât la depăşiri, cât şi în cazul în care alte autovehicule intră prea din scurt pe banda pe care se rulează.

Bucuresti, 24.11.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.