Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Digitalizarea serviciilor bancare în România, accelerată de epidemia de coronavirus

Produse financiare digitale

Digitalizarea serviciilor bancare oferite clienților din România a cunoscut o accelerare importantă odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus. Astfel, circa două treimi (65%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc cel puțin o aplicație de mobile banking. Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet, cu vârsta între 18 și 65 de ani.

Procentul celor care folosesc aplicații mobile de internet banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este semnificativ mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani). Totuși, gradul de adopție al aplicațiilor mobile este mai degrabă generalizat, penetrând și segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

Gradul de utilizare al aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București (77%) și zona de sud-est a țării (74%), precum și la persoanele cu venituri mari (74%). La polul opus, cele mai mici rate de adopție ale aplicațiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia și nord-vest (56%).

Numărul mai mare de operațiuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronică a băncilor, însă majoritatea clienților (78%) nu au semnalat nicio problemă în relația cu băncile cu care lucrează de obicei. Doar 5% declară că au întâmpinat probleme punctual cu aplicațiile de mobile banking.

Produse financiare digitale

În plus, recomandările de distanțare fizică din timpul epidemiei și-au pus amprenta și pe comportamentul de plăți al românilor: 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless. În ceea ce privește plata cu telefonul, 31% declară că fac plăți cu telefonul folosind o aplicație de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plăți cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani (39%).

“În mod tradițional, băncile sunt asociate cu atribute precum încredere sau stabilitate, însă orice prilej de a promova inovații se traduce în potențial de creștere. În noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esențială utilizarea unor instrumente moderne care să elimine barierele fizice dintre clienți și bancă. Fie că vorbim de o simplă aplicație de internet banking, sau de creditare online, clienții vor căuta acele bănci care le fac viața mai ușoară”, afirmă Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Datele prezentate mai sus au fost culese în perioada 22-26 iunie 2020 și fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un eșantion format din consumatori și companii. Eșantionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru populația 18-65 ani cu acces la internet, populație bancarizată (grad de eroare +-4%). Eșantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe mărime de companie în funcție de numărul de angajați.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.