Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Digi 24 urca in top trei cele mai citate surse media

Mediatrust

România TV, Digi 24 şi Antena 3 sunt cele mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 557 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 august 2013 în presa tipărită.

România TV se menţine pe primul loc în topul celor mai citate surse media în presa scrisă, cu 82 menţiuni. Locul doi este ocupat de postul de televiziune Digi 24 care a înregistrat 55 de menţiuni. Antena 3 ocupă locul trei în topul general al celor mai citate surse media, cu 48 menţiuni.

Realitatea TV a înregistrat 42 de menţiuni în perioada 1 – 31 august 2013. Hotnews.ro coboară de pe locul trei, pe poziţia a cincea, cu 40 de menţiuni.

Wowbiz.ro urcă de pe locul doisprezece, ocupat în luna iulie, pe locul şase în topul general al celor mai citate surse media, cu 24 de menţiuni.

În topul celor mai citate publicaţii print, ziarul Click ocupă prima poziţie, cu 17 menţiuni. În perioada 1 – 31 august 2013, Evenimentul Zilei a înregistrat 12 menţiuni, urcând astfel cinci poziţii, comparativ cu luna iulie. Libertatea este a treia cea mai citată publicaţie print, cu 11 menţiuni, urmată de Ziarul Financiar şi Capital, fiecare având câte 8 menţiuni.

Locul întâi în topul celor mai citate posturi de televiziune este ocupat de România TV, care a înregistrat 82 de menţiuni. Digi 24 reuşeste să devansesze postul Antena 3, şi ocupă locul doi în clasament, cu 55 de menţiuni. Antena 3 deţine poziţia a treia, cu 48 de menţiuni, urmat de Realitatea TV cu 42 menţiuni. În topul posturilor de televiziune cu cele mai multe citări B1TV a înregistrat 19 menţiuni, PRO TV 15 menţiuni.

Radio France International este postul de radio care a înregistrat cele mai multe citări (5) în presa scrisă, în perioada 1- 31 august 2013. Kiss Fm ocupă locul doi în clasament cu 4 menţiuni, urmat de România Actualităţi şi PRO FM, fiecare cu câte o menţiune.

La capitolul celor mai citate publicaţii online, Hotnews.ro îşi păstrează poziţia de lider şi în luna august, cu 40 de menţiuni. Wowbiz.ro ocupă locul doi în acest top, înregistrând 24 de menţiuni. Ziare.com rămâne pe locul trei în top, la egalitate cu Rtv.net, fiecare înregistrând câte 18 menţiuni. Realitatea.net a obţinut 14 menţiuni, urmat de Paginademedia.ro şi Cancan.ro, cu câte 10 menţiuni fiecare.

Categoria celor mai citate publicaţii de business este condusă de Ziarul Financiar şi Capital, care au înregistrat pe parcursul lunii august câte 8 menţiuni. Următoarea publicaţie din clasament este revista Forbes, la egalitate cu Zf.ro, fiecare înregistrând câte 7 menţiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica internă, economia, transportul, etc.

Metodologie
Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 august 2013.
Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”
Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.
Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Oglinda Television, Societatea Română de Televiziune
Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Magazine, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 30.09.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.