Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Digi 24, Romania TV si Hotnews.ro conduc topul celor mai citate surse media in presa scrisa

Mediatrust

Digi 24, România TV şi Hotnews.ro sunt cele mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 401 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 decembrie 2013 în presa scrisă.

Digi 24 ocupă primul loc în topul celor mai citate surse media din presa scrisă, cu 41 de menţiuni. Locul doi este ocupat de postul de televiziune România TV, care a înregistrat 32 de menţiuni în ultima lună a anului 2013. Hotnews.ro ocupă locul trei în topul general al celor mai citate surse media, cu 29 de menţiuni. Locul patru este ocupat de Realitatea TV cu 26 de menţiuni. ProTV şi Antena 3 se situează pe locul cinci, fiecare înregistrând câte 24 de menţiuni. Din clasamentul mediaTRUST mai fac parte postul B1 TV cu 20 de menţiuni, Cancan.ro cu 19 menţiuni. Sport.ro şi Realitatea.net au înregistrat fiecare câte 15 menţiuni. Paginademedia.ro, Rtv.net şi Libertatea au înregistrat în perioada 1-31 decembrie 2013, 10 menţiuni fiecare. Wowbiz. ro este prezent în topul mediaTRUST cu 9 menţiuni, fiind urmat de Zf.ro, TVR 2 şi Kanal D, fiecare cu câte 8 menţiuni.

În topul celor mai citate publicaţii print conduce ziarul Libertatea cu 10 menţiuni. Locul doi este ocupat de publicaţiile Forbes şi Ziarul Financiar, ambele înregistrând câte 7 menţiuni. Capital deţine locul trei în clasament cu 5 menţiuni.

La categoria cele mai citate posturi de televiziune, în presa scrisă, Digi 24 ocupă prima poziţie cu 41 de menţiuni. România TV este situată pe locul doi cu 32 de menţiuni, urmat de Realitatea TV cu 26. Clasamentul este contiunat de Antena 3 şi ProTV, fiecare cu câte 24 de menţiuni, urmate de B1TV cu 20 menţiuni şi Sport.ro cu 15 menţiuni. Kanal D şi TVR 2 au înregsitrat fiecare câte 8 menţiuni, iar Antena 1 a numarat 7 menţiuni.

Cele mai citate posturi de radio din topul mediaTRUST sunt Radio France International, Radio Zu, cu câte 3 menţiuni, şi Magic FM cu 2 menţiuni.

Hotnews.ro este cea mai citată sursă la categoria publicaţii online, cu 29 de menţiuni, urmat de Cancan.ro cu 19 menţiuni şi Realitatea.net cu 15 menţiuni. Paginademedia.ro şi Rtv.net au înregistrat fiecare câte 10 menţiuni. În clasament urmează Wowbiz.ro cu 9 menţiuni, Zf.ro cu 8 menţiuni, Libertatea.ro cu 6 menţiuni. Evz.ro, Click.ro, Stirile ProTV.ro şi Ziare.com au înregistrat fiecare câte 5 menţiuni.

Zf.ro este cea mai citată publicaţie de business în presa scrisă cu 8 menţiuni. Forbes şi Ziarul Financiar ocupă locul doi în top, fiecare cu câte 7 menţiuni, urmate de Capital cu 5 menţiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, viaţa mondenă, mass-media, sport, economie, transport etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 decembrie 2013.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”
Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
・ sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Magazine, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 21.01.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.