Bun venit la ultimul episod din mini-seria documentară Diesel: Behind the Denim, dedicată demistificării procesului de producţie a denimului şi sublinierii angajamentului Diesel de a oferi mai mult stil, cu un impact mai redus.
Episodul 5, Waste to Treasure (Deşeuri Transformate în Comori) o urmăreşte pe gazda Lea Ogunlami până la expertul în textile Tejidos Royo din Valencia, Spania, unde explorează conceptul de circularitate – un termen tot mai des folosit în industria modei. Printre grămezi uriaşe de resturi de denim dintr-un depozit, Lea descoperă că circularitatea înseamnă găsirea unor soluţii inovatoare pentru a elimina risipa şi a folosi şi refolosi materialele din nou şi din nou.
Fabio, managerul pentru sustenabilitatea lanţului de aprovizionare Diesel, explică faptul că Diesel foloseşte aproximativ patru milioane de metri de material denim anual, pentru a produce colecţiile sale. Chiar şi cele mai eficiente tehnici de tăiere şi construcţie duc la un surplus de material de aproximativ 15%, adică resturile ce ajung pe podeaua atelierului atunci când se realizează un articol vestimentar. Fă tu calculele. Vestea bună este că Diesel şi Tejidos Royo au dezvoltat un proces industrial prin care deşeurile textile pot fi mărunţite şi descompuse, apoi tranformate din nou în fire, printr-un proces de filare, fiind apoi combinate cu bumbac reciclat convenţional, pentru a crea un nou tip de fir.
Programul Diesel Rehab Denim este un exemplu de circularitate de ultimă generaţie. Reprezentantul Tejidos Royo, Alberto Guzzetti, îi explică Leei pas cu pas procesul prin care a fost creată această colecţie. Fiecare piesă Diesel Rehab Denim este realizată din 100% bumbac şi elastan reciclate, provenite din deşeuri pre-consum, amestecate cu TENCEL™ Lyocell cu tehnologie REFIBRA™. Ultima etapă este tehnologia Dry Indigo®, o tehnică inovatoare, brevetată de Tejidos Royo, prin care vopseaua este aplicată pe ţesătură prin pulverizare, fără a consuma deloc apă. În acest mod, cantitatea de substanţe chimice şi energie utilizată în procesul de vopsire a denimului este redusă semnificativ.
Lea concluzionează, “Tot ce aud este că Diesel Rehab Denim e senzaţional.”
Diesel: Behind the Denim se încheie exact unde a început, cu Lea şi directorul de creaţie Glenn Martens întâlnindu-se în birourile Diesel din Milano pentru o discuţie de debrief. Cu noile cunoştinţe acumulate de-a lungul călătoriei prin etapele sustenabilităţii şi ale producţiei responsabile Diesel, Lea îşi dă seama că denimul este “un fel de uniformă globală, cu un impact major”.
Glenn este de acord. Dacă vrei să abordezi sustenabilitatea la o scară atât de mare precum producţia denim a Diesel, “atunci trebuie să o faci pe măsură” (“You better go big”).
Asta a fost tot pentru Behind the Denim. Îţi mulţumim pentru că ne-ai însoţit în această călătorie. Sperăm că ai aflat mai multe despre angajamentul Diesel de a crea produse şi designuri mai bune pentru oameni şi pentru planetă. Pentru mai multe informaţii despre strategia Diesel For Responsible Living, vizitează Diesel.com.