Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Despre progres in zona N-V la SolePAD Baia Mare

Agora Media a organizat marţi, 12 mai 2009, prima ediţie SolePAD (Soluţii Eficiente pentru Afaceri Durabile) la Baia Mare. Evenimentul s-a adresat oamenilor de afaceri din judeţele Maramureş şi Satu Mare şi a avut loc în sala de conferinţe a Hotelului Mara din Baia Mare.

Agenda SolePAD Baia Mare a îmbinat soluţii IT&C de reducere a costurilor şi eficientizare a afacerii cu soluţii de finanţare pentru IMM-uri. În deschiderea conferinţei, Petre Mitru, Director General al companiei locale MultiNET, a apreciat utilitatea organizării acestei conferinţe la Baia Mare, în condiţiile în care chiar şi în oraşe mici ca Baia Mare, evenimentele de zi cu zi împiedică interacţiunea între reprezentaţii mediului de afaceri. În acelaşi timp, Petre Mitru a subliniat că Baia Mare s-a situat constant în topul atragerii de finanţări din fonduri europene sau de la Banca Mondială, susţinând astfel teoria că progresul vine de la N-V către S-E.

Strategia Dell actuală este de a simplifica IT-ul, prin recuperarea timpului, a banilor şi a resurselor umane, oferind produse testate şi 100% funcţionale, construite în funcţie de necesităţile clienţilor. Alin Luca, Account Manager în cadrul Dell, a prezentat la Baia Mare oferta Dell pentru IMM-uri, constând în gama de notebook-uri şi desktop-uri Vostro, caracterizate prin cel mai bun raport preţ-performanţă, noul Inspiron 15, portofoliul Dell Optiplex, gama de laptop-uri Latitude, staţiile de lucru mobile Precision şi noua generaţie de servere Poweredge 11G. Toate produsele Dell sunt susţinute în România prin reţeaua de servicii dezvoltată de către Dell la nivelul întregii ţări.  

Romtelecom este singurul operator de telecomunicaţii din România care garantează gratuit calitatea serviciilor de voce, prin acorduri SLA. Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a trecut în revistă pachetele de servicii integrate de voce fixă/mobilă şi acces Internet oferite de Romtelecom în zona IMM: VoceNet Office – linie telefonică şi acces Internet; Complete Office – două linii voce, acces Internet de până la 8 Mbps şi televiziune digitală Dolce; Basic Office – două linii telefonice, ClickNet, Dolce Variety Special şi până la şase abonamente Cosmote; Voce Internaţional Nelimitat în reţele fixe către 3/10 ţări; ClickNet şi pachetul IT Manager – echipamente software, hardware, acces Internet şi servicii de tip Call Center IT HelpDesk.

Brother poate ajuta IMM-urile în eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor prin tehnologii de imprimare ce îndeplinesc toate cerinţele actuale de performanţă, ergonomie, conectivitate, securitate, mentenanţă şi costuri. În susţinerea acestei afirmaţii, Bogdan Strătulă, Account Manager la Brother International Romania Representative Office, a prezentat la SolePAD soluţiile multifuncţionale Brother laser color şi monocrom de eficientizare a activităţii în birourile moderne, folosind ca exemplu un scenariu de dotare a unei organizaţii, de la posturi individuale de lucru, grupuri de lucru, departamente şi până la soluţii specifice pentru telecom şi centre de date.

După o scurtă pauză, conferinţa a continuat cu prezentarea „15 ani de MultiMEDIA & NETworking, Tehnologie Informatică şi Consultanţă pentru  Finanţări”, susţinută de Petre Mitru, Director General al MultiNET, care a trecut în revistă câteva dintre cele mai reprezentative proiecte dezvoltate de MultiNET în aceşti ani – Maramureş on the NET, TechnoCAD, CDIMM TechnoNET Local Academy, CastaNet, Baia Mare 2000, e-baiamare – pregătire a funcţionarilor publici în managementul strategic, CityNet – the e-learning city, Milenium, e-Road – proiect finanţat de Uniunea Europeană şi Planul Integrat de Dezvoltare Marmaţia.
 
Sesiunea dedicată finanţărilor a fost deschisă de Mark Velody, Project Manager, EEFF, Trapec, care a vorbit despre Facilitatea de Finanţare pentru Eficienţă Energetică – EEFF,  o linie de credit (80 milioane Euro) subvenţionată de UE prin BERD pentru a sprijini finanţarea proiectelor de eficienţă energetică din sectorul industrial privat prin: împrumuturi de până la 2,5 milioane Euro/companie prin BCR, BRD, Banca Transilvania şi CEC Bank; asistenţă tehnică gratuită din partea TRAPEC SA finanţată de UE/BERD şi granturi finanţate din fonduri UE de 15% din valoarea împrumutului (până la 375,000 Euro fiecare). Investiţiile eligibile sunt cele prin care se pot obţine minimum 20% economii de energie.

Valentin Robb, Consilier Programe la Centrul de Informare, Consiliere şi Instruire Baia Mare – reprezentanţa OTIMMC Satu Mare, a prezentat finanţările nerambursabile pentru IMM-uri din fondurile structurale şi naţionale, punând accent pe cele cinci programe naţionale cu finanţare de la bugetul de stat devenite operaţionale astăzi, 12 mai: Programul pentru susţinerea meşteşugului şi artizanatului; Programul pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager, programul pentru sprijinirea dezvoltării IMM-urilor prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit; Programul de modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor pe piaţă şi Programul pentru sprijinirea transferului afacerilor.

Theodor Preduţoiu, Consilier Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat  fondurile nerambursabile pentru proiecte IT disponibile în 2009. Pentru IMM-uri sunt dedicate trei operaţiuni din cadrul Axei III a programului POS-CCE: 3.1.1 – conectare broadband, cu finanţare pentru echipamente TIC, nume domeniu, licenţe, website, semnătură electronică şi consultanţă; 331 – aplicaţii IT&C integrate de management al afacerii şi 332 – implementarea de soluţii pentru comerţ electronic, cu finanţare pentru aplicaţii informatice, licenţe, echipamente TIC, instruire, consultanţă şi alte mijloace fixe.

SolePAD Baia Mare a fost promovat cu sprijinul partenerilor media IT TRENDS, Agora News, Gazeta de Maramureş, Calendar Evenimente, MediaLook, PRwave Directory şi PRWave. Alţi parteneri: BSA (Business Software Alliance)  şi Byblos.

Următoarea ediţie SolePAD va avea loc pe 15 mai 2009, la Suceava. Locaţia şi programul evenimentului sunt disponibile la adresa www.solepad.ro

Bucuresti, 12.05.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.