free download 78 travel guides written by experts

Debut in forta: TVR 1 – lider de audienta in primul weekend EURO 2011

Primele trei meciuri de la EURO 2012 difuzate în direct de TVR 1 au adus Televiziunii Române poziţia de lider în clasamentul audienţelor sfârşitului de săptămână care tocmai s-a încheiat. După festivitatea de deschidere, TVR 1 a transmis live partida Polonia-Grecia (vineri, 8 iunie, 19.00 – 20.52); sâmbătă, pe acelaşi tronson orar, în direct de la Harkov (Ucraina), telespectatorii au putut urmări la TVR 1 meciul Olanda-Danemarca, iar duminică seară, de la Gdansk (Polonia), partida Spania-Italia. 

Cea mai urmărită partidă a debutului de CE a fost Spania-Italia, care a adunat 1.136.000 de telespectatori în medie la nivel naţional (6% rating* şi 18% cotă de piaţă** medie), punctul culminant fiind înregistrat la ora 20.49, când TVR 1 era urmărit în medie de 1.725.000 de iubitori ai fotbalului (rating 9,1% şi 24,7% cotă de piaţă). De altfel, meciul Spania-Italia a fost lider de audienţă pe toate segmentele de public: naţional, urban (medii de 7,4% rating şi 20,3% share) şi comercial (medii de 5,5% rating şi 18,1% share).

Pe a doua poziţie în topul primelor meciuri de la EURO 2012 s-a situat partida Olanda-Danemarca, TVR 1 înregistrând în intervalul orar amintit 1.114.000 de telespectatori (5,9% rating mediu şi 21,7% cotă medie de piaţă) la nivel naţional. Dintre aceştia, 668.000 de telespectatori erau din mediul urban (6,4% rating mediu şi 21,5% share mediu). La nivel comercial, partida Olanda-Danemarca a înregistrat un rating mediu de 4,7% şi o cotă medie de piaţă de 19,2%, clasând TVR 1 de asemenea pe primul loc.

Primul meci de la EURO 2012, dintre reprezentativele Poloniei şi Greciei, a adunat vineri seară, la TVR 1, o medie de 950.000 de telespectatori la nivel naţional (ceea ce corespunde unui rating mediu de 5% şi unei cote medii de piaţă de 19,5%). Şi la nivel urban, primul meci EURO 2012 a fost pe primul loc, cu o medie de 589.000 de telespectatori (5,6% rating mediu şi 19,2% share mediu).

Conform Google Analytics, în cele trei zile EURO 2012 de până acum, pe euro2012.tvrinfo.ro s-au întregistrat aproximativ 450.000 de vizitatori unici. euro2012.tvrinfo.ro a înregistrat în primele trei zile un număr de 10 ori mai mare de vizitatori unici decât înregistrează site-urile TVR într-o zi obişnuită. Reamintim că microbiştii sunt conectaţi la atmosfera EURO 2012 şi online, prin intermediul site-ului euro2012.tvrinfo.ro, care asigură streaming live pentru toate cele 31 de meciuri ale campionatului – program susţinut de Seenow, partenerul TVR pentru transmisiuni în mediul online.

* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Compartimentul de Strategie şi Cercetare de Piaţă, Direcţia Marketing şi Vânzări, TVR.

Bucuresti, 11.06.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *