Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

De Ziua Femeii, Cheil | Centrade și Asociația ANAIS au lansat #NoapteaFemeii, o campanie ce pune în lumină fenomenul de Gashlighting

De Ziua Femeii, Cheil | Centrade și Asociația ANAIS au lansat #NoapteaFemeii, o campanie ce pune în lumină fenomenul de Gashlighting

Compania de consultanță în comunicare strategică și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, semnează pentru Asociația ANAIS campania #NoapteaFemeii, un proiect ce pune în lumină fenomenul de Gaslighting.

Gaslighting-ul este un comportament dăunător care poate apărea în orice tip de relație, fie că aceasta se desfășoară la serviciu sau acasă. Gaslighting-ul este cea mai răspândită formă de abuz emoțional care poate face pe cineva să-și pună la îndoială propria realitate, ducând la sentimente de confuzie, îndoială și stimă de sine scăzută. Este un proces gradual, care se întinde pe termen lung, în care realitatea victimei este distorsionată, fiind obligată să accepte realitatea impusă de abuzator.

De Ziua Femeii, Cheil | Centrade și Asociația ANAIS au lansat #NoapteaFemeii, o campanie ce pune în lumină fenomenul de Gashlighting

Nu întâmplător, Gaslighting este cuvântul anului 2022 în dicționarul Merriam – Webster. Și cea mai comună strategie folosită de abuzatori.

Pe 8 Martie, la ora 18:12, momentul exact în care soarele a apus, a fost lansată #NoapteaFemeii. Campania a lăsat în urmă Ziua Femeii, în care florile și urările au venit firesc și a adus în atenție bezna minciunilor în care femeile sunt blocate. #NoapteaFemeii s-a materializat printr-un dialog social cu o serie de 8 dintre cele mai uzuale fraze de gashlighting pe care femeile din România le aud la serviciu, acasă, în grupurile de prieteni sau în familie. Verbatimele folosite în campanie au fost promptate de către terapeuții cu care Asociația ANAIS colaborează și au fost des auzite în ședințe de terapie cu victimele abuzului psihologic. Fiecare postare din Social Media a fost asociată unui context comun de gaslighting și a încurajat femeile să comenteze cu proprile minciuni care le-au fost adresate. Cauzei noastre li s-au alăturat influenceri din mediul online, supraviețuitoare ANAIS, activiste și o mulțime de alte susținătoare care își doresc să transforme gaslighting-ul într-un comportament al trecutului.

Scopul acestui proiect este de acela de a atrage atenția asupra acestui fenomen, de a ajuta victimele să conștientizeze abuzul emoțional, mecanismele și modul de operare al abuzatorilor, pentru a putea cere ajutor. De peste 11 ani, Asociația ANAIS asigură sprijin și consiliere juridică, și psihologică victimelor violenței domestice și a abuzurilor emoționale, inclusiv în cazurile de Gaslighting.

„8 Martie e principalul moment din an în care putem să atragem atenția societății civile către problemele pe care femeile din România le întâmpină. Despre Ziua Femeii s-au mai spus lucruri, dar despre #NoapteaFemeii niciodată. Intenția noastră a fost să ne jucăm cu dualitatea zi-noapte pentru a pune lumina pe gaslighting, un fenomen care însuși prin numele său Hitchcockian este unul vizual, bezna fiind reprezentativă pentru sentimentul pe care o victimă a miniciunii îl trăiește. Și de ce gaslighting? Pentru că, probabil, e cea mai comună formă de abuz psihologic. Și pun pariu că orice femeie a auzit în viața ei cel puțin o astfel de remarcă.”, explică Miruna Potop, Group Creative Director, Cheil | Centrade.

„Toate proiectele noastre alături de Asociația ANAIS sunt proiecte de suflet, realizate pro-bono. Niciuna din aceste campanii nu ar fi posibile fără sprijinul necondiționat al colegilor și al partenerilor noștri, cărora le mulțumim și cu această ocazie.”, adaugă Ana Maria Rădulescu, Senior Account Manager, Cheil | Centrade.

„De peste trei ani Cheil | Centrade ne sprijină în demersul nostru de a aduce în atenția publicului diversele forme de abuz la care sunt supuse femeile din România. Unele din aceste abuzuri lasă urme vizibile, altele, precum Gashlighting-ul, lovesc pe ascuns, lăsând urme imposibil de sesizat cu ochiul liber, precum stimă de sine scăzută, anxietate sau depresie. De peste 11 ani, Asociația ANAIS ajută victimele abuzurilor să iasă din bezna minciunilor, acuzațiilor și a loviturilor în care sunt ținute. Le mulțumim, încă o dată, tuturor partenerilor care ne susțin în acest demers și celor care donează în mod constant pentru cauza noastră, dar și celor care ne ajută să amplificăm mesajele și campaniile noastre în mediul online.”, completează Carmen Nemeș, Președinte, Asociația Aanis.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.