Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

De Paște, românii se așteaptă la promoții în special la haine și încălțăminte – în ton cu respectarea tradiției de a purta ceva nou – mai mult decât la electrocasnice, telefoane mobile sau tablete

62% dintre români consideră Paștele o importantă sărbătoare religioasă, care necesită pregătiri minuțioase. 54% dintre ei preiau tradițiile din familie, iar 45% transmit mai departe obiceiurile respectate în copilărie.

La nivel național, 68% dintre români vor merge la biserică în noaptea de Înviere pentru a lua Lumina Sfântă, iar 64% dintre ei vor rămâne și la slujba de Înviere.

Importanța religioasă a Paștelui a crescut foarte mult și în rândul populației din urbanul mare, utilizatoare de internet. Procentul celor care vor respecta pas cu pas tradițiile anul acesta este aproape dublu față de anul trecut: 54% dintre românii care locuiesc în orașele mari, utilizatori de internet, consideră Paștele o sărbătoare religioasă importantă și plănuiesc să respecte tradițiile pas cu pas, față de anul trecut, când numai 29% din rândul utilizatorilor online, peste 18 ani, au respectat tradițiile ad literam.

Pe lângă activitățile religioase, un alt element central al menținerii tradițiilor îl constituie pregătirea mesei de Paște: românii intenționează să aloce, în medie, pentru masa de Paște aproximativ 542 RON, bugetul rămânând constant, atât față de anul trecut, cât și la nivel de proporție din bugetul lunar al familiei, reiese din infograficul Romanian Easter Traditions & Habits 2016, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România.

La nivel național, pentru 63% dintre români masa de Paște va fi exclusiv tradițională, în timp ce 34% vor adăuga meniuri moderne celui tradițional. Pe masa de Paște se vor regăsi ouă roșii, dulciuri, produse de patiserie pregătite în casă, carne de miel, legume și fructe.

Ouăle roșii, Iisus Christos și Lumina Sfântă rămân principalele simboluri asociate cu sărbătoarea Învierii, și anul acesta.

A doua categorie de interes pentru sărbătorile pascale o reprezintă cadourile: 5 din 10 români intenționează să cheltuie 300 RON sau mai puțin pe cadouri, în timp ce 2 persoane din 10 nu au încă un buget bine conturat.

Deși Paștele este o sărbătoare adecvată pentru reîntoarcerea la valorile religioase, procentul celor care se angajează în activități de voluntariat sau care fac donații în această perioadă este unul mic.

Și bugetul alocat pentru călătorii de Paște ocupă un plan secund, în 2016: 68% din populație nu vor aloca deloc bani pentru călătorii.

Nevoile promoționale sunt adaptate mai degrabă la context decât la valoarea ofertei, întrucât de Black Friday cele mai așteptate promoții erau cele la produse de valoare mare, precum electrocasnice, televizoare, electronice, laptopuri.

Pe lângă preluarea tradițiilor de Paște din familie, românii află mai multe despre acestea în principal de la TV, mediul clasic de comunicare aflat în topul surselor de informare cu privire la obiceiurile pascale, chiar și pentru utilizatorii de internet din urbanul mare:  34% dintre aceștia se informează de la TV cu privire la tradițiile și obieciurile pascale vs. 23% din mediul online.

Noul infografic Romanian Easter Traditions & Habits 2016, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România face parte din seria Contemporary Easter Traditions.

Cercetarea investighează comportamentul românilor la nivel național cu ocazia sărbătorilor pascale, compară interesul pentru promoțiile de Paște față de cele pentru Black Friday la nivelul utilizatorilor online și urmărește trendurile 2015 – 2016 referitoare la tradițiile și obiceiurile de Paște în rândul unui target modern, români utilizatori de internet care locuiesc în orașe cu peste 100.000 de locuitori.

Studiul a fost realizat pe un eșantion total de 1.045 persoane cu vârsta 18 – 64 ani, reprezentativ la nivel național. Rezultatele au o marjă de eroare de +-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Infograficul complet îl puteți regăsi aici: 


În februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria de infografice HumanGraphExperience, o iniţiativă pe termen lung ce reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenţiei. Mai multe detalii puteți găsi pe conturile de Facebook și Pinterest ale Starcom MediaVest Group. Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la consumer@ro.starcomworldwide.com.

Agenția Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume, SMG Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și la alte festivaluri precum Eurobest, Ad’Or, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experiență de mai bine de un deceniu în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.

TNS România este una din primele agenţii independente de cercetare de piață din România și face parte din grupul Kantar, lider în generarea de insight-uri și consultanță.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.